op verzoek even voorstellen

Wasmachineman

Forumguru
Okay AKP, stoelbekleding kan ook wel anders, je kunt voor leer kiezen? Dealer maakt een erg grote fout dus zal misschien iets kunnen regelen met leer voor een laag prijsje of gratis. Normaal kost leer in een Polo rond de 1500 euro verkoopprijs. Inkoopprijs ligt dus veel lager want leer vraagt veel arbeid, heb ik zelf gezien bij mijn auto!!! Armsteun incl leer kan ook ingebouwd worden achteraf.

Maar wat ook kan is deze auto weigeren. Vervolgens met de dealer een auto selecteren die al in bestelling staat. Deze kun je nog aanpassen en zo heb je dus een kortere levertijd en geen 23 weken! Wat een geklooi zeg!

Wat nog beter is.....nog een Skoda GL er bij bestellen!!:1884:

GJS

Senior Member
Dat is flink balen.
Misschien kan je dealer je auto ruilen met iemand die zo'n auto, zoals hij nu geleverd is, besteld heeft en waarvan zijn auto nog gewijzigd kan worden naar de kleur en opties die jij wilt hebben, als hij er dan 1 kan vinden vlak voor de produktiedatum zou dat toch een hoop in levertijd moeten schelen voor jou.

@Wasmachineman was me net voor met net zoiets als voorstel, GL heeft natuurlijk ook weer een behoorlijke levertijd, maar geen 23 weken.

GJS

Senior Member
Maar wel leuk, wel 2 verschillende kleuren nemen anders vergis je je 's-morgens steeds :)

AKP

Lid
2 GL's voor de deur, haha, zou wel geinig zijn. Maar moet bekennen dat ik me ondertussen toch wel heel erg verheugd heb op m'n autootje. En hoe dichterbij de levering kwam, hoe blijer ik werd, omdat ik dan binnen enkele weken ook zo'n mooie auto met een giga levertijd voor de deur zou hebben staan. En wat de GL betreft, niets mis mee hoor, maar verandering van spijs doet eten: oftewel, 2 verschillende auto's heeft ook wel wat, leer je van beide de positieve punten waarderen. Zit behoorlijk met m'n handen in m'n haar, afgelopen weken af en toe wel gedroomd van de nieuwe auto, maar dat het zo'n nachtmerrie zou worden had ik echt niet verwacht.

Wasmachineman

Forumguru
Begrijp je zeker, APK. En zelf vind ik een Polo iets mooier van binnen maar goed, je zou zo maar je buik kunnen volhebben van V W!! Ik kan het weten.
Dan blijft het idee wel staan wat we al eerder hebben neergelegd, namelijk een vergelijk tussen de V W en de Skoda. Dit is dus mooi een stuk voor jullie. Trouwens, is er op het V W forum ook iets waar je je ongenoegen kwijt kunt zoals hier?

EdK

Forumguru
Tja dit is knap gedaan van de dealer, en als de dealer er niets aan wil doen of een versnelling in nieuwe in werk wil stellen dan zou ik de koop ontbinden.
Hij heeft zich niet aan de gestelde afspraken gehouden, en dan of de seat showroom in of dan toch maar 2 skoda's voor de deur.

En misschien als je op bepald moment over koopontbinding begint te spreken dat hij schrikt en er dan opeens meer mogelijk is !?

AKP

Lid
Ik weet niet of de dealer wel zo bang is voor koopontbinding, naar 't schijnt zijn Polo's die nu op voorraad vrij te koop zijn heel erg gewild en wordt er ook wel boven de catalogusprijs betaald, maar dit heb ik ook maar van hearsay moet ik bekennen. En bij koopontbinding sta ik helemaal met lege handen.

AKP

Lid
Trouwens, is er op het V W forum ook iets waar je je ongenoegen kwijt kunt zoals hier?

Geen idee, vast wel, maar moet zeggen dat ik daar (nog) geen lid ben. Ben bij dit forum het eerst terechtgekomen, en dit bevalt me tot nu toe nog steeds heel prima. De keren dat ik het V W forum via google bezocht heb vond ik deze volgens mij ook een stuk onoverzichtelijker dan dit mooie Skoda-forum

EdK

Forumguru
tja dan is het een kwestie van te kennen geven dat je deze niet accepteerd en hem vragen wat hij er nu op korte termijn aan gaat doen.
Want dat je zeker niet van plan bent om weer 23 weken te gaan zitten wachten door zijn fouten.
En als de dealer zielig begint te doen over winstmarge en dat het hem gaat kosten, ja das jammer voor hem, maar heeft hij aan zichzelf te danken lijkt mij zo.
Maw je zakelijk en toch correct maar hard opstellen naar de dealer toe, en niet zwichten voor bovenstande zielige verhaaltjes.

FredV

Banned
Je zou de Bovag kunnen bellen? Je rechtsbijstandsverzekering inschakelen?
Ik leef met je mee; het is hele grote sh..........

CaseyBasey

Actief lid
Kun je me wijzen waar dat nog meer staat?
Ik heb even snel 3 voorbeelden gevonden, maar ik weet zeker dat ik op dit forum vaker gelezen heb over ontbrekende of verkeerde opties.
De topics:
- Octavia II: O2 met verkeerde opties
- Superb II: PON blijft stil bij foute levering van nieuwe auto
- Ervaringen verkooppunten: Belangrijke optie ontbreekt.

AKP

Lid
vanmorgen bij de dealer geweest, ff korte update.
Ik ga de auto zoals ie er nu staat in ieder geval niet accepteren. Blijven nog 2 opties over: óf de koop ontbinden, óf een in bestelling staande auto die nog net gewijzigd kan worden (helaas blijkt de snelst november te zijn, oktoberproductie lukt al niet meer, levering in december is niet handig, dus uiteindelijk januari pas rijden!) overnemen van een andere dealer. Dit laatste is nog niet helemaal rond. Over de compensatie voor de geleden schade (de extra 4mnd wachttijd) verschillen beide partijen nogal. Zij stelden in eerste instantie voor 2 opties twv €545 voor hun rekening te nemen. Dit vind ik totaal niet in verhouding staan tot 4mnd wachten. Ik stelde daarom voor om dit aan te vullen met 4 winterbanden+velgen en een trekhaak (die ik er sowieso al bij wilde hebben, en ook de reden waarom ik gisteren nog even langs de dealer ging). Zij blijven dan echter met de verkoopprijzen zonder korting rekenen en vinden dat het dan neer komt op een compensatie die zij niet kunnen bieden. Moet overigens gezegd worden dat hun eerste aanbod was dat ik tot de levering van de auto in januari ik een fox of gewone polo zou kunnen gaan rijden, maar dan zou ik nu wel de bedragen aan verzekering en afschrijving van de BM moeten betalen, dat vond ik dus helemaal niet aantrekkelijk. Gelukkig hebben we onze prehistorische Suzuki Alto nog, al had ik gehoopt dat ik deze winter met een comfortablere auto in zou kunnen gaan. Bah, baal er steeds meer van. Nu ook nog even langs andere dealers geweest om te horen wat zij evt aan direct leverbare BM's met vergelijkbare opties hebben staan.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb even snel 3 voorbeelden gevonden, maar ik weet zeker dat ik op dit forum vaker gelezen heb over ontbrekende of verkeerde opties.
De topics:
- Octavia II: O2 met verkeerde opties
- Superb II: PON blijft stil bij foute levering van nieuwe auto
- Ervaringen verkooppunten: Belangrijke optie ontbreekt.

We hadden toch ook nog een Fabia II die verkeerd geleverd was?

AKP

Lid
ja, het topic over de F2 van Maarten had ik inderdaad al gevonden, dat bleek zelfs om enkele honderden auto's tegelijk te gaan. Heeft ook nog weer aardig wat maandjes geduurd voor dat in orde was.

Nog even wat meer info over vandaag. De andere dealers konden helaas ook niet een snel te leveren auto bieden die te vergelijken was met mijn bestelde auto. Er stond er bij een van hen nog wel één in de showroom die voor de leasmaatschappij besteld was, met ook hele leuke opties erop, die had ik zeker ook wel willen hebben, maar helaas. Er schijnt daarbij (met alle leasewagens overigens vertelden ze, zijn besteld op speciale k-codes) met PON een contract te zijn gesloten met een speciale clausule, die auto's krijgen schijnbaar voorrang op de normale voorraad bestellingen en mogen echt alleen maar voor de lease gebruikt worden. Geen enkele regeling mogelijk dat dat evt mijn alternatieve auto gaat worden. Jammer, zou toch nog een mooi compromis zijn.

Wat betreft de voor november in bestelling staande BM van de andere dealer is het gelukkig wel rond, mijn dealer mag deze auto overnemen. Dan worden maandag in het bestelsysteem de opties aangepast aan de mijne. Ben alleen nog niet helemaal opgelucht, er was vanmorgen tijdens het uurtje dat anders ingepland stond voor de aflevering van de auto niet genoeg tijd om de onderhandelingen tot een tevreden einde te brengen. Het liep ook al een half uur uit, maar toen wij weggingen waren we naar onze mening nog niet uitgesproken over de compensatie. Helaas bleek uit hun telefoontje vanmiddag dat zij daar duidelijk anders over dachten, men vond dat afgesproken was dat de deal nu was: 2 optiepakketten (€545) voor hun rekening en als extra aanvulling (ook een deel van mijn voorstel) climatronic ipv climatic (€365). Dat zou dan op €910 neerkomen.

Nu mijn vraag aan jullie, vinden jullie dit voldoende tegenprestatie voor nog eens 4 maanden wachten? Het valt mij eerlijk gezegd nog steeds best tegen. Ik zat zelf eerder in de richting van €1500 te denken, of is dat heel erg onredelijk? Hoor graag jullie visie.

Bovenaan Onderaan