Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captain Hook

Forumguru
Idd, dan moet je wel de nodige moeite doen.

net ff getest, maar op dit moment alleen een oude snapshot beschikbaar.
Voor het overige krijg je de melding:
The Wayback Machine has not archived that URL.

Je hebt mazzel! :D

JeSko

Forumguru
En daarom verkoop ik liever NIET particulier.

Er kwam er eentje kijken, prijs afgesproken etc, gaat hij onder de kap zien met draaiende motor, trekt de peilstok eruit waardoor de auto natuurlijk onregelmatig begint te lopen,!!

"ja dit mag hij niet doen zei hij, dat is niet normaal, dit zijn zware kosten etc etc, maar ik wil hem wel meenemen voor minimum prijs,"

Ik ben mss soms een uil, maar achterlijk ben ik niet! Ik counterde hem met

"bizar, de auto komt net uit de garage en die hebben alles vervangen, en zei ik dat ik ze eerst eens ging contacteren om te vragen hoe het kon dat de auto van geluid veranderde bij het verwijderen van de peilstok"

dat moest niet zei hij die liegen toch zei hij, en plots werkte meneer bij Volkswagen zelf en daar sjachelen ze volgens hem de klanten zelf ook op deze manier, dus hij kende al die truukjes wel.

Ik drong aan dat ik zo geen slechte auto wou verkopen, en hij bleef aandringen dat hij hem zo wou kopen, heb hem uiteindelijk afgescheept.

Heb hem weer offline gehaald, ik zie wel wat ik ermee doe, absoluut GEEN zin in dit soort extra gezeik, en dit soort mensen aan mijn deur!

EdK

Forumguru
Wat je ziet is wat je krijgt
Dus take it or leafe it......

EN tevens in particulier advertentie zetten dat je geen afdingende handelaren aan de deur wenst !!!

brepus13

Forumguru
Ik heb afgelopen jaren bijna 15 auto’s particulier verkocht en heb dit nog nooit gehad. Je moet gewoon meteen duidelijk zijn bij potentiële kopers. Dit is het, en bevalt het niet? Even goede vrienden, ik doe de auto weer dicht en ga weer naar binnen. Onderhandelen nadat we al een prijs hebben afgesproken? Fijne dag verder, ik begin daar niet aan. Ja dan heb je misschien een keer pech dat het wat tijd kost maar op 2/3 auto’s na verkocht ik ze bij de eerste kijker.

Japanese Power

Donateur
Ik snap het Jefrey. Zal binnenkort ook de Yaris TSport van vrouwlief te koop gaan zetten. We gaan het zien. Ik heb tot nu toe elke auto particulier verkocht en nooit ingeruild. Sommige auto’s zijn zelfs voor meer dan de aanschafprijs verkocht…

JeSko

Forumguru
Ik heb afgelopen jaren bijna 15 auto’s particulier verkocht en heb dit nog nooit gehad.

Ik vond het ook niet normaal hoe die meteen begon met alles af te zeiken, had er al gelijk m'n buik van vol. Ik tref het vaak nogal met m'n auto's, op alle vlakken dan.

EdK

Forumguru
@EdK

Ik ben te braaf denk ik.

Even voorop gesteld dat ik niets maar dan ook niets online te koop zet !
Simpelweg omdat ik geen vreemden in of rond me woning wil hebben !
Had tijd terug een gashaard te koop en zelf had ik al zoiets van breng hem naar ijzerboer.
Nichtje die wel veel op MP koopt en verkoopt zei, stuur me wat foto's en ik zet hem wel te koop.
En word die verkocht dan haalt me pa hem wel op en kunnen ze hem bij mij ophalen.
Dus tsja toen is die via MP verkocht.....
Maar anders was die als oud ijzer weg gegaan......
Maar nicht zet ook altijd in der advertentie dat ze alleen serieuze biedingen op in gaat en dat ze niet op lagere biedingen ingaat !

brepus13

Forumguru
Ik vond het ook niet normaal hoe die meteen begon met alles af te zeiken, had er al gelijk m'n buik van vol. Ik tref het vaak nogal met m'n auto's, op alle vlakken dan.

typisch handelaar gedrag. Gewoon meteen afkappen en aangeven dat als de auto niet bevalt ieder beter zijn eigen weg kan gaan.

je kan het ook nog omdraaien, als de auto zo slecht is waarom sta je hier dan nog?

niet gek laten maken door dit soort handelaren.

leon-cupra

Forumguru
Typisch gedrag bij ervaren handelaars. (Was mss iemand die in bijberoep wat wagens verkoopt)
inderdaad hatelijk maar zoals reeds hier gezegd: onmiddellijk kappen met zo iemand en is hij echt geïnteresseerd gaat hij wel zijn staart intrekken. Die mannen redeneren ook (net zoals heel veel particulieren): een particulier zet zijn wagen altijd duurder online dan hetgeen hij effectief wilt krijgen dus gaan ze nog wat lager bieden in de hoop dat jij ondertussen zo wanhopig bent dat je toch aan hun prijs wilt verkopen.

hier ook al een paar wagens particulier verkocht. Er zijn twee types kopers : de brave en de eikels. De brave doen niet moeilijk, proberen wel af te dingen maar als verkoper zie je dat ze eigenlijk ook tevreden zijn met de vraagprijs , vragen geen testrit, aanvaarden al jouw eisen mbt betaling. En dan heb je de eikels die van afdingen een sport gemaakt hebben. :pardon:

JeSko

Forumguru
Iemand die een ander mens zo in het zak wil zetten is in mijn ogen gewoon een crimineel. Dan ben je de naam handelaar niet waard, had dan gezegd ik vind de prijs wat hoog ( wat ie al niet was gezien de markt momenteel ) en zou graag dit bod doen, maarja hij kwam van ver het is zijn naft en meer zijn tijd dan de mijne. Dit soort bandieten streken zorgen er alleen maar voor dat een mens in niks nog zin heeft, zoals eerder gezegd gaan we de markt in de gaten houden en als ik een mooie Audi zie staan bij een handelaar met degelijke recensies gaan we praten en zal het met overname zijn, particuliere verkoop nooit meer.

brepus13

Forumguru
Niet zo snel bij de pakken neerzitten joh, 1 x een probleem met de cactus en hij moet weg! 1 x een mindere ervaring met verkoop en nooit meer particuliere verkoop….

je kunt het ook als leermomenten zien. Een volgende keer kom je beter beslagen ten ijs.

iemand die van ver komt heeft sowieso grote interesse, waarom anders zo ver rijden. Als die dus moeilijk doet meteen afkappen en gesprek beëindigen. 9/10 keer draaien ze bij.

handelaren criminelen…. Tsja, dit is wat ze doen en hier verdienen ze hun brood mee. Als dit bij 1 van de 10 auto’s wel lukt is dat pure winst toch. Geld verdienen met handel doe je niet met de verkoop maar bij de inkoop ;)

Tees

Donateur
Tsja, ik ben ook geen fan van handelaren, en zeker niet in de autohandel. Zowel inkoop als verkoop trouwens.
Heb nog geen auto particulier verkocht, tis in mijn geval meer het gedoe van eventueel 2 auto's hebben (of even geen) dat me tegenhoudt. Als t een 2e auto was zou ik t minder erg vinden.

Overigens wel van alles en nog wat ge- en verkocht via Marktplaats, soms kom je vervelende figuren tegen, maar het overgrote merendeel was heel prima en soepel.

JeSko

Forumguru
Ik betwijfel trouwens dat deze man wel handelaar was, zijn 2dehands profiel had maar 2 auto gerelateerde recensies en hij had niets te koop staan, wellicht gewoon een oplichter die dit vaker andere mensen lapt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan