Heb even dit topic doorgelezen en lees interessante opmerkingen.
Betreft imago, dat is altijd een afknapper. Ik heb nog maar twee auto's gehad en het waren allebei daewoo's. De eerste een daewoo nexia, tweedehands gekocht, 9 jaar oud. Heb er twee jaar mee rondgereden en heb em toen verkocht omdat ik graag een wagen wilde hebben met airco. Geen enkel mankement mee gehad in die twee jaar en toen de garage hem eens bekeek voor een onderhoud zagen ze dat de originele batterij er nog inzat! Ook deze heeft nooit een mankement getoond.
De tweede wagen was dan een daewoo nubira. Met deze heb ik meer pech gehad. Hoog verbruik, dashboard dat regelmatig flipte, cd speler kapot na twee jaar. De total loss van twee weken geleden achterwege gelaten
Al die tijd heb ik vaker moeten aanhoren met wat voor brol ik rondreed van sommige vrienden met bmw's en opel. Vooral de opelbezitters deden er erg neerkijkend op ondanks dat het allebei onder general motors valt. Maar zo slim zijn ze dan niet.
Ik verwacht nu hetzelfde "probleem" althans heb ik van de bmw fanboy nogal een positieve reactie gehad (vermoedelijk omdat audi ook van de vw group is). Mijn derde wagen wordt een skoda octavia en het heeft zen naam gewoon niet mee voor de standaard opel en peugeuot rijder. Erg jammer want als je men nieuwe wagen bekijkt tov sommige hun auto dan is deze mooi uitgerust qua opties, ruime en comfortabel interieur, reuzekoffer vind ik zelf.
Uiteindelijk trek ik mezelf niks aan van wat anderen denken erover, ik weet wat ik heb en dat is toch het enigste dat geldt. Maar je moet steeds die discussies weer doorbijten he
Ik wil niet te negatief overkomen of zo hoor btw
, ik heb momenteel meer positieve reacties gehad dan negatieve en sommige hebben me gezegd dak een heel goeie keuze heb gemaakt betreft het besteden van men geld.
Dan heb je nog de vergelijking tussen auto's en audio materiaal en daar wil ik nog even op inspringen. Het is namelijk zo dat ik reeds van men 16 jaar toch erg bezig ben geweest met audio, vandaag de dag (14 jaar later) nog steeds. Maar met name home theatre dan. Ik ben dan ook moderator op een nederlands home theatre forum omdat dit dagelijkse kost voor me is deze hobby.
De post die MarcoO2 postte bevat enkele issues waar ik toch wel wil op reageren. Het lijkt mij niet kompleet een perfect voorbeeld om audio te vergelijken met auto's denk ik. Het is namelijk zo dat geluid op zich niet kan gemeten worden hoe goed of slecht iets klinkt. Je kan wel meten hoe hard het kan (db-meter) maar het is niet omdat een speaker hard gaat dat het dan ook goed klinkt. En dan is er nog de kwestie of iets goed klinkt van persoon tot persoon afhankelijk. Ikzelf heb in een prijsklasse speakers aant beluisteren geweest en heb degene uitgekozen die IK het beste vond klinken. Ondanks dat vele mensen het erg goeie speakers vinden zijn er nog steeds een hele hoop mensen bij die de klank van deze speaker te schel vinden. Die groep mensen zoeken bijvoorbeeld iets dat neutraler klinkt.
Het bovenbeschreven weblog vermeld dan ook een prijs-kwaliteitsverhouding of dit in de autobussines ook aanwezig is. Van auto's weet ik dit niet zo, ik vermoed van wel. Maar op gebied van audio is het enorm breed te noemen. Wat een vaste waarde is in audio (en beeld) is dat de kwaliteit niet evenredig omhoog gaat als de prijs. En dit gaat (ziekelijk) ver in audio. Zo heb ik speakers beluisterd op beurzen van 100.000 euro het stuk en ja, ze klinken beter als wat ik hier thuis heb staan, maar zeker geen 100.000 beter, zelfs nog geen 10 keer beter. Uiteindelijk is de speaker niet beter uitgerust met opties die je op een auto er wel bijkrijgt voor je gespendeerde centen.
Nu ja, dat is wat ik ervan denk he, moet je niet mee eens zijn hoor
greetz