Ongelijkmatige slijtage remschijf

Fmoon

Forumguru
Huh? Als ik het zeg kan je er niks mee maar nu ineens wel? Oké ik ben geen kennis van je natuurlijk maar zoals die ook zegt, maak je niet druk.

Berghuis

Donateur
Jij valt denk ik over het stuk dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat de werking wel te vertrouw is. Nooit gezegd dat ik de remmen niet vertrouw en dat ik mij daar zorgen over maak. Ging mij erom dat de oorzaak hiervan is, die is nu duidelijk.
Maar prima dat je op je teentjes getrapt bent :koffie:

• Leuk
Waarderingen: EdK

Fmoon

Forumguru
Maakt mij verder niet uit hoor, was met een knipoog. Oorzaak had ik al gegeven in het eerste stukje waar u op reageerde overigens waar uw tenen wat lang bleken te zijn. Gelukkig zijn ze ingekort, ik ben er zeker niet op getrapt hoor.

Laatst bewerkt:

catch me

Forumguru
Ik heb sinds kort rondom zimmerman rem schijven en blokken gemonteerd en dit type achter remblokken zijn gewoon "lager" als de vorige achter remblokken. Deze rand zal zo blijven en niet gaan veranderen als de remblokken gaan slijten. De schuine kant zit de zijkanten niet boven en onder.
Remt verder goed dus geen reden om zorgen over te hebben.

Bijlagen

• 16940140863221550279486104647129.jpg
    16940140863221550279486104647129.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 30

catch me

Forumguru
Vreemd. Ik zou daar niet blij van worden.. naar mijn idee het verkeerde type blok ook al past hij wel in de klauw..

T is idd vreemd, maar dit type blokken hoort er ( bij mij ) echt in, voorheen had ik er een ander type blokken inzitten en dat remde goed, die waren hoger, dus minder "roest" rand maar...piepende en kreunende geluiden met achteruit inparkeren dat ik niet weg kreeg.
T heeft te maken met welk type/merk remklauw bracket, Trw, Ate etc.
Er is op dat gebied zoveel te koop dat t bijna niet uit te zoeken is wat er in hoort.
Ik heb een normale leon waar ik een remmen upgrade heb gedaan, met normale handrem. Het uitzoeken van de achteremmen met klauwen, brackets en blokken is best even puzzelen geweest.
Met uiteindelijk dit resultaat, als ik dan kijk naar de remmen van de ts heb ik nu hetzelfde "probleem " alleen bij mij remt achter altijd mee voor ongeveer 25/30 %
Bij t remsysteem van de ts (en anderen met hetzelfde systeem) zal er af fabriek echt wel overnagedacht zijn maar ik denk wel dat dit wel anders kan.
En misschien is dit wel een uitgedacht verdien model....wat verdient de "stealer " tegenwoordig nog op een auto. Moet toch ergens op terug verdient worden.

Bovenaan Onderaan