Ook maar even voorstellen!

Wanderer200

Senior Member
Aangezien ik hier al een topic heb lopen en of en toe mee lees is het ook maar eens tijd om mijzelf voor te stellen: mijn naam is Johan ik woon in Drachten, getrouwd en vader van een prachtig dochtertje van 2.

Op dit moment rij ik een Audi A3 Sportback 1.9tdi in Ambition ProLine uitvoering:
A31mm.jpg

Een in mijn eigen zeer mooie auto en rijd ook nog eens super maar met een kleine erbij heb je snel last van ruimte tekort ;) dus zijn we op zoek naar een ruimere auto. Ik heb 10 jaar Audi gereden en dat heeft altijd veel geld gekost om deze reden ben ik eens gaan kijken naar alternatieven, liefst blijf ik binnen de VAG, Golf variant vindt ik niet zo mooi, passet wel maar die is dan wel weer erg groot/zwaar... en zie daar kwam de Skoda Octavia om de hoek kijken!

Via een medeforummer hier heb ik diverse documentatie over de Octavia model 2009-2013 verkregen en al snel kwam ik tot de conclusie dat het een Elegance Businessline uitvoering moet worden (de overstap vanaf een Audi moet toch wat verzacht worden ;))

Diesel of benzine ben ik nog niet helemaal over uit maar een 1.4TSi heeft de voorkeur, 1.6tdi vindt ik wat te traag (kan natuurlijk gechipped worden) 2.0tdi is ook een beer van een motor maar niet heel zuinig. Daarnaast heb ik nog een lichte voorkeur voor een DSG.

Vorige week kwam ik op internet mijn (bijna) ideale Octavia tegen: 1.4tsi DSG, Elegance Businessline uitvoering met als extra's sunset ramen en afneembare trekhaak en in de prachtige kleur cappuccino beige! Snel de inruilwaarde van mijn Audi opgevraagd, beetje twijfelen want dat viel toch tegen maar afgelopen zaterdag er toch maar achteraan gebeld, en toen kreeg ik helaas te horen dat er die middag mensen zouden komen proefrijden. Vanmorgen voor de zekerheid gebeld en ja de Octavia is helaas verkocht! :(

Mijn zoektocht gaat nu verder, helaas is het aanbod niet heel erg groot als je je beperkt tot de Elegance Businessline uitvoering (en eigenlijk zijn sunset ramen ook wel een eis en is DSG een grote pre)

Laatst bewerkt:

Wanderer200

Senior Member
Ow deze heb ik ook nog in de garage staan:

P1060938_01.JPG

P1060931.JPG

Deze auto heb ik jaren in gereden als hobby maar door een wijziging in mijn werk situatie staat hij nu al een jaar geschorst. Helaas hebben de beslissingen van ons kabinet mbt de MRB vrijstelling de dagwaarde doen kelderen en is verkopen ook zonde :(

Thorgal

Forumguru
Leuk dat je jezelf voorstelt (als toekomstig Skoda rijder), welkom!
ik heb zelf hiervoor een Passat gereden en ben met de nieuwe octavia heel erg blij.
De passat is voor mijn gevoel net zo groot als de Octavia maar inderdaad veel minder zwaar.
Succes met het zoeken van een mooie EBL (en nee, de mijne is van de leasemaatschappij en heeft geen DSG)

ertromp

Forumguru
Welkom hier!
Super mooie 200 trouwens.
En met de zoektocht naar de Octavia gaat het zeker goed komen

CDK

Forumguru
Welkom Johan! Succes met je zoektocht naar een mooie Skoda!
Prachtige 200 Quattro heb je zeg! Die moet je nooit meer wegdoen! ;)

Wanderer200

Senior Member
Thanx mannen, ja de 200 ben ik erg blij mee, origineel Nederlander dus vrij zeldzaam van de facelift Turbo Quattro sedan zijn er een stuk of 10 in NL geleverd.

Verkoop zou ik het ook moeilijk mee hebben maar het is ook zonde dat hij nu stilstaat. maar voor dat ik er afstand van kan doen moet dat die auto wel 5-6000 euro opbrengen en dat gaat in de huidige markt niet lukken.

Zoals zo vaak met dit soort dingen is de persoonlijke waarde geen realistische marktwaarde :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

WillemJan

Forumguru
Hoi,

Welkom op dit forum. En afgelopen zaterdag zag ik bij de Skoda dealer in Veenendaal een O3 HB 1.2TSI DSG staan (uit mijn hoofd). Ook de EBL uitvoering. Ik weet niet of die te koop staat, maar wellicht heb je hier iets aan.

Groetjes... Willem-Jan

Wanderer200

Senior Member
Het rijd prima om dagelijks mee te rijden maar dat wil je niet, dan gaat hij vooral voor kleine afstanden gebruikt worden en dan is het verbruik vrij hoog :tongue: daarnaast wordt de motor dan niet vaak genoeg warm en zal het ook een slijtageslag worden aangezien het apparaat toch 25 jaar oud is. Dus het is een combinatie van te duur en zonde om hem als dagelijkse auto voor erbij te gebruiken. Toen ik de 200 Quattro schorste heb ik een 99 Cliootje gekocht dat zijn betere autootjes voor die doeleinden.

Hoi,

Welkom op dit forum. En afgelopen zaterdag zag ik bij de Skoda dealer in Veenendaal een O3 HB 1.2TSI DSG staan (uit mijn hoofd). Ook de EBL uitvoering. Ik weet niet of die te koop staat, maar wellicht heb je hier iets aan.

Groetjes... Willem-Jan

Bedankt voor de tip maar ik zoek een model 2009/2010 en dan minimaal een 1.4, of eventueel een tdi.

Wanderer200

Senior Member
Ben deze Octavia Elegance 1.4 DSG ook nog tegengekomen. Goede uitvoering en zelf vind ik zwart wel mooi (ok minder mooi dan cappuccino beige of de lichtblauw), en ten opzichte van die vorige in Nijmegen mist hij sunset en een afneembare trekhaak maar hij heeft wel 20K kilometers minder. Ook is deze prijs een fractie te hoog ik wi max 9500 bij betalen en mijn A3 is zo'n 5000-5250 iruil waard dus mijn plafon is 14.500 en dat moet eigenlijk de prijs incl afleverkosten etc zijn.

Enig nadeel hij staat in Rotterdam en mijn vrouw vindt zwart echt minder mooi :tongue:

Laatst bewerkt:

Wanderer200

Senior Member
Ik ga morgen bij een Octavia kijken! moet er een heel eind voor rijden (rotterdam) maar ik hoop dat het de moeite waard is!

h dejong

Actief lid
Succes!! Ik heb voor de mijne ook een dergelijke rit gemaakt. De terugreis was daar in tegen dan wel een hele goede test :)

Bovenaan Onderaan