Rechterspeaker was van de een op de andere dag overleden.. Dus nieuwe speakers besteld van JVC.. 16,5 cm. (Voor degene die hem ook gaan vervangen.) En twee adapterringen.
Maar man o man.. Wat een drama om ze te vervangen... En vooral met dit weer.
Halve deur slopen, vervolgens zit de oude ring met nagels vast.. Die moest uitgeboord worden. Vervolgens blijkt er een speciale stekker op te zetten, dus dat van die oude ring afgezaagd (even op een beun manier dus)
Eigenlijk steekt de ring iets te ver naar voren waardoor er aardig wat spanning op het rooster staat maar het kan..
Nu dachten we dat stekkertje goed vast te hebben gezet met een bandje maar helaas. Na wat lage tonen klapte de rechter ineens stil en de linker met een enorme storing.
Dus ik wou vanavond alles maar weer open gaan maken om hem maar te gaan lijmen zodat ie vast blijft zitten. Nadat ik de deur dicht sloeg was het geluid ineens weer helemaal goed..
Maar goed, als het wat koeler is alsnog even alles weer open maken (wat een drama) en daarna goed vast zetten want dit is ook even tijdelijk.
Ik ken auto's waar het vervangen van een speaker net even wat makkelijker gaat.
Maar goed, zo'n pasklare set van Caraudioshop is klinkklare onzin, voor de prijs van hun set van € 75 ben ik met ringen en goede JVC speakers slechts 4 tientjes kwijt zo lang je de juiste maten maar gebruikt. 16,5 CM.