Amundsen Opstart problemen Amundsen

OllieH

Nieuw lid
Even korte update, de eerste crashes alweer gehad. Probleem nog niet opgelost met laatste firmware.

SuperBb

Actief lid
@OllieH en @Rainesh Ik heb deze problemen helaas ook. In mijn virtual cockpit valt de kaart regelmatig weg en ook met Carplay komt de bromtoon en moet ik m'n Amundsen resetten.

Gisteren bij PON in Naarden geweest, deze gaven aan dat de update 475 --> 478 voor mijn type auto niet beschikbaar was. (Skoda Superb icm Canton sound)

Tevens zou de nieuwste versie voor de virtual cockpit er nu op staan.

Hoe kom ik er achter welke versies beschikbaar zijn voor mijn auto? Of is dat niet in te zien. en kan ik ook inzien welke versies nu aanwezig zijn op mijn auto (ik heb veel info die ik niet begrijp als ik lang op "menu" druk.

2020Kodiaq

Senior Member
Is het probleem bij één van jullie al opgelost? Het probleem doet zich bij mij in ieder nog steeds voor.

SuperBb

Actief lid
Inmiddels heb ik ook versie 0480 er op staan. Het hele infotainment systeem maar zeker Apple CarPlay start aanmerkelijk sneller op.

Spotify, Flitsmeister en bellen tegelijk zorgde helaas toch voor de bekende vastloper met bromtoon. Echter reboot nu niet het hele systeem, maar is de telefoon loskoppelen (snoertje er uit trekken) voldoende om dit weer ongedaan te krijgen.

pabu

Lid
Bij welke dealer hebben ze de update gedaan? Mijn auto gaat van de week in onderhoud. Mocht de dealer niet weten hoe of wat kan ik verwijzen naar de case. Bedankt!

pfe83

Senior Member
Ik zal ook eens vragen of mijn dealer de 0480 kan installeren, ik heb de 0478 maar ervaar zeker de laatste tijd ontzettend veel problemen. (Kodiaq met Amundsen aflevering aug 2020). Ik had in mijn vorige Octavia incidenteel een vastloper en in de eerste maanden met de kodiaq iets meer dan incidenteel. Maar de laatste weken is het haast niet meer te doen, vooral de app's Spotify en Waze (b)lijken erg instabiel

• Heel vaak de harde bromtoon en daarna een volledige vastloper als ik spotify luister, ook als ik alleen die app gebruik
  • Meestal start Skoda entertainment systeem volledig opnieuw op, soms alleen een herstart van het 'app' gedeelte
  • Waze loopt regelmatig vast. Ik ben nu Google Maps aan het proberen, nog niet voldoende gereden om dit goed te beoordelen.
Ik blijf dit topic volgen voor hopelijk mensen die de problemen hebben kunnen verhelpen.

Peter.

PS: Gebruik dit tijdelijke account, mijn account (pfe83) is onbereikbaar door authenticatie problemen helaas.

Bakk

Nieuw lid
Ik heb vandaag ook 0480 laten installeren en merk ook dat het infotainment systeem (en daarmee ook Apple Carplay) sneller opstart.

Ik heb (nog) niet geprobeerd om mijn iPhone via de kabel aan te sluiten maar ik gebruik al sinds een jaar een Cplay2Air module. Bij het gebruik van draadloze carplay heb ik nooit een bromtoon met vastloper gehad terwijl ik Spotify en Google Maps/Waze simultaan gebruik.

De Cplay2Air module vertoonde natuurlijk wel zijn eigen problemen zoals bijv. in 10% van de gevallen niet willen connecten met het infotainment systeem waarna een reset van de infotainment alsnog nodig was. Nu moet ik zeggen dat ik dit probleem ook wel eens bemerkte wanneer ik de telefoon met de kabel aansloot maar ik mij niet meer kan herinneren of dit met de zelfde frequentie was.

Bovenaan Onderaan