Opgeleverde Octavia RS'en

Re: Opgeleverde Octavia RS\'en

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LangeNeef</font><hr />

Het verbruik valt me toch nog toe niet tegen. Ca. 9,7 liter per 100 km. Ben benieuwd of iemand verbruikscijfers heeft met een Abt-chip???

[/ QUOTE ]

Ik heb er nu dik 2300 km op zitten met mijn abt gechipte RS met een gemiddeld verbruik van 9,7/100. En dan heb ik er de laatste tijd heel veel korte stukjes bij zitten.

Met 2500 a 3000 toeren draait ie volgens mij het lekkerst, dus onder de 100 km/h ga ik zeker niet in z'n 6 rijden want dan is ie echt niet zuiniger.

Durf 'm met het huidige kilometrage ook wat harder op z'n staart te trappen; wielspin in z'n 2 en misschien lukt dat in z'n 3 ook nog wel als je 'm echt doortrapt (doe ik niet).

De maximumsnelheid heb ik alleen maar van horen zeggen (een andere klant van mijn dealer met dezelfde auto heeft de snelheidsmeter stijf in de hoek gehad! /forum/images/graemlins/grin.gif), ben na het inrijden nog niet in het oosten geweest...

Gefeliciteerd trouwens met het vaderschap!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: johnnywalker</font><hr />

Gefeliciteerd trouwens met het vaderschap!

[/ QUOTE ]

Thanks Johnny; ben dolgelukkig met mijn klein ventje! Ik hoop dat ie net zo'n autogek wordt als zijn pa! /forum/images/graemlins/rockon.gif

LangeNeef Pappa van harte... /forum/images/graemlins/aangenaam.gif

Heb de eerste 600 km van mijn RS er op zitten..dus nog volop in de inrij-periode ..het wordt echt verslavend om met die geweldige wagen te rijden.
zoals laatst via pm gemeld kan ik op dit moment over de Abt chip aléén maar zeggen geweldig!
wat benzineverbruik betreft : ga dit over 900 km strak bijhouden en dit op het Forum melden.
Verder absoluut niets te klagen alles werkt naar behoren óók de audience/soundsystem met goede zenderontvangst in den lande...gebruik echter meer de cd-speler. /forum/images/graemlins/24.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: HendrikRS</font><hr />

LangeNeef Pappa van harte... /forum/images/graemlins/aangenaam.gif

[/ QUOTE ]

Dank je wel voor de felicitatie! Een lief manneke, een schitterende bak, wat heeft 2006 nog meer in petto????? Nou vooruit, dan ook nog maar ff wereldkampioen worden!! /forum/images/graemlins/baby012.gif

LangeNeef van harte met de kleine man, sorry voor de late reactie maar ik heb blijkbaar over deze post heen gelezen /forum/images/graemlins/frown.gif

Mijn kleine mannetje is nu 15 maanden en begint Papa Papa te roepen als hij de blauwe RS ziet staan, onvergetelijke momenten.

Geniet lekker van de kleine en uiteraard ook van je RS!

Ralph

Lid

Wat zijn de prestatiecijfer van de gechipte RS?
0-100
80-120
120-200

Ben namelijk benieuwd hoeveel dit scheelt met mijn gechipte TDI

richyk

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ralph</font><hr />

Wat zijn de prestatiecijfer van de gechipte RS?
0-100
80-120
120-200

Gezien de redelijk "verse" Rs-en hier zal dat nog wel niet gemeten zijn !

@LangeNeef, geniet er van, mijn dochter wordt in augustus alweer drie en neem van mij aan dan wordt het pas echt leuk ! Want behalve praten gaan ze dan ook terugpraten

Ben namelijk benieuwd hoeveel dit scheelt met mijn gechipte TDI

[/ QUOTE ] /forum/images/graemlins/grin.gif

Ralph

Lid

0-100 is de rs natuurlijk stuk sneller. Ik zit nu op 7sec met mijn diesel, deze waarde is bijna standaard voor de RS.
Waar het bij mij om gaat zijn de tussensprints.... dus als je een gechipte rs hebt..... meet ff voor me!

___JC___

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Ralph</font><hr />

0-100 is de rs natuurlijk stuk sneller. Ik zit nu op 7sec met mijn diesel, deze waarde is bijna standaard voor de RS.

[/ QUOTE ]

Zal ruim 8 seconden zijn lijkt me. Eerste versnelling doet niet veel bij de diesel en dan moet je ook nog 2 keer schakelen lijkt me voordat je de 100 haalt.

Ralph

Lid

We hebben mijn auto geklokt op
0-100 in 7,3 sec
80-120 in 4,6 sec
100-190 in 15 sec

___JC___

Forumguru

/forum/images/graemlins/ooo.gif
Die 0 - 100 tijd kan ik gewoon niet geloven. Hoe heb je dat geklokt?

Ik heb mij oude RS (180pk, 0-100 7,9 seconden) gesprint tegen een Abt Leon 2.0TDI. De leon had geen kans.
Scheelde gewoon een seconde naar de 100 denk ik.

Ralph

Lid

Ik heb mijn 2.0TDI "custum made" laten tunen naar 200PK
Vooral de tussensprints zijn bloedstollend snel! Mijn vader rijdt een BMW 330D gechipt, en we zijn exact even snel

___JC___

Forumguru

Dat moet dan een onvoorstelbaar stukje tuning zijn zeg!
Waar heb je dat laten doen? Geen last van een turbogat?

Ga je nog naar een van de meetings? Ik wil weleens vergelijken met mijn standaard chip!

VEEJAY

Forumguru

JC kom naar de meeting 25 jun in Ngein. Ik ken iemand in de buurt met een 2.0TDI (JD maatchip) die niet onder doet voor die van ralph (80-120 in 4 seconden, 0-100 niet bekend).

Dan kan ik ragen of hij ff komt buurten.

VEEJAY

Forumguru

@ralph heb jij weleens met een mini cooperS vergeleken (100-180) sprintjes op de snelweg? Of een gelijkwaardige auto met 1120 kilo op 170Pk? Liep je weg of liep je in?

richyk

Actief lid

JD geeft voor de 2.0TDI 170 pk op maar er komt in de praktijk regelmatig ongeveer 200 pk en 400 NM uit ! Ik ken al twee Altea's met die waardes. Alleen de 0-100 tijd geloof ik helemaal niks van met alleen een chip.

Op Seat-Online heeft een tijdje een Belg gepost met een volledig aangepaste TDI, custom-made chip, uitlaatlijn, Sachs koppeling, ander vliegwiel, injectoren etc. Deze haalde die waarde wel zoals ook te zien is geweest op diverse sprintwedstrijden.

Tussensprinttijden geloof ik wel want daarin doet een gechipte TDI niet onder voor een standaard RS vanwege het enorme koppel ! Tegen een gechipte RS ga je het echt afleggen want ook dat koppel gaat na chippen flink omhoog naar 350-360 NM en daarnaast heb je ook nog te maken met kortere bakverhoudingen.....

VEEJAY

Forumguru

Als je die ene belg bedoelt met die 4motion tdi.. 6,5 seconden klokte ik toen ik naast em zat /forum/images/graemlins/24.gif

Dutch4x4

Senior Member

Op welk forum brengt B. nu wat leven in de Belgische bierbrouwerij? Of is-ie inmiddels overal geband? /forum/images/graemlins/grin.gif

richyk

Actief lid

Die Golf zal na al die sprints wel op de sloop liggen /forum/images/graemlins/grin.gif

___JC___

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: richyk</font><hr />

JD geeft voor de 2.0TDI 170 pk op maar er komt in de praktijk regelmatig ongeveer 200 pk en 400 NM uit ! Ik ken al twee Altea's met die waardes. Alleen de 0-100 tijd geloof ik helemaal niks van met alleen een chip.

[/ QUOTE ]

Eens, met alleen een chip kan je gewoon niet zo snel naar de 100. Ik heb met een JD gechipte Leon geteden en 0-100 klokte we op ruim 8 seconden.
Die 80-120 tijd daar zal ik al in de buurt komen met mijn chip.

Helaas kan ik niet op de 25ste, ben wel erg benieuwd hoeveel het scheelt met een chip op maat.

Bovenaan Onderaan