Opel Omega V6 - 1995 "The European 5000-editie"

MarcoO2

Forumguru
Langzamerhand wordt het wel steeds spannender of ons avontuur door kan gaan. Vooralsnog is het event niet gecancelled, en her en der worden de maatregelen steeds meer versoepeld, dus we houden hoop ;)
Helaas vergeefse hoop, want vandaag kwam het bericht dat de rally volgende week alsnog niet doorgaat. Het leek er lang op dat het door zou gaan, de route was al aangepast. Maar dankzij de recente ontwikkelingen in Frankrijk is het niet te doen: het hele gebied in St. Tropez waar we zouden eindigen en waar het eindfeest plaats zou vinden, is nu oranje. Dan ga je geen risico nemen.

Wel jammer; we hadden de auto net gisteravond helemaal klaar gemaakt, bestickerd, enzovoort. Ook hadden we inmiddels een mooi logo gemaakt en op polootjes laten drukken. Nou ja: wat in het vat zit, verzuurt niet: volgend jaar een nieuwe kans!

Gelukkig gebruiken we de auto ook nog voor leuke dingen in de tussentijd. Zoals het rijden van een gala

Eemspoort

Forumguru
Spijtig, maar was wel te verwachten, natuurlijk.
Maar, zoals je zelf al aan geeft, nieuwe ronde nieuwe kansen.
En als de auto verder niet gebruikt word kun je hem altijd nog schorsen en stallen. ;)

Rosinfield

† In Memoriam
Ja erg jammer Marco. Ik houd er ernstig rekening mee dat onze oorspronkelijk in mei geplande en naar september uitgestelde vakantie (Beieren) ook op het laatste moment opnieuw wordt geannuleerd

EdK

Forumguru
naar september uitgestelde vakantie (Beieren) ook op het laatste moment opnieuw wordt geannuleerd
Ik zou al zeker niet meer twijfelen en hem lekker al annuleren.
Ben ook de gehele maand September vrij, maar ga zeker niet het buitenland in !
Zoek het als beginnend risico groep zeker niet op !

Rosinfield

† In Memoriam
Ik twijfel helemaal niet; zolang het niet oranje is ga ik gewoon naar Duitsland. Echt geen enkele zinnige reden om dat niet te doen. Ik zou zeker niet naar een grote stad gaan, ook niet hier en ongeacht of de kleurcode dat al dan niet toelaat

MarcoO2

Forumguru
Zo, gisteravond zijn we weer even lekker bezig geweest. We hebben de lijmresten van de stickers (die eraf moesten ivm niet doorgaan van de rally vorig jaar) weg gepoetst(k-klus zeg...), en een extra lichtbak aan de voorkant gemonteerd. De koplampen zijn smoked en geven sowieso al niet al teveel licht, ondanks de Xenon. Voor de eenzame ruigere weggetjes door de bergen hebben we er nu een stevig led-kanon opzitten. Nog wat geknutseld aan het electrisch circuit, maar daar moet nog veel meer gebeuren. Er zit een stevige lekstroom in, en omdat er nogal wat aan de auto geknutseld (audio, licht, geluid) is krijgen we die er niet zomaar uit. We gaan er gewoon een hoofdschakelaar inbouwen die door de grill te bedienen is. Opgelost ;)

Een paar plaatjes dan maar weer:

Even knutselen:
IMG_9198 by marcoeoscanon, on Flickr

Niet echt veel licht :D
IMG_9200 by marcoeoscanon, on Flickr

Dit lijkt er meer op:
IMG_9202 by marcoeoscanon, on Flickr

Staat er weer strak bij, toch? ;)
IMG_9205 by marcoeoscanon, on Flickr

En natuurlijk even kijken of het belangrijkste nog werkt:

En o ja, deze zijn onderweg:

Canon-Eye

Forumguru
@MarcoO2 zit die ledbalk onder de nummerplaat niet een beetje (boel) te laag om behoorlijk licht onder een redelijke hoek op het wegdek te werpen? Je wilt immers niet alleen obstakels zien, maar ook eventuele diepe kuilen en zo...?

MarcoO2

Forumguru
Ja, hij zit laag. Een andere plek om te monteren is er niet. Het lichtbeeld valt overigens aardig mee, zag ik gisteravond in het donker.

MarcoO2

Forumguru
Hahahaha je dat was wel het effect van die led-balk inderdaad. Misschien tóch nog eentje op de flitsbalk monteren dan maar :D

MarcoO2

Forumguru
Zo, een jaar na dato gaat het er nu toch echt van komen: volgende week vrijdag vertrek ik om de European Mountain Summit te gaan rijden. We starten in Munchen, en rijden dan zonder moderne navigatie, uitsluitend op de kaarten, via allerlei bergpassen naar St. Tropez.

136da6b8-bfc8-4373-b71e-07447f93ead7 by marcoeoscanon, on Flickr

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er superveel zin in heb. Gisteravond hebben we de laatste hand aan de auto gelegd en onze logo-stickers erop geplakt. De auto heeft een verse APK, een nieuwe distributieriem en is even helemaal nagelopen. In theorie zou het goed moeten gaan

Een paar plaatjes dan maar. Hij staat er mooi bij:

IMG_9440A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

En wij ook

IMG_9444A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

O ja, ook nog ff een nieuw accu:

IMG_9380A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

Ook alle electronica (zwaailichten, ledbalken, omroepsysteem en dergelijke) doet het. Ook niet onbelangrijk

IMG_9394A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

En de stickers zitten er prima op. Leuk om met een eigen logo te rijden, zowel op de auto als op onze kleding.

IMG_9383A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

IMG_9381A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

Oftewel: ik ben zo blij als een kind

IMG_9401A-BorderMaker by marcoeoscanon, on Flickr

e68fba44-2abc-db98-6990-673dd11f0606 by marcoeoscanon, on Flickr

2ad11415-67fd-461f-aa89-6cd73149c890 by marcoeoscanon, on Flickr

Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
Thanks, maar dat komt wel goed ;)

Deze trailer geeft wat beeld van wat ons te wachten staat:

En deze film van deelnemers van de laatste editie nog veel meer.

Bovenaan Onderaan