Het is eigenlijk wat dat al deze kennis wel op dit forum aanwezig is en al de ontwikkelaars in de autofabrieken niet weten waar ze mee bezig zijn......
Of is dit een gevalletje derek ogilvie
De autofabrikanten weten heel goed waar ze mee bezig zijn, namelijk inspelen op de trend/vraag naar "schonere" auto's met een lagere uitstoot. Dit wordt in extreme mate door de hybrides ingevuld en dit is feitelijk een niche-markt die normaliter slechts voor een zeer beperkte groep aantrekkelijk is, maar in Nederland door specifieke belastingvoordelen voor met name de zakelijke markt aantrekkelijk gemaakt is. Normaliter stromen de auto's uit de zakelijke markt door naar de particuliere markt en export, maar deze zitten niet zonder meer te wachten op een hybride. Ten aanzien van de duurzaamheid zijn er nog teveel onduidelijkheden en daarnaast wordt de particuliere markt een goed alternatief geboden door zeer zuinige en financieel aantrekkelijke modellen met "gewone" techniek. Want voor hetzelfde geld van een tweedehands hybride heb je ook een nieuwe compacte auto. Want er mogen dan relatief veel hybrides rondrijden in Nederland, je struikelt letterlijk over de C1's/Aygo's/107's/Greenlines/BlueMotions en hoe ze ook allemaal mogen heten.