Opties Fabia II

Kirsten

Senior Member
Het komplete pakket valt qua prijs wel mee vind ik, maar het lijkt erop dat het nog niet apart te krijgen is. Wellicht dat de dealer het wel kan regelen.

van_der_P

Senior Member
Het komplete pakket valt qua prijs wel mee vind ik, maar het lijkt erop dat het nog niet apart te krijgen is. Wellicht dat de dealer het wel kan regelen.

Voor een paar plastieke plaatjes vind ik het toch veel geld. Maar ben het met je eens er staan prijziger opties op het lijstje.
Alleen kun je vaak die spullen niet achteraf bestellen, daarom mag je bij de dealer over die extra's BPM en BTW, +/- 61 % betalen. Dat zorgt onderanderen voor een stevige prijs

Fabia

† In Memoriam
Vandaar dat ik de rubbermat en hondenrek via Marktplaats gekocht heb. Dat scheelde toch best veel met de originele prijs.

Kirsten

Senior Member
Voor een paar plastieke plaatjes vind ik het toch veel geld. Maar ben het met je eens er staan prijziger opties op het lijstje.
Alleen kun je vaak die spullen niet achteraf bestellen, daarom mag je bij de dealer over die extra's BPM en BTW, +/- 61 % betalen. Dat zorgt onderanderen voor een stevige prijs

61%? Dat is niet normaal. Ik merk er gelukkig niet zoveel van omdat ik een leasewagen rij, maar als particulier zijnde zou ik ook nog even achter mijn oren krabben als het zo duur is.

EdK

Forumguru

61% ?? ben toch benieuwd hoe je aan dat bedrag komt !!!!!!!

beide belastingen worden over de brutoprijs gerekend en dan pas opgeteld !
Maar dan kom ik niet op de 61% volgens mij !! Oke het blijven een stelletje dieven in Den Haag !!

Tja en dan mag je wel een leasewagen rijden ( zoals velen hier volgens mij ) maar vandaar die 25% bijtelling !! Maar ondanks dat rijdt je nog steeds goedkoper je bolide dan een priverijder !!

van_der_P

Senior Member
61% ?? ben toch benieuwd hoe je aan dat bedrag komt !!!!!!!

beide belastingen worden over de brutoprijs gerekend en dan pas opgeteld !
Maar dan kom ik niet op de 61% volgens mij !! Oke het blijven een stelletje dieven in Den Haag !!

Tja en dan mag je wel een leasewagen rijden ( zoals velen hier volgens mij ) maar vandaar die 25% bijtelling !! Maar ondanks dat rijdt je nog steeds goedkoper je bolide dan een priverijder !!

Dat is gemakkelijk de BTW is 19 % en de BPM op een nieuwe auto is 42.5 % dat bij elkaar opgeteld is dus 61.5 % afgerondt 61 %. De BTW en de BPM worden toch berekend over de nettoprijs (prijs zonder toeslagen, kale prijs dus) van de auto ? Dan zou je het toch bij elkaar kunnen tellen. Of is dat een vergissing.

tlpeter

Actief lid
De BTW wordt weer over de bpm berekend dus het percentage ligt zelfs hoger
Alleen BTW moet je hoe dan ook betalen

Maar als ik op mijn offerte kijk dan wordt over accessoires geen BPM gerekend, enkel BTW

LenK

Forumguru
Opties af-fabriek vallen onder de BPM berekening (zie prijslijst, achter elke optie staat een bedrag in de BPM kolom) + BTW
Opties die de dealer monteert niet, alleen BTW

Bovenaan Onderaan