Opties Ambition Business Line 1.6 TDI

pimk68

Lid
Hi allen,

Ben van plan een 1.6TDI ABL combi te bestellen
Nu moet ik door de optielijst heen waar een aantal nobrainers in zitten, wat denken jullie?

DOEN:
  1. Race blue
  2. Plus pakket €199
  3. Xenon actie €199
  4. Afneembare trekhaak
  5. Dab+ €99

MISSCHIEN:
  1. Panodak €1100
  2. DSG (wel of geen "flippers"?)
  3. Lane assist
  4. Hill hold €80
  5. Suggesties?
HÉÉL MISSCHIEN (maar waarschijnlijk niet)
  1. Columbus radio €1100 (standaard Amundsen voldoet vast prima)

Ik ben benieuwd!

Groet Pim
(Nu nog Renault Laguna Estate)

Laatst bewerkt:

Skoda-MAN

Forumguru
@pimk68 Leuk hé dat uitzoeken, hier nog iets om over na te denken: DSG heeft staandaard Hill Hold
DAB
Driving mode ass.
Verwarmbare voorruit
Reservewiel
Bagage pakket (verstelbare bodem en netjes)
Safety pakket = alarm
Dorpellijsten, spatlappen v+a, achterbumperbescherming allu of zwart.

veel suc6

pimk68

Lid
Thanks Skoda-man

Dab+ ben ik inderdaad vergeten te melden.
Fijn zonder ruis luisteren en vanaf 2017 in Zweden de enig manier om radio te ontvangen (volgens radio interview op BNR autoshow)

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
Dag pimk68
  • Denk eens aan Rio Red ipv Race Blue. Is zeker exclusiever, Verandert van oranje-gloed, over rood, naar bordeaux afhankelijk van de lichtinval. Staat schitterend met beige interieur.
  • PLus-pakket zou ik me moeten over buigen, want die "packs" veranderen om de haverklap. Maar whatever you get, voor die prijs, ik zou niet twijfelen.
  • Xenon is tof, maar zelf zie je er niet veel van. De grootlicht-assist is wel een toffe optie. Maar denk na, want een Xenon-lamp moet je ooit ook eens vervangen en die dingen zijn pokke-duur.
  • Afneembare trekhaak: gewoon doen
  • DAB: up to you. Ik heb het en heb het nog niet gebruikt. Sorry.
  • Panodak is fijn tot het begint te lekken; Dan ben je de klos.
  • DSG is zeker aan te bevelen, is geoonweg zalif. Flippers zal je quasi nooit gebruiken, omdat het ding zo fijn reageert.
  • Euh, ik ben zeker, na intensief vergelijk, gewonnen voor de Columbus. Het is "bijna een must".
Enfin, veel plezier en succes ermee.

johant

Senior Member
Ik ben benieuwd of jij die Xenon-actie nog wel kunt bestellen!

Succes! Ik ben op dit moment ook een Octavia Ambition Businessline aan het uitzoeken, met het pluspakket en wat extra opties. Ook een TDI, maar dan met een handmatige 5-bak.

pimk68

Lid
Denk eens aan Rio Red ipv Race Blue. Is zeker exclusiever, Verandert van oranje-gloed, over rood, naar bordeaux afhankelijk van de lichtinval. Staat schitterend met beige interieur.

ABL heeft volgens mij de mogelijkheid niet een beige interieur te kiezen.
Toch?

Ik ben benieuwd of jij die Xenon-actie nog wel kunt bestellen!
Waarom zou dat niet? Is een recente actie, toch?
Volgens de leaflet het pluspakket tot 29 april trouwens: http://www.skoda.nl/modellen/octavia-combi/acties/~/media/C3355ED68BEE4355B95F24A4DEF41843.ashx
De actie van €199 voor óf panodak óf xenon tot 28 april volgens de actiepagina (helemaal onderaan de pagina http://www.skoda.nl/modellen/octavia-combi/acties/octavia-combi )

Groet Pim

Laatst bewerkt:

pimk68

Lid
Waarom is een Columbus een must?
Ik kan alleen een HDD (op te lossen met pittige sd-kaart), dvd speler (ga ik nooit gebruiken) en groter scherm onderscheiden.
Dat grotere scherm is m.i. minder functioneel ivm multidot kleuren display...

Ik vind niet veel tekst over lekkende panodaken trouwens, dus dat valt vast mee.

Groet Pim

johant

Senior Member
Mij werd verteld dat het panoramisch schuifdak (en volgens mij ook xenon voor €199) maar tot eind februari voor de actieprijs te bestellen zijn. Het pluspakket loopt wel tot 29 april.

Pim,

Ik heb de Amundsen gekozen met ongeveer dezelfde argumentatie als jij. Kende de Amundsen bovendien uit m'n Superb (2010) en die voldeed.
Wat mij opvalt, en tegenvalt, is de traagheid van de Amundsen. Schakelt traag van de ene modus naar de andere. Dus vaak wachten op de spraakbediening, op de visuele weergave van de parkeersensoren etc.
Ik durf niet te zeggen of ik er 1000€ voor over had gehad, maar had wel graag de keuze gehad. Als je kan, vraag bij de dealer eens of je beide kunt uitproberen.

Succes!

2015ABL

Forumguru
Zeker DSG nemen! Tegenover de andere dingen die je noemt, is dit toch wel het belangrijkste.

Verder: de audio upgrade nemen, heb ik ook gedaan. Klinkt beter dan de standaard set, alhoewel het ook weer niet echt de ultieme top is.

Als je naast de audio upgrade ook de columbus wilt, kun je misschien beter voor een elegance gaan.

Laatst bewerkt:

foobalicious

Senior Member
Ik stond een tijdje geleden ook voor de keuze en heb vele combinaties van opties gemaakt. Maar uiteindelijk heb uj voor DSG gekozen en daardoor opties als Columbus en Lane assist etc laten vallen. Voor mij is het rijcomfort dat DSG biedt zoveel meer waard dan het grotere scherm van Columbus en de leuke gadgets als Lane Assist.

Mijn uiteindelijke configuratie:

1.6 TDI Ambition BL DSG
- Plus pack
- Pano-dak (actie. Hiervoor heb ik gekozen omdat ik van een licht en ruimtelijk gevoel houdt in de auto. Dat bereik je door een grotere auto te kopen/leasen en/of een pano-dak te nemen :-) )
- Park distance control voor en achter (Dit vooral omdat de neus van de skoda een stuk langer is dan mijn huidige auto)

Xenon had ik ook wel gewild, maar ergens moest ik een grens trekken.

Skoda-MAN

Forumguru
@foobalicous Ziet er uit als een fijne en comfortabele auto, zo moet ieder zijn eigen mogelijkheden en ook en vooral de financiële (dat zijn er veeeel meer) onmogelijkheden invullen.
En die amundsen zal toch niet zo beroerd zijn als hier op het forum wordt gezegd?

Laatst bewerkt:

foobalicious

Senior Member
@Skoda-MAN: klopt...als je hoofd eenmaal op hol slaat van alle opties die je eventueel wel zou willen bestellen dan is het hek van de dam.
Amundsen is geen top-apparaat maar ik heb nu de RNS315, die verdient ook geen schoonheidsprijs. Maar hij werkt. Ik heb gehoord dat Skoda nu in ieder geval gewoon gratis kaartupdates aanbiedt. Bij mijn huidige leaseauto was de kaart op de dag dat ik de auto kreeg al vreselijk verouderd. Ik kon toen voor 100 euro een update krijgen. Ridicuul...

Maar ik denk dat je went aan Amundsen en hoe ' traag' dat hij is. Net zoals je went aan de snelheid van je PC. Vroeger kon ik prima werken met een 8086 of 80286 PC. Maar ik zou er nu knettergek van worden.

Skoda-MAN

Forumguru
@foobalicious Bedankt voor de reactie, Het kaartmateriaal is in ieder geval van Here (voorheen Navtec) en dat is uitstekend. In mijn huidige auto kan ik zo gek geen plek bedenken of zij loodst me er feilloos naar toe incl. aanvullende info over beperkte verkeersmogelijkheden. Daar gaat het om met zo'n app. Ja we willen steeds sneller en meer. Ik ben gepensioneerd en werk nog regelmatig maar heb geen haast, nooit gehad ook in het verkeer. Ik ga op tijd weg en ben nog nooit ergens te laat gekomen.

Skoda-MAN

Forumguru
@pimk68 Ik wacht op mijn nieuwe Octavia III en rijdt nu nog met mijn Dacia Lodgy Dci 110 met een geweldig snel, overzichtelijk, infotainment systeem met een mooi groot helder kleurenscherm die erg snel reageert zonder Tmc. Ja hier ga ik zeker op achteruit. :( (Renault systeem)

Darkside

Forumguru
Zou zeker de columbus doen. Vind de amundsen erg traag en een te lage resolutie hebben voor een systeem anno 2012 (intro) en zekers nu. Tenzij skoda de nieuwe met 6,5" scherm gaat leveren zou ik altijd voor de columbus gaan.
Maar met een goede proefrit kan je zelf kijken of je het met me eens bent of niet.

Verder hou ik van luxe/gadgets. Dus DSG, Xenon etc allemaal doen. :-)

Bovenaan Onderaan