Net terug van vakantie in Croatie, dik 2600 km met sleurhut (1350 kg) gereden. Wat een genot om zo relaxed met sleurhut te rijden. Dit was mijn eerste lange trip met de O2. Super relaxed mijn O2 2.0 TDI DSG. Cruise control op 100 km (TomTom) ingesteld, op de teller ca. 107-108 km/u. Berg op 5-6% nog geen km terugvallen, alleen de richtingaanwijzer aan laten staan. Verbruik met sleurheut over 2600 km, 10 l/100km. Valt me nog mee. De hele reis hebben me 2 touringcars ingehaald, vrachtwagens niet een. Tijdens een inhaal maneuvre op een 5% helling op de duitse autobahn kwam er een vrachwagen op mijn spoor, even in de spiegel, 3e rijbaan was vrij en op het gas. Voor ik boven aan de helling was stond er 140 op de teller (oeps). Alleen op de terugweg net na de 1e tunnel in Oostenrijk stopte de airco ermee. Nou dat was wel ff happen naar frisse lucht toen we uit de tunnel kwamen, besef je in een keer hoe snel je aan airco went. Gelukkig na 100 km begon het te regenen en koelde het af. Nu na de vakantie ff laten checken, bleek de pomp defect. Gelukkig nog garantie, want dit zou geen goedkope reparatie zijn. Het enige nadeel van zo'n 2.0 TDI met DSG en sleurhut is de bandenslijtage, je ziet ze wegvreten. Maar ja het gaat ook zo lekker. Als je net getankt hebt en je ziet in Duitsland soms zo'n korte invoegstrook, dan is het wel lekker om je voet eens volledig op het dieselpedaal te zetten, je ziet de vrachtwagenchauffeur naast je denken, moet ik nou inhouden of...., aan het einde van de invoegstrook zit je er al 50 meter voor. Van 0-100 km met caravan in 17 sec. niet slecht toch.
Al met al een heerlijke vakantie gehad en een super rijervaring met mijn 1e diesel.