Haha, wat een speculaties. Nee hoor, ben niet naar Seat gegaan, daarin hebben wij als mensen van 1m88 en 1m89 niet genoeg hoofdruimte. Ik ben inderdaad een hele tijd niet meer op het forum geweest, waar ik tot begin september nog iedere dag alle nieuwe berichten in het Fabia sub-forum las moest ik m'n prioriteiten door alle stress even anders leggen: het BM-probleem kenden jullie al, maar daarnaast moest er ook nog gewerkt worden (wat iedere 2 weken weer een stage op een andere ziekenhuisafdeling betrof, steeds weer nieuwe collega's en nieuwe werkwijzen dus) en tussendoor moesten er voor onze bruiloft van 1 oktober jongstleden nog vele puntjes op de i gezet worden! De stages zijn gelukkig voorbij, de huwelijksdag was echt geweldig en het weer werkte wonderbaarlijk genoeg ook nog eens mee, en nu zijn we net terug van een weekje honeymoon naar Egypte. Rest alleen nog het vertellen van de uitkomst van het BM-verhaal: ik kon de druk die de dealer me oplegde niet echt goed verdragen en halverwege september zijn er nog verschillende telefoontjes met de dealer geweest, de 17e heb ik aangegeven dat ik het allemaal niet meer kon bolwerken en graag wat meer bedenktijd tot na het weekend wilde. Hierop veranderde de toon van de verkoper plots en zei dat hij dit met zijn meerdere moest bespreken. Dat beloofde niet veel goeds. De volgende dag kreeg ik echter de volgende e-mail:
Beste Kxxxx / Geachte Mevrouw Pxxxxxx,
Na aanleiding van ons telefoongesprek gisterenavond zou ik nog even terug komen of jullie vraag.
Jullie verzochten ons om nog ‘enkele dagen’ vrijheid te hebben met betrekking tot de definitieve keus, letterlijk vroeg je mij of jullie nog enkele dagen bij collega dealers konden kijken naar een eventuele beschikbare Volkswagen Polo Bluemotion (edit: dit was niet waar, maar zo heeft hij het blijkbaar geïnterpreteerd).
Wij willen op een positieve manier meewerken aan jullie verzoek, dus stellen wij het volgende voor;
- Mevr. Pxxxxxx heeft tot zaterdag 25 september a.s. de mogelijkheid tot oriëntatie, voor deze datum wil de firma Xxxx weten waar wij aan toe zijn.
- Mocht Mevr. Pxxxxxx elders een Vxxxxxxxxx Pxxx Bxxxxxxxxx aanschaffen, dan vervalt het compensatiebedrag (€ 910,- incl. btw) wat Xxxx beschikbaar stelt i.v.m. de verlaatte levering reeds bestelde/overgenomen auto.
Er zal in dit geval dus geen enkele financiële transactie zijn van beide partijen.
Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wachten op uw positieve reactie.
Met vriendelijke groet,
Xxxx xxx Xxx
Verkoop Volkswagen
Ik was blij dat ik ruim een week ff niet aan de autoproblemen hoefde te denken, maar kreeg toch niet zo'n heel blij gevoel van dit mailtje, hij stelde namelijk dat ik "letterlijk" had gezegd de dagen ging gebruiken om bij collega-dealers rond te kijken. Dit klopte totaal niet, voordat ik over de gewenste uitstel begon had ik aangegeven dat ik in de dagen daarvoor offertes had aangevraagd van direct leverbare BM's bij collega-dealers. Ik wilde dat uitstel puur om alles even rustig te kunnen overdenken.
Maar goed, na dat weekje auto-pauze kwam ik tot de conclusie dat de demo BM's die elders in de regio stonden ten eerste maar gedeeltelijk aan mijn optiewensen voldeden, en ten tweede ook nog eens belachelijk duur waren, ondanks vele duizenden km's op de teller. Ik heb me uiteindelijk maar bij hun (naar mijn mening nog steeds erg karige compensatie) aanbod neergelegd en het voorstel tot €910 korting geaccepteerd. Ik had nog geïnformeerd bij een andere dealer wat zij mij konden bieden aan korting wanneer ik bij hen een nieuwe BM zou bestellen, maar dit zou toch nog enkele honderden euro's duurder zijn, plus een levertijd in februari. Ik neem dus toch gewoon de auto af die in november geproduceerd gaat worden en ik begin januari op mijn naam kan laten zetten. Ben alleen van plan om daarna het reguliere onderhoud bij een andere dealer te laten doen, eentje die ook veel praktischer is daar hij in de stad zit waar mijn vriend (edit: oeps, dit moet natuurlijk MAN zijn) werkt.
Jullie in ieder geval heel erg bedankt voor de meelevende reacties, en heb serieus ook nog even getwijfeld of ik jullie voorstel niet zou moeten gaan opvolgen en een 2e GL te kopen, maar ben toch te verknocht geraakt aan de BM. Ben trouwens zelfs nog even naar de nieuwe BPM-vrije Citroën C3 en de DS3 gaan kijken in de week van uitstel. Waren niet echt concurrenten, de C3 bood wel een zee aan ruimte, meer dan de BM, maar vind 'm uiterlijk echt niet mooi. De DS3 is wel grappig om te zien, maar mis de 5 deuren en bovendien is hij behoorlijk krap achterin (ook niet bedoeld als gezinsauto).
Ik houd jullie op de hoogte wanneer er weer nieuwe ontwikkelingen zijn.
AKP