Ook ik ga u verlaten...

jalex_h

Forumguru
De oplettende lezers zagen waarschijnlijk al aankomen dat de opvolger van mijn Superb geen Skoda zou gaan worden. Kanshebbers waren de Volvo V70 en de nieuwe passat. Lang gewacht op die laatste, vooral omdat de eerste lease-offertes een wel heel groot voordeel voor de Passat opleverde.
De proefritten met beiden zijn op dit forum terug te vinden (De nieuwe Passat en Nieuwe Volvo V70) en de conclusie was dat de Passat hem niet ging worden vanwege het feit dat de stoelen ons niet bevallen:cry:.
Dus dan maar de Volvo:pieker:? Zo simpel was het nu ook weer niet. Immers, we praten wel over een smak geld. Weliswaar lease, maar als je ondernemer bent, moet je toch alles zelf betalen. Maar eigenlijk was het vooral ook irritatie over het feit dat ik nu het gevoel had niets te kunnen kiezen.
De Superb was niet meer in beeld. Door de komst van de SIII is deze in de lease niet meer inetressant en door alle aanpassingen (o.a. andere navi) om hem naar mijn zin te maken, werd het totale prijskaartje aardig kostbaar in verhouding tot wat je er voor krijgt. begrijp me goed. Ik heb er nog elke dag plezier van maar voor dit geld kun je leuke andere dingen rijden (lees: een redelijk aangeklede Passat met een 2.0 tdi). De stap naar een dik aangeklede Passat is dan niet zo groot meer, maar als die niet bevalt?
De nieuwe Mondeo staat me niet aan (heb er niet in gezeten, maar plaatjes doen een hoop) en verder? De Mazda 6, Hyundai i40 (ooit eens een dag mee gehad en sindsdien favoriet bij de jongste), tja, die hebben een behoorlijk plat liggende achterklep wat problemen op gaat leveren met de bench. Daarbij, de Mazda wordt in februari vernieuwd.
De Avensis dan? Ja doei, hoe suf kun je het hebben:banghead: en loopt op zijn laatste benen.
Opel Insignia? Toont dik, Opel heeft van binnen begrepen hoe je het de premiums lastig kunt maken, maar niet ruim op de achterbank en ja, het blijft een Opel. Niet mijn smaak, zeg maar en te klein.

Kortom, ik had het gevoel dat ik niet uit meerdere modellen kon kiezen. En zeker als er veel geld mee gemoeid is, wil ik graag kunnen kiezen wat het meeste waar voor zijn geld kiest. Kwam ook nog bij dat door het aankleden van de zowel de Volvo als de Passat de Passat toch wel dicht bij de Volvo was gekomen. Terwijl de Volvo juist goedkoper in de lease werd.

Maar, lang verhaal verder kort maken, het is dan toch onderstaande auto geworden (bij benadering, komt van de configurator)
Oftewel:koffie::
V70 D4 Geartronic Nordic+
Standaard o.a.:
Sensus navigatie
Sensus Connect
Volvo On Call
Rex 17"velgen
Parkeerverwarminig
:yeehaa::cheer::yeah:
Verwarmbare stoelen
parkeersensoren achter

Caspian Blue
Leren bekleding, Blond / Antracite black interieur
Winter Line
0.a. Xenon
Zwarte roofrails
Spoiler achterklep
Verlaagd sportchassis (incl. automatische niveauregeling)
Getint glas in de achterportieren en de bagageruimte
Blis
Verwarmbare achterbank
Schakelpaddles
Parkeersensoren voor
Achteruitrijcamera
Clear Zone Interior Package software
Trekhaak

Verwachte aflevering: Eind februari 2015. Waarna ik dus toe treed door de door @Desperado zo gepropageerde groep ex-Skodarijders:D

Voor de nieuwsgierigen:
Wat had de Passat wel en heeft de Volvo niet 9of te wel de afdeling goed praten:)?
Led en led-plus. Jammer, maar Xenon bevalt me nog prima. Dit wordt pas de 2e auto met Xenon, dus voorlopig ben ik hier nog niet op uit gekeken).
Area View. Jammer, leek me eerlijk gezegd wel een nuttige gadget.
File-assistent. Echt jammer!
Mirror Link. Zat bij de prijs inbegrepen maar die apps... Konden ze niet beters verzinnen? En daarbij: never nooit niet dat de achterbank gaat bepalen wat voor muziek we moeten beluisteren:mad:.
Adaptieve cruisecontrol: beviel in de V70 niet maar in de Passat wel. De motor is net wat duidelijker aanwezig, waardoor je tijdig in de gaten hebt dat de snelheid terug loopt en je dus in moet gaan halen.
Active display, oftewel navigatie tussen de tellers. Ook jammer!
Regelbare temperatuur op de achterbank. Vinden de jongens wel jammer.
Ruitenwisserhendel die omhoog gaat. Pfff, blij dat ik daar vanaf ben. Zelfs na bijna 9 jaar VAG went het nog steeds niet.
Maar al met al dingen die ik nu ook niet heb en niet als onoverkomelijk gemis beschouw. Kortom wel leuk maar dat is het dan ook wel.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Jammer maar helaas, ook een Volvo is geen verkeerde auto natuurlijk, dus bij deze wil ik je van harte feliciteren met je nieuwe aanwinst! Heel veel plezier en veilige kilometers toegewenst met de Zweed!

micky

Forumguru
Ik heb deze auto 3 weken gereden afgelopen zomer, deels met de caravan erachter (mijn Volvo was bij Breda al stuk) ik kreeg hem met 600km op de teller 100 km verder was de EGR installatie van deze v70 ook stuk, 2 keer pech met Volvo op 1 dag, maar goed ik kon uiteindelijk doorrijden (ze hebben hem in Frankrijk later gemaakt) en heb er met erg veel plezier in gereden, goede stoelen lekker ruim en een krachtige motor, toch is Volvo niet mijn auto gebleken, zou ik hem krijgen oke, maar kiezen niet meer, maar dat is uiteraard erg persoonlijk, de nordic+ is een hele mooie uitvoering met een super afwerking, ik hoop dat je er heel veel plezier van gaat krijgen krachtig is hij absoluut!!

Joske

Forumguru
Proficiat!

Geen grote verrassing dat je alsnog overstag zou gaan voor de Volvo ;)

Komt gerust af en toe nog eens langs zou ik zeggen :thumbsup:

Bakkertje

Forumguru
Gefeliciteerd met deze weloverwogen keuze!
Heb zelf nooit naar de v70 gekeken, voordat ie leuk aangekleed is zit ie zomaar dik boven de 40k (en dat is voor mij echt te veel), maar vooral de ruimte op de achterbank viel me vies tegen.
M'n zwager heeft een tijdje in een v70 gereden als leenauto (z'n v40 zat in de kreuk) en achterin vond ik het zo zwaar tegenvallen, had ik echt niet verwacht. Tuurlijk gaat ie de beenruimte van de Superb niet redden, maar voor mijn gevoel was het minder dan in bijvoorbeeld een O3.

Maar hopen dat we strakkies niet allebei spijt krijgen van het niet wachten op de S3 ;)

Cordoba

Forumguru
Jammer dat je voor een auto buiten de VAG-stal hebt gekozen, maar zo te lezen een weloverwogen keuze. Ik ben benieuwd of je na een maandje Volvo rijden, nog allerlei zaken van de Skoda gaat missen.

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij gaat iedereen die van een Superb naar iets anders gaat er nooit echt op vooruit (behalve als je er heel veel geld tegenaan smijt). De diverse tests die er zijn met Superb vs <vul maar in> is het altijd de Superb die het wint. Dat geldt ook voor de v70 en evengoed voor de door mij bestelde Passat.

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen en de foto's natuurlijk ;)

gbbosma

Forumguru
Mooie Volvo heb je besteld @jalex_h, hier zal je veel plezier aanbeleven. :thumbsup:.
Je blijft het Skodaforum toch wel bezoeken, want Skoda's blijfen ook hartstikke mooi...:maakmegek:

jalex_h

Forumguru
En jawel, en of hij op de band stond!
Maandag wordt hij bij de dealer afgeladen en vrijdag de 13e om 13:00 uur (aan bijgeloof doe ik niet) kan ik hem ophalen.
Het aftellen kan beginnen! :)

Bovenaan Onderaan