Even wat vergelijken tussen de Ford Focus van
@MarcoO2 en onze Kluger Kuga.
Ik vind persoonlijk de Kuga PHEV zeer ruim bemeten qua power. Het gaat, naar mijn idee allemaal vlot genoeg. Ook op steile bergpassen meer dan voldoende power. Een soort van gegrom laat die (ongeblazen) 2,5l Atkinson motor horen als 'ie echt z'n best moet doen.
En de combo van EV + ICE + e-CVT werkt gewoon uitstekend.
Zie hier:
A7 valt momenteel best mee met de Baustellen tussen Kassel en Schweinfurt! Maar die 1023 km was dus in 2 etappes?
www.skodaforum.nl
is alleszins netjes imho.
Die zijn idd perfecto. AGR zit gewoon prima.
En ja, een geheugenstand had wel gemogen. Maar dat schijnt inmiddels bij het facelift model wel aanwezig te zijn.
Simply clever:
Tsja, het is een Skoda-kreet, maar ik plak ‘m toch echt ook op deze Focus. De uitklappende deurbeschermers op alle 4 de deuren zijn ideaal. Je kunt heel makkelijk het portier even tegen een muurtje of de auto naast je (als die de kunststof strips op de goeie hoogte heeft zitten) laten rusten, omdat je toch geen beschadigingen aanbrengt. En ook als de kids de deuren eens te enthousiast opengooien, is er niet direct schade. Een ander voorbeeld is de zachte kniesteun tegen de middenconsole. In alle 4 mijn vorige auto’s was dat hard kunststof, bij de Focus zitten er kussentjes. Top! Het zijn kleine dingen, maar zo fijn!
Ditto.
Grappig dit. Die automagisch uitflappende deurbeschermers ogen/horen wel een beetje plastic-achtig. En ze zijn ook van plastic. Maar het werkt wel!
Ik heb al een paar keer ruzie gehad met die systemen. Vooral bochtige tunnels in de bergen, waarbij b.v. motorrijders je tegemoet komen en die dan in de bochten flink overhellen, terwijl wij b.v. naar beneden rijden.
Dan begint 'ie ineens te mekkeren over frontal-collision-alert-weet-ik-veel. Terwijl het gewoon makkelijk past.
Ben ook fan van die matrix-full LED gebeuren. Werkt gewoon uitstekend.
Alleen jammer dat ik niet overdag de verlichting automatisch kan laten inschakelen bij het starten v.d. auto.
Zoals ik vroeger de zogenaamde Skandinavië-optie had bij de Roomster.
Is er dan niets negatief?
Jawel hoor. Ik noem er een paar:
Hoedenplank, of beter gezegd hoedenvitrage, is een onding bij de Kuga.
DAB+ werkt niet lekker. FM doet het gewoon beter. Zowel in NL, D en A.
En ja, die irritante meldingen op je scherm blijven veels te lang in beeld.
De ingebouwde navi loopt minstens 2 jaar achter qua kaartmateriaal. Ondanks de meest recente update van Ford zelf. Maar ik gebruik gewoon Google Maps via Android Auto. Doet het gewoon goed.
Alleen als er geen internetverbinding meer is... tja... dan is er geen verbinding... Al een paar keer meegemaakt in de vakantie.