Ook ik ga u verlaten...

Havana

Forumguru
ZF, die maken toch ook de transmissies voor BMW?

Kun je iets meer vertellen over die bak, is het een volautomaat of een DCT?

Laatst bewerkt:

jalex_h

Forumguru
@Havana, ZF is een grote speler op het gebied van versnellingsbakken. En zeker als het om automaten gaat, hebben ze een naam te verliezen. Veel autofabrikanten lopen de deur daar dan ook plat, zoals inderdaad o.a. BMW.
In mijn auto ligt een echte automaat, dus geen geautomatiseerde handbak (wat o.a. de DSG is) met 8 versnellingen (plus eentje achteruit). Hij heeft een normaal schakelprogramma en een sportstand. Daarnaast het bekende tikkie omhoog en omlaag, in mijn geval al dan niet via flippers aan het stuur (optie).
Hij schakelt razendsnel en zijdezacht en is ook in standje D altijd bij de les zonder nerveus aan te voelen. De DSG in mijn Superb was een prima bak waar ik, nadat de koppeling vervangen was, geen klagen over had maar deze bak is simpelweg beter.

jalex_h

Forumguru
@Octavia32, je hebt wel een beetje gelijk met die sleutelhanger. Inmiddels ligt het hoesje met de resrvesleutel op een veilig plekje en hangt er alleen nog een huissleutel en een racefietsje aan de auto"sleutel" en dat toont een stuk beter. Keyless is uiteraard nog mooier maar Volvo rekent er bijna €1.000,00 voor. Dat werd me toch te gortig. Ergens houdt het op.

sitechris

Donateur
Ik ben niet de ultieme Volvo fan, maar de V70 is wel een echte Volvo (bedoel ik positief). Gewoon een comfortabele A naar B cruiser. Veel plezier er mee!

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met je nieuwe ride, ik weet dat het heel goed en comfortabel rijd, maar mijn smaak is het niet ;) Jij bent er trots op en blij mee, dat is waar het om gaat! Heel veel veilige en comfortabele kilometers toegewenst!

Pollewop

Forumguru
Fraaie auto Jalex... Heel veel plezier ermee... :)

PS: De Geartronic 8-bak van de V70 komt niet van ZF, maar van Aisin Warner... :lezen:

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan