Opties Fabia II

LenK

Forumguru
Wat vraagjes over de opties van de FII

In de huidige prijslijst zie ik staan:
ABS + MSR + ASR + ESP + Dual Rate
760 voor de Classic en
285 voor de Ambiente, Sport en Elegance

een paar regels verder op staat
ESP, incl ABS + MSR + ASR + Dual Rate
510 voor de Classic en Ambiente
460 voor de Sport en Elegance
(50 verschil doordat bij de onderste 2 al ASR op zit)

Dit is toch hetzelfde (de bestel code is bij beide regels PFC dus ook hetzelfde) en toch verschillende prijzen, hoe zit dat?

En wat is Dual Rate?

Verder zie ik in de folder bij de Ambiente interieur met dashboard Onyx/zilver een ander dashboard dan bij het dashboard Onyx/onyx.
Krijg je dat verschil doordat er in de lichte dash een Beat Radio is ingebouwd en in de donkere dash een Dance radio of is dat Onyx/zilver dashboard altijd zo?

tomh

Nieuw lid
De kleur heeft volgens mij niets met de radio te maken hoor. :) Denk dat het gewoon gedaan is om het verschil te laten zien.

A.Kosten

Nieuw lid
Deze prijzen verschillen vanwege de verschillende uitrustingsniveaus van de auto's. Je moet dus voor de standaar versie het meeste bijbetalen en voor de Elegance versie het minste. Dat de bestelcode hetzelfde is maakt niet uit omdat dit gekoppeld wordt aan de code van de uitvoering die je besteld.

bluskabouter

Forumguru
dual-rate was bij mij ook niet bekend.
bij navraag bij de dealer bleek dat het hier om een rem-assistent gaat.
hij vertelde mij dat in geval van een noodstop je gelijk de volledige remkracht tot beschikking hebt.

van_der_P

Senior Member
Wat vraagjes over de opties van de FII

In de huidige prijslijst zie ik staan:
ABS + MSR + ASR + ESP + Dual Rate
760 voor de Classic en
285 voor de Ambiente, Sport en Elegance

een paar regels verder op staat
ESP, incl ABS + MSR + ASR + Dual Rate
510 voor de Classic en Ambiente
460 voor de Sport en Elegance
(50 verschil doordat bij de onderste 2 al ASR op zit)

Dit is toch hetzelfde (de bestel code is bij beide regels PFC dus ook hetzelfde) en toch verschillende prijzen, hoe zit dat?

En wat is Dual Rate?

Verder zie ik in de folder bij de Ambiente interieur met dashboard Onyx/zilver een ander dashboard dan bij het dashboard Onyx/onyx.
Krijg je dat verschil doordat er in de lichte dash een Beat Radio is ingebouwd en in de donkere dash een Dance radio of is dat Onyx/zilver dashboard altijd zo?

Het lijkt het zelfde alleen anders op geschreven. Vreemd

Even een foto van het interieur van onze Roomster. Het dashboard is het zelfde. Ik denk dat je voor je besteld aan moet geven welke standaard radio je wilt, of je wilt liever een after market radio.
Zoals je ziet hebben wij de radio Dance. Het lijstje om de radio heeft de dealer grijs gespoten. Dat ziet niet verkeerd uit.

van_der_P

Senior Member
Zie jij nog wel wat door je voorruit?

Jawel kan de ruitewissers gebruiken, of bedoel je dat niet ? :blush:

Het is ook niet mijn ding, maar ik gebruik de auto niet alleen. Mijn vrouw rijdt met de auto de meeste kilometers vandaar. :545:

A.Kosten

Nieuw lid
Sorry ...of topic maar uhhh Zo'n beest heet een Pelikaan. Krijg je een keer inderdaad bij de bloedbank als je voor de zoveelste keer een donatie doet.
:D

nakharry

Forumguru
Ja mooi waardeloos.. Ik heb dus geen ESP besteld op mijn Combi II 1.6 Sport, en nu krijg ik dus trommelremmen achter. Mooi gezicht met 15 inch lichtmetaal....:407:.

In de folder staat dat trommelremmen afhankelijk is van het type motor (hoger dan de 1.6 gaat de benzine toch niet...), maar bij navraag bij de dealer blijkt dus dat je alleen schijfremmen achter krijgt op een auto met ESP !!!!

Ik ben een beetje teleurgesteld zullen jullie begrijpen...vind schijfremmen in combinatie met lichtmetaal gewoon mooier....en die EURO 285,- voor ESP had er als ik het van te voren had geweten ook nog wel bij gekund....:crazy:

Groet,

HarryNak

Atria

Actief lid
Hoi,

Ik had dezelfde teleurstelling. Schijven rondom ogen gewoon wat sportiever, zeker icm LM velgen. Ik ben er inmiddels aan gewend en het remt gewoon prima (en je hebt minder te poetsen ;) maar als ik geweten had dat het er met ESP wel op zou zitten had ik deze optie er ook nog wel bijgenomen. Heb je de auto al?

Fabia

† In Memoriam
Het was ons tijdens de Skodameeting bij Vepreda al opgevallen dat alle Fabia's achter trommelremmen hadden ipv schijven. Wist alleen niet dat het met ESP te maken had.

nakharry

Forumguru
Baal er wel een beetje van..als ik het geweten had....maar ja acheraf is een paard in zijn kont kijken toch:945: Ik reed gisteren toevallig bij de dealer langs, ben uiteraard even gestopt om te vragen wanneer ik de auto kan verwachten, en wat denk je.... hij stond al op het terrein. Spannend he! :rockon:

Dat je geen remstof hebt en minder hoeft te poetsen is inderdaad een voordeel, maar ik blijf LM met schijven mooier vinden.

Ik kom er nog wel een keer overheen hoop ik :crazy:

van_der_P

Senior Member
Baal er wel een beetje van..als ik het geweten had....maar ja acheraf is een paard in zijn kont kijken toch:945: Ik reed gisteren toevallig bij de dealer langs, ben uiteraard even gestopt om te vragen wanneer ik de auto kan verwachten, en wat denk je.... hij stond al op het terrein. Spannend he! :rockon:

Dat je geen remstof hebt en minder hoeft te poetsen is inderdaad een voordeel, maar ik blijf LM met schijven mooier vinden.

Ik kom er nog wel een keer overheen hoop ik :crazy:

Sterkte :winkie:

nakharry

Forumguru
:aangenaam:Bedankt :471:

Ik heb toch ff Pon gebeld, om te zeggen dat het niet goed in de oranje verkoop brochure staat....kreeg ik als antwoord dat het in de groene folder ( die je van internet kan downloaden) wel goed staat....Pffffff. Ik kreeg ook 1000 maal excuses en ze gingen het overleggen met de maketing afdeling. Ik schiet er niks mee op maar was toch ff mijn ei kwijt:eek:oo:

Volgende week woendag krijg ik hem trouwens, zal ik gelijk ff een paar foto's bij mijn profiel gaan zetten:super:

Garoetuhhhhhh

nakharry

Forumguru
Ik krijg hem Woensdag 8 April kreeg ik gisteren te horen, in Black Magic Pearl en Elektrisch schijf/kanteldak, sportstoelen, kleinleerpakket, Sunset ohhhhh kan niet wachten :worshippy:

Garoetuhhhh

Bovenaan Onderaan