ja, het topic over de F2 van Maarten had ik inderdaad al gevonden, dat bleek zelfs om enkele honderden auto's tegelijk te gaan. Heeft ook nog weer aardig wat maandjes geduurd voor dat in orde was.
Nog even wat meer info over vandaag. De andere dealers konden helaas ook niet een snel te leveren auto bieden die te vergelijken was met mijn bestelde auto. Er stond er bij een van hen nog wel één in de showroom die voor de leasmaatschappij besteld was, met ook hele leuke opties erop, die had ik zeker ook wel willen hebben, maar helaas. Er schijnt daarbij (met alle leasewagens overigens vertelden ze, zijn besteld op speciale k-codes) met PON een contract te zijn gesloten met een speciale clausule, die auto's krijgen schijnbaar voorrang op de normale voorraad bestellingen en mogen echt alleen maar voor de lease gebruikt worden. Geen enkele regeling mogelijk dat dat evt mijn alternatieve auto gaat worden. Jammer, zou toch nog een mooi compromis zijn.
Wat betreft de voor november in bestelling staande BM van de andere dealer is het gelukkig wel rond, mijn dealer mag deze auto overnemen. Dan worden maandag in het bestelsysteem de opties aangepast aan de mijne. Ben alleen nog niet helemaal opgelucht, er was vanmorgen tijdens het uurtje dat anders ingepland stond voor de aflevering van de auto niet genoeg tijd om de onderhandelingen tot een tevreden einde te brengen. Het liep ook al een half uur uit, maar toen wij weggingen waren we naar onze mening nog niet uitgesproken over de compensatie. Helaas bleek uit hun telefoontje vanmiddag dat zij daar duidelijk anders over dachten, men vond dat afgesproken was dat de deal nu was: 2 optiepakketten (€545) voor hun rekening en als extra aanvulling (ook een deel van mijn voorstel) climatronic ipv climatic (€365). Dat zou dan op €910 neerkomen.
Nu mijn vraag aan jullie, vinden jullie dit voldoende tegenprestatie voor nog eens 4 maanden wachten? Het valt mij eerlijk gezegd nog steeds best tegen. Ik zat zelf eerder in de richting van €1500 te denken, of is dat heel erg onredelijk? Hoor graag jullie visie.