Ontwaseming voorruit

Rogier,

Ik heb nu 2 dagen gereden met de instelling als besproken op het forum. CC op AUTO en ECON. Daarnaast de paardendeken eruit gehaald op advies van de dealer!!???
Tot op heden geen beslagen ramen gehad... maar dat kan ook toeval zijn. Van de luchtcirculatie blijf ik (tijden ontwasemen) lekker af. (was overigens ook een advies van de dealer om die aan te zetten...)
Ik hou jullie op de hoogte!

@Elegance, kijk eens aan, van 17 min naar 0!!!! Kan haast geen toeval zijn /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

erpa

Banned
De enige oplossing is gebruik maken van de ECON stand.
Ik had ook deze klacht en na het gebruik van de ECON stand is probleem weg. Ik rij in deze tijd altijd op ECON.
Het verhaal heeft al eens in het L&K blad gestaan van Skoda.
John van bovenstaande dealer geeft hierin een uitleg en oplossing. Succes.

KMA

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@Elegance, kijk eens aan, van 17 min naar 0!!!! Kan haast geen toeval zijn /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

Dat verhaal wil ik dan wel eens zien! Ik snap er nu niets meer van. Als ECON aan staat is de airco uit dus slechtere ontwasseming omdat de airco geen vocht uit de lucht haalt.

Droopy

Actief lid
@KMA, het grootste probleem was de recirculatie knop. Door het rond pompen van de vochtige lucht moest de auto echt warm worden om de ramen weer zichtbaar te maken.

AMBIO2

Actief lid
Nooit aankomen die knop, alleen als je achter een vies
kwalmende auto zit dan gebruiken anders niet !

ougie

Forumguru
Ik hanteer dezelfde stand en gebruiken die mavlo77 hanteerd. Ik heb ook weinig last. Waar ik wel aan heb zitten denken, maar nog niet heb uitgeprbeerd; hoe zou het gaan als je de CC op AUTO hebt staan en de temperatuurknop tijdelijk op bv 27 graden zet? Dan gaat de aanjager omhoog de temperatuur stijgt en de luchtontvochteging blijft werken. En Rogier, misschien heeft e.e.a. ook temaken met verschil in combi of hatchback, metname wel of geen bagageafdekking en vochtige spullen achterin. Erg belangrijk is, houd de auto zo droog mogelijk.

@Ougie, dat zou inderdaad best kunnen ja. Misschien is dan het advies aan de Combi rijders om in ieder geval de bagageafdekking te gebruiken?

bert2

Lid
Er liep ook een discussie onder " climatronic en knopjes auto en econ " ondermeer ook hierover. Ik heb dit probleem ook nog steeds en heb inmiddels alle mogelijke instellingen geprobeerd. Ik vind het tobben en heb dit bij alle vorige auto's nog niet zo meegemaakt. Volgens de dealer is de blaaskracht 'normaal' maar ik vind het duidelijk onvoldoende. In vergelijking met andere merken auto's (Opel, Suzuki) in mijn buurt is de blaaskracht ook voelbaar minder. Ik heb ook nog een ander probleem m.b.t. airco en dat is een vervelende (kattepis) lucht in de auto. De dealer heeft inmiddels een nieuw interieurfilter geplaatst en de luchtkanalen ingespoten met bacteriedodend spul en alhoewel de toestand verbeterd is, is het er nog niet helemaal uit. Als het koud is (vriest) is het minder dan als de temperatuur wat oploopt. Iemand een idee of ook zoiets gehad ?

Komt mij niet bekend voor maar zorg er in iedergeval voor dat je NOOIT de interne luchtcirculatie aan hebt staan. Dit lost eigenlijk bij de meeste mensen de door jou genoemde problemen op.

bert2

Lid
Daaraan kan het zeker niet liggen. Die functie gebruik ik eigenlijk nooit en als, dan alleen voor een korte periode. Bovendien denk ik dat de airco uitschakelt op het moment dat je je interne luchtcirculatie aanzet.

Ik heb deze problemen ook gehad bij mijn vorige auto (VW Passat Variant) en het bleek achteraf te liggen aan een verstopte afvoer van regenwater. Het water liep rechtreeks de carosserie in met als gevolg een zeer vochtige binnenkant.

Nu moet ik zeggen dat ondanks mijn goede ervaringen die ik eerder poste, dat toen ik begin van de week 3 dagen de auto had laten staan het plots wel ineens lang duurde. Het vocht bleef er gewoon op staan. Dat klinkt sterk zoals eerder beschreven. Misschien toch vochtophoping ergens in het systeem?

Bovenaan Onderaan