Wat een box doet is manipuleren van ingangssignalen. In de meeste gevallen wordt bij cr het signaal van de commonraildruk structureel door de box verlaagd v tov de werkelijke waarde. Dit betekend dat de mms computer de raildruk structureel hoger afregelt maar dit niet ziet. Ik heb meerdere malen hierdoor defecte injectoren en zelfs open gescheurde commonrails gezien. Er wordt ook nog weleens de brandstof temperatuur of de koelvloeistof temperatuur beinvloed.
Dit is mijns inziens niet de manier om een motor meer te laten presteren, je kunt het beste softwarematig aan de slag gaan en op die manier het koppel en vermogen beïnvloeden door het aanpassen van de kenvelden voor inspuittijdstip en hoeveelheid. Dit kan alleen op een goede manier gedaan worden door engineers die waanzinnig veel kennis van zaken hebben op het gebied van verbrandinsmotoren en meet en regeltechniek. Als je een goede tuner zoekt, JD engineering is er zo één, dan wordt je niet geconfronteerd met motorische defecten of noodloop. De fabrikant kan altijd zien aan de software dat er is ingegrepen en zal dus ook geen gearantie meer geven op de delen die mogelijk onder tuning zouden kunnen lijden.
Dennis