Waarom zou ik
moeten onderhandelen? Hedendaags mag je al blij zijn dat men flexibel is net buiten het verstrijken van de 2 jaar garantie.
Wat VAG de laatste jaren heeft laten zien is dat er veel concessies zijn gedaan op onderdelen. Misschien wel iets teveel. Wat wij hebben gemerkt na 150.000km: wiellager, demper (van de vering), 4x (!!) waterpomp, olieverbruik, lekkage pano-dak, verweerde emblemen auto en velgen, beroerde 'service' van PON, matige service van de dealer.. Dan wil je toch dat iemand niet meer terug komt als klant? We hebben voor 2 jaar extra garantie gekozen, maar daar werd opeens moeilijk over gedaan toen wij van bovenstaande dingen melding deden. Het is toch van de zotten om dan vriendelijk, maar doch zeer dringend, te moeten verwijzen dat de verlengde garantie naadloos aan sluit op de fabrieksgarantie. Aldus de eigen voorwaarden?
Daarbij telt ook de diefstalgevoeligheid van de navigatie ook mee. €8000- schade en de auto anderhalve maand kwijt zijn is ook niet fijn. Bekend probleem, wordt eigenlijk expres niet mee gedaan. Want dan kunnen ze extra systemen verkopen aan de verzekeraars..
Gisteren wezen rijden een Kia (C'eed SW GT-Line). Het is dat het budget het even niet toe laat, maar die 7 jaar garantie is wel erg prettig. Als je dan ook nog eens kijkt wat daar allemaal op en aan zit, voor ruimte in aanwezig is, en hoe de hedendaagse afwerking van dat merk is: waarom kunnen/willen andere fabrikanten niet 7 jaar garantie geven? 3 jaar onbeperkte kilometers overigens, of 7 jaar/max 150.000. Inmiddels meerder vrienden/familie/kenissen die rond rijden met dat merk. En tot op heden geen enkel defect mee gehad.
Mijn vader rijdt een Caddy met 1.6 TDI. Op zich een prima kar met 50.000km per jaar. Nu die echter op 150-200Dkm zit beginnen er aardig wat dingen op te duiken die je niet verwacht een dergelijk km-stand. En natuurlijk ook geen coulance meer..
Denk dat ik nu teveel af wijk van wat er in dit topic te lezen moet zijn..