Ook ik ga u verlaten...

Bakkertje

Forumguru
Da's vlot gedaan! Mijn nieuwe niet-Skoda wordt deze week in elkaar geschroefd (misschien issie al klaar zelfs)..
Altijd leuk een nieuwe auto ophalen, maar wat duurt het wachten lang.....

Pollewop

Forumguru
Maandag wordt hij bij de dealer afgeladen en vrijdag de 13e om 13:00 uur (aan bijgeloof doe ik niet) kan ik hem ophalen.
Het aftellen kan beginnen! :)

Het wordt een leuke dag, vrijdag de 13e... Gelukkig ben je niet bijgelovig...

Maar om even bij het aftellen te blijven: Je weet wellicht hoe het met Apollo 13 is afgelopen hé?
Gelancheerd om 13:13 uur.
Anders wordt het: "Torslanda, we have a problem..." :cheer:

Veel plezier met je nieuwe V70. Ik geniet nog steeds elke keer als ik instap...:)

jalex_h

Forumguru
Vandaag al snel even wezen spieken bij de dealer. Was onderweg naar mijn bed, want hondsberoerd. Maar na de aanblik van wat mijn V70 gaat worden, voelde ik me al weer ietsjes beter :). Nog 4 nachtjes... Onze oudste is donderdag jarig en mijn vrouw vraagt zich nu al wanhopig af wie de grootste stuiterbal is :)

jalex_h

Forumguru
:shutup:Nou, vanmiddag was het grote moment.
De Superb had ik twee weken geleden van binnen en van buiten helemaal laten oppoetsen. Van binnen was dat nog goed te zien maar van buiten niet. Dus hij mocht voor de laatste keer door de wasstraat (ja ja, ik weet het, volgens de bevolkers van het poetstopic ben ik een barbaar. Nou jammer dan, had'ie maar geen auto moeten worden).
Daarna het laatste ritje naar de Volvo-dealer, Broekhuis in Zeist. op dit forum vooral bekend als Skoda-dealer maar ik ken ze vooral als Volvo- en Forddealer.
En daar stond mijn jongensdroom op me te wachten. Eerst het papierwerk afhandelen en daarna een beknopte uitleg (volledig is tegenwoordig geen doen meer, dan ben je onderhand een dag bezig). Het viel me (wederom) op dat, hoewel de V70 al in zijn nadagen zit, Volvo wel de moeite heeft genomen hier vorig jaar nog de nieuwste Volvo-navigatie/radio/etc in te zetten waardoor dit weer bij de tijd is. Had Skoda dit met de facelift van de Superb ook gedaan, was het misschien allemaal wel anders gelopen....
De auto daarna aangemeld bij Volvo one call, de laatste spulletjes overgooien (het meeste had ik er al uit gehaald maar een aantal dingen heb ik nu eenmaal nodig voor mijn werk) en toen.... RIJDEN:yeehaa::yeehaa::yeehaa::yeah::yeah:. Mijn vrouw had al lopen sneren dat ik over Groningen naar huis zou rijden maar zo bond heb ik het niet gemaakt. De kortste weg (7 km) werd het echter zeker ook niet . Met een dikke grijns een flink stukje gereden. Onderweg genieten van de prima audio. Niet de Harmann-Kardon-uitvoering maar stukken beter dan wat er in de Superb zat. En van de rust. Zoals @Pollewop als eens beschreven heeft, is het net of je geen onderdeel meer bent van het overige verkeer.
Vanavond nog even over onverlichte wegen gereden. Met dimlicht wint de Xenon op de Volvo het met gemak van de Xenon van de Superb. Er wordt simpelweg veel meer verlicht. Ook draaien ze meer mee, waardoor ze beter door de bocht kijken. Met grootlicht maakt het allemaal niet zo veel uit.

Komende dagen zal ik nog wel wat uurtjes in Volvo door brengen om de rambam te doorgronden:lezen::koffie::pieker:. Mijn vrouw kan zich er nu al op verheugen..:nono:

Onderweg nog even wat foto's geschoten (auto staat nu op 16"wintervelgen. Over een paar weken komen de 17"zomervelgen eronder):

IMG_20150213_142222 by Gewoon mijzelf, on Flickr

IMG_20150213_142313 by Gewoon mijzelf, on Flickr

IMG_20150213_142254 by Gewoon mijzelf, on Flickr

IMG_20150213_142238 by Gewoon mijzelf, on Flickr

Eigenlijk niet des Volvo's, zo veel knopjes.
Gelukkig is heel veel met voicecontrol te doen
IMG_20150213_142459 by Gewoon mijzelf, on Flickr

Prima navigatie. Snel, duidelijk en goed in het zicht.
Welliswaar geen touchscreen, maar dat heb je met voicecontrol niet nodig.
IMG_20150213_142452 by Gewoon mijzelf, on Flickr

Nuttig speelgoed
IMG_20150213_142517 by Gewoon mijzelf, on Flickr

En de meest overbodige optie, een instelbaar dashboard.
Volvo is volgens mij zeer trots op de Performance mode (de rode), want te pas en te onpas zie je er plaatjes van. Maar in zo'n auto slaat het als een tang op een varken. De eco-mode (de middelste), tja, tja, wil je nu echt de hele tijd een meter zien die aangeeft hoe (on)zuinig je rijdt? Op de weg kijken lijkt me belangrijker. De onderste, elegance mode, blijft dus over.
Collage 2015-02-13 18_43_03 by Gewoon mijzelf, on Flickr

Volvo one call op de telefoon met o.a. afstandsbediening voor de standkachel op afstand starten, adres in je navigatie schieten en "waar heb ik toch mijn auto gelaten?"
Screenshot_2015-02-13-19-46-01[1] by Gewoon mijzelf, on Flickr

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Mooi bak hoor! En ook aardig wat high tech snufjes, misschien niet helemaal in de pas met het karakter van een v70, die volgens mij gewoon vooral comfortabele cruiser hoort te zijn.

Heel veel fijne en veilige kilometers, enneeeuh misschien een praatclubje beginnen voor vrouwen met mannen die op hun nieuwe speetje zitten te wachten? :D Kunnen onze vrouwen hun ervaringen delen ;)

Ridley

Forumguru
Nice ride! Geniet ervan. Nog wel 1 vraagje: Volvo one call, is dat hetzelfde als Michael Knight in de jaren 80 op zijn horloge had :koffie:

jalex_h

Forumguru
Zo onderhand wel. Ik kan hem er zelfs mee laten starten of laten toeteren en knipperen. Ik kan alleen het beeld van de camara nog niet op mijn telefoon krijgen

Bovenaan Onderaan