Overzicht voorgeschreven onderhoud per km-stand/leeftijd

Ik vermoed een 5W30 maar het kan ook zomaar 0W20 zijn. Dealer kan je wel vertellen wat erin moet als je ze even belt of je kijkt even in het service boekje.

Jessedew

Forumguru
Ik heb met mijn O3 destijds ook een keer de melding gehad, sindsdien had ik altijd een litertje in de auto liggen, overigens vulde ik het weleens zelf bij en daarna nooit meer een melding gehad. Ik gooide er 5w30 in (1.4) maar lijkt me dat dit ook kan voor de 1.5 tsi, maar checken is altijd beter.

MarkvdD

Forumguru
Ik vermoed een 5W30 maar het kan ook zomaar 0W20 zijn. Dealer kan je wel vertellen wat erin moet als je ze even belt of je kijkt even in het service boekje.
Ik heb een digitaal onderhoudsboekje dus die kan ik, voor zover ik weet, niet zelf inzien. Of weet iemand of je die wel zelf kan inzien?

MarkvdD

Forumguru
Dat gaat over jou auto bedoel je? Op de info die ik bij de auto heb gekregen staat niks over welke olie erin is gegaan helaas.

Ahja verhip. Ik draaide in mn hoofd de 1.5 en de 1.4 om
De “oude” 1.4 moet idd 5W30 in.. maar heb je een PHEV, zelfde 1.4 blok, dan moet daar 0W20 in.
en inderdaad in de nieuwere 1.5, en volgens mij ook de 1L 3 pitter alsmede de 2 liter tsi moet idd 0W20 in..

Bovenaan Onderaan