Op vakantie met de O2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hugo1973

Actief lid
Hopelijk gaat mijn vakantie met de O2 net zo soepel. A.s. dinsdag ga ik samen met mijn vriendin een weekje op stap. Eerst naar Noord Duitsland, en dan nog een paar dagen Drenthe. Tot nu toe bevalt mijn O2 uitstekend. Ik heb er inmiddels 500 km mee gereden en die zijn me uitstekend bevallen.

Zodra ik terugben laat ik natuurlijk weten hoe de vakantie kilometers met de O2 zijn gegaan!

JeeWee

Actief lid
De afgelopen periode heb ik mijn O2 van 3500 extra kilometers voorzien door middel van een retourtje Italië. Wat een genot! Veel O2's ben ik in Italië niet tegengekomen, maar wel de nodige spiksplinternieuwe F2's en Roomster. Heuveltje op in Italië vereist tijdig en slim schakelen, maar het ging vrijwel zonder problemen. 's Nachts cruisen door Frankrijk was ook geen enkel probleem, maar dat voor voren flitsen in Noord-Frankrijk mogen ze wat mij betreft wel laten. Tja, handmatig via de CC de snelheid terugbrengen gaat kennelijk niet zo snel als oom agent het wil zien :smiley29:

Pas terug uit Ierland en daar snappen ze het.
Echt heel veel O2's gezien.
En allemaal HB en geen Combi.
(stations zijn blijkbaar niet hip in Ierland, ook van andere merken niet)
Ook nog nooit zo vaak een RS gezien als daar.

ougie

Forumguru
Helaas al weer twee weken aan het werk. Dit jaar ruim twee weken naar Kroatie geweest. Alles bij elkaar zo'n 4000 km gereden waarvan ongeveer 3000 met de sleurhut. Ook dit jaar weer een feest om met een caravan achter mijn OII te rijden. Enige moeilijkheid blijft de inhaalverboden op de Duitse autobanen. Met zoveel power als reserve ben ik dan ook zeer regelmatig in overtreding gegaan.

Eppiegrande

Actief lid
Onze vakantie in Zweden en Noorwegen geen enkel probleem volgeladen bergje op en af en dan nog met een verbruik van rond de 5 l/100km. Helaas wel een blinde Noor met sliks onder zijn golf. Bij stoplicht in de achterbak geparkeerd. Zonde van de 5 maanden nieuwe skoda. Maar daarvoor zijn we verzekerd.

JeeWee

Actief lid
Da's goed balen! Alleen maar blikschade aan jullie O2 (en hopelijk veel schade aan het ego van die blinde Noor ;))? Geen gruwelverhalen van 'auto naar buitenlandse garage en nu maar afwachten'? Inderdaad ben je hiervoor verzekerd, maar voorkomen is toch beter dan het moeten laten genezen.....

Jager

Actief lid
Zo...twee weken geleden ook weer terug gekomen van vakantie.
4000km gereden in totaal met een overvolle O2
5 man, dakkoffer, en de kofferbak propvol..geen centje pijn voor de O2.
Zelfs in de bergen trok hij nog heerlijk door.
Heb er een fototje bij gedaan van de terugreis...

Bijlagen

• 2735069060_ab03ca9922_o.jpg
    2735069060_ab03ca9922_o.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 50
Ook ik ben inmiddels weer terug van vakantie. Moet zeggen dat het heel leuk is om op te trekken bij verkeerslichten met mijn 1.9 TDI met sleurhut erachter. Maar dat komt mede doordat de sleurhut max 700 kg weegt (geen eigen kenteken). Mensen verwachten niet dat je met een caravan snel kunt wegtrekken :grin:

Maar al met al zo'n 4800 veilige km's gereden naar Spanje (Tarragona). Inderdaad veel O2's in Barcelona.

Rest mij alleen nog om de auto weer eens grondig schoon te maken, van binnen en buiten.

Jager

Actief lid
O2's? Ik ben ook in Barcelona geweest 3 dagen maar het waren alleen maar O1's bij mijn weten..(veel taxi)

TL@

Forumguru
Ik zal jammer genoeg met de i30 op vakantie moeten, jammer. Ik had zo graag de O2 eens over de Duitse wegen gejaagd (op weg naar het Gardameer).

Ach ja, in december gaan we nog een paar dagen naar Neurenberg, dan zal de nieuwe O2 met DSG er zijn, kan ik die over de autobahn jakkeren :D

Lempke

Nieuw lid
Ok...twee weken geleden zijn wij ook terug gekomen van 3 weekjes Spanje.
5400km(!) gereden in totaal met een overvolle Fabia 1 Combi...
1 man, 1 vrouw, twee kids, dakkoffer, en de kofferbak propvol..geen centje pijn voor de Fabia.
Viel me totaal niet tegen, ik rijd zelf zakelijk een Corolla Verso met 177PK D-Cat, maar ja die bijtelling hé...

Fotootje
picture.php
album.php
photo

louigi58

Senior Member
Net terug van vakantie in Croatie, dik 2600 km met sleurhut (1350 kg) gereden. Wat een genot om zo relaxed met sleurhut te rijden. Dit was mijn eerste lange trip met de O2. Super relaxed mijn O2 2.0 TDI DSG. Cruise control op 100 km (TomTom) ingesteld, op de teller ca. 107-108 km/u. Berg op 5-6% nog geen km terugvallen, alleen de richtingaanwijzer aan laten staan. Verbruik met sleurheut over 2600 km, 10 l/100km. Valt me nog mee. De hele reis hebben me 2 touringcars ingehaald, vrachtwagens niet een. Tijdens een inhaal maneuvre op een 5% helling op de duitse autobahn kwam er een vrachwagen op mijn spoor, even in de spiegel, 3e rijbaan was vrij en op het gas. Voor ik boven aan de helling was stond er 140 op de teller (oeps). Alleen op de terugweg net na de 1e tunnel in Oostenrijk stopte de airco ermee. Nou dat was wel ff happen naar frisse lucht toen we uit de tunnel kwamen, besef je in een keer hoe snel je aan airco went. Gelukkig na 100 km begon het te regenen en koelde het af. Nu na de vakantie ff laten checken, bleek de pomp defect. Gelukkig nog garantie, want dit zou geen goedkope reparatie zijn. Het enige nadeel van zo'n 2.0 TDI met DSG en sleurhut is de bandenslijtage, je ziet ze wegvreten. Maar ja het gaat ook zo lekker. Als je net getankt hebt en je ziet in Duitsland soms zo'n korte invoegstrook, dan is het wel lekker om je voet eens volledig op het dieselpedaal te zetten, je ziet de vrachtwagenchauffeur naast je denken, moet ik nou inhouden of...., aan het einde van de invoegstrook zit je er al 50 meter voor. Van 0-100 km met caravan in 17 sec. niet slecht toch.
Al met al een heerlijke vakantie gehad en een super rijervaring met mijn 1e diesel.

Bijlagen

• Fendt 101 - kopie.jpg
    Fendt 101 - kopie.jpg
    104,4 KB · Weergaven: 25

Rallye

Forumguru
Tijdens een inhaal maneuvre op een 5% helling op de duitse autobahn kwam er een vrachwagen op mijn spoor, even in de spiegel, 3e rijbaan was vrij en op het gas.

Je weet dat alleen al op de derde baan rijden je een boete op kan leveren (en punten in Flensburg)? Met aanhanger op de derde baan is (net als in Nederland) verboden.

Een oude buurman van mij heeft dat gehad. Een collega van mij werd deze zomer in Duitsland op een 2x tweebaans Autobahn beboet voor het overtreden van een inhaalverbod voor vrachtwagens. Dat gold, volgens de agent, niet alleen voor vrachtwagens, maar ook voor auto's met aanhanger. Dat was mij weer niet bekend. € 60,- (punten onbekend).

louigi58

Senior Member
Je weet dat alleen al op de derde baan rijden je een boete op kan leveren (en punten in Flensburg)? Met aanhanger op de derde baan is (net als in Nederland) verboden.

Een oude buurman van mij heeft dat gehad. Een collega van mij werd deze zomer in Duitsland op een 2x tweebaans Autobahn beboet voor het overtreden van een inhaalverbod voor vrachtwagens. Dat gold, volgens de agent, niet alleen voor vrachtwagens, maar ook voor auto's met aanhanger. Dat was mij weer niet bekend. € 60,- (punten onbekend).
Af en toe moet je eens een gokje wagen en als niemand het ziet. Het alternatief was vol in de ankers en dan maar afwachten of er niemand achter op je sleurhut knald.

TL@

Forumguru
Je weet dat alleen al op de derde baan rijden je een boete op kan leveren (en punten in Flensburg)? Met aanhanger op de derde baan is (net als in Nederland) verboden...

idem in België, al weten heel veel Nederlanders dat kennelijk niet. In Brussel in de spits zitten geregeld Nederlanders op het linkse vak al het andere verkeer op te houden. Vreselijk ergerlijk. Het ergste is dat het bijna uitsluitend Nederlanders zijn die zonder respect voor de medeautomobilisten rondrijden (Polen ook soms, maar die zie je minder op de weg met sleurhut)

Maar ja, dat Nederlanders een heel slechte reputatie hebben in Europa (als automobilist dan) was jullie waarschijnlijk al langer bekend.

sitechris

Donateur

Wat voor gevolgen heeft het trouwens als je een punt of punten hebt in Flensburg? En bij hoeveel punten moet je je zorgen maken? Ik heb 1 puntje nu.

louigi58

Senior Member
Ok, is me nu wel duidelijk, mag niet meer op de linkerbaan. Het is alleen jammer dat je af en toe gedwongen wordt. Heb deze vakantie minstens 10x een duitser (losse personenauto) moeten inhalen, omdat hij of zij stoer met 90 km/u alle vrachtwagens en caravans ophouden op de rechter of middenbaan.
Zal wel iets met de hoge brandstofprijzen te maken hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan