Panoramadak spontaan kapot gesprongen

Pollewop

Forumguru
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.

Ja, daar heb je 'm... Ik hoop voor Chris dat hij orginele Skoda- dan wel goedgekeurde dakdragers heeft gemonteerd, want anders kun je het echt helemaal schudden...:(

chris31866

Nieuw lid
ik heb goedgekeurde dragers gebruikt en ben ook nog bij de dealer geweest of de dragers die ik gebruik
geen problemen zouden opleveren. dit was niet het geval.
Tevens staat nergens vermeld dat je geen dakkoffer mag gebruiken bij een panoramadak, heb de koffer al vaker gebruikt
en heb geen problemen gehad.
Het stuk wat kapot is is het bewegende deel die heeft meer speling dus van spanning in het dak
zou je eigenlijk niet kunnen spreken alleen over spanning in de bevestiging van de glasplaat

chris31866

Nieuw lid
hallo luitjes we zijn nu al weken verder en hebben de auto nog niet terug . Eerst werd het dak gemaakt en kwam hij terug.
na inspectie werd hij weer terug gestuurd binnenscherm kapot moest gerepareed worden.
Nadat hij terug was weer inspectie en wat denk je allemaal krasjes op het dak lijkt me logisch want het glas
vliegt over het dak tijdens transport, de schade expert leek het niet dat het van het glas kwam maar twijfelde
dus het dak moet gespoten worden.
JOEPI auto van half jaar oud en is al meer gemaakt dan alle auto's die ik gehad heb.
Ondertussen weet ik nog steeds niet of het garantie is of dat het verzekerings werk wordt.
Liggen wel meerdere klachten bij skoda want dit is iets wat we niet accepteren.
Er komt in iedere geval nooit meer een produkt van VAG groep voor de deur levert alleen maar
ellende op.

Noord26

Forumguru
Zo hebben anderen positieve verhalen over dealer of andere merken. Schade afhandeling van onze GL was binnen 4 dagen helemaal afhandelt van ongeluk tot hem terug krijgen (bijna 5K schade). Zit wellicht ook groot verschil tussen de schade-herstellers qua service?

Maar het blijft een zeer opmerkelijk verhaal.

hemi24

Forumguru
Is de dakkoffer juist niet de oorzaak van het probleem?!?

Ik heb zelf een thule dakkoffer, en weet uit ervaring dat als je de dakdragers aandraait zonder eer echt goed op te letten, je behoorlijk wat spanning op de dakrails brengt. Je trekt deze dan als het ware naar elkaar toe. Ik kan me voorstellen dat je ongemerkt toch meer spanning op een panoramadak brengt dan je misschien in eerste instantie doorhebt.

chris31866

Nieuw lid
deze dakdragers worden van binnenuit aangedraaid dus extra spanning zal er niet ontstaan.
Als het glasdak daardoor zou springen is het wel apart want het kantelbare deel is kapot en die heeft
bewegingsruimte je zou dan zeggen het achterste deel gaat kapot.
Tevens is mijn auto nog steeds niet klaar (nu drie en halve week).
De garage die deze opdracht heeft gekregen is ook niet door de dealer
geinformeerd dat het dak gesprongen is alleen dat er nieuw glas in moet .
Dus de andere schade aan binnenscherm en krassen op het dak
werd in eerste instantie niet naar gekeken.
Oftewel mijn auto is nu vier keer op en neer geweest naar de garage.
Hierbij wil ik ook graag vermelden dat onze dealer zich zo goed opsteld dat hij alleen leugens
tegen ons verteld en zich puur achter pon schuilt.
Dit is hoe het tegenwoordig is zodra je een auto gekocht hebt van 26000 euro ben je goed
daarna kan je gewoon naar de klote lopen dit is bij pon ook zo.

MarcoO2

Forumguru
Wat de oorzaak ook is, 't blijft beroerd voor jou.

Gelukkig voor PON staan er tegenover ervaringen zoals deze ook zeer veel goede ervaringen, anders zou het snel afgelopen zijn met het marktaandeel van de VAG-auto's.

chris31866

Nieuw lid
kan merken dat je voornamelijk op de hand van pon staat hebt denk ik niet alle ellende
gelezen die pon veroorzaakt.
En als dit probleem goed werd onderzocht aan de hand van de foto's en verklaring
van een expert zou het anders lopen.
Maar pon vindt het niet nodig om te onderzoeken of de oorzaak wat hun vinden kracht bij te
zetten .
Ze willen gewoon geen garantie geven omdat dat het makkelijkst is.

Rosinfield

† In Memoriam
Kan me je reactie op zich goed voorstellen, maar denk wel dat deze voornamelijk door emotie is ingegeven. Denk dat je dit soort vervelende ervaringen, objectief beschouwd, ten aanzien van elk automerk wel kunt vinden (google) evenals een overgrote meerderheid van positieve verhalen daartegenover. Je hebt gewoon pech gehad.

Guest1

Ex-lid
Chris, je hebt er op zich niet veel aan, maar ik kan je verzekeren dat dit soort nare situaties bij alle merken voorkomt. De narigheid kan door een importeur of dealer worden verergerd of worden gecompenseerd.
Ik had in 1991 een nieuwe en dure uitvoering van de Citroën BX gekocht en in 16 maanden ben ik 24 keer terug geweest bij de garage. Dan dit, dan dat stuk. Om gek van te worden. Allemaal elektrische storingen. Gewoon een simpele storing aan een elektrisch raam, daarvoor moest ik 7 keer terug en nog was het niet goed. Nadat ik het elektr. schema had bekeken gaf ik de chef-monteur de oplossing en hij vertikte het uit te voeren. Na 16 maanden heb ik de auto bij dealer neergezet en gezegd dat ik de wagen niet meer wilde en Citroën mij een nieuwe moest geven. Stonden ze even raar van te kijken. Een advocaat van de ANWB geraadpleegd en Citroën leverde mij een nieuwe met bijbetaling van 4000 gulden. Kreeg een nog luxere en bijzondere Scandinavische uitvoering. Dit ter compensatie.
Met deze wagen heb ik ruim 10 jaar zonder problemen gestuurd en bij dezelfde dealer weer ingeruild voor een eenvoudige Berlingo, waar ik nu ook bijna 10 jaar zonder problemen mee rij. Het kan dus wel goed, maar ja, je kunt soms ontzettende pech hebben.
Het klinkt misschien lullig, maar als het alleen gaat om een glazen dak, dan valt het nog mee. Ik vind herhaald technische mankementen het ergste.

Ik hoop voor je dat het gauw is opgelost.

chris31866

Nieuw lid
deze reactie is niet door emoties geschreven .
De pech voor pon is dat ik 6 jaar zelf schuifdaken in heb gebouwd en in de schade heb gezeten.
Dus dit is gebaseerd op feiten zoals ze er liggen.
Alleen pon is zo gemakkelijk om te zeggen dat het ingeslagen is ,alleen het glas zat er voor 90 %
nog in en de splinters lagen vooral bovenop wat ook op de foto's is te zien.
Als een dief in de auto wil zijn gaat hij niet het dak inslaan waar hij niet door
kan maar pakt een zijruit.

MarcoO2

Forumguru
kan merken dat je voornamelijk op de hand van pon staat hebt denk ik niet alle ellendegelezen die pon veroorzaakt.
Dat kan je niet merken, dat denk je. Ik heb helemaal niets met PON namelijk. 't Probleem is alleen dat jij, door de ellende die je meemaakt, niet objectief naar PON kijkt. Logisch ook. Maar zoals ik zei, bij het overgrote deel van de klanten en auto's gaat het allemaal gewoon goed. En zoals anderen al zeiden: denk niet dat je bij een willekeurig ander merk ook geen pech en problemen kunt hebben...

chris31866

Nieuw lid
Het probleem is dat ik hiervoor een octavia had uit 1999 die veel problemen had.
Dit is met veel gedoe opgelost en heb te horen gekregen dat ze inderdaad
de problemen verkeerd hadden aangepakt.
Ik heb toen goede inruil gekregen en heb de yeti gekocht.
Ze beloofde dat dit niet meer voor zou komen dit heeft nu een half jaar
geduurd en ze zijn weer volop aan het liegen.
Dit spontaan kapot springen van mijn dak kost nu 5500euro duurt al drie en
halve week en ik heb al 1 vijfde deel schade aan mijn auto.
HOEZO pech!!!!!
Het gaat mij om normale behandeling meer niet

Rosinfield

† In Memoriam
Er is ook niemand die beweert dat je daar geen recht op zou hebben of dat dat heel normaal zou zijn. Wat wel wordt beweerd is dat een dergelijke pech en onbevredigende gang van zaken niet uniek is voor PON/VAG

Bakkertje

Forumguru
Hierbij wil ik ook graag vermelden dat onze dealer zich zo goed opsteld dat hij alleen leugens
tegen ons verteld en zich puur achter pon schuilt.

Zie mijn PB, ik heb helaas dezelfde ervaringen met vermoedelijk dezelfde dealer. Met mij ook anderen om mij heen. De dealers zijn erg goed in de pre-sales en laten we eerlijk wezen het zijn ook begeerlijke producten, maar in de after sales gaan ze zwaar door de mand. Ik heb persoonlijk geen ervaringen met andere dealer netwerken/importeurs, maar ik denk dat over 3,5 jaar de VAG producten niet meer zonder meer op nr 1 staan..

@gerardus, jouw ervaring met je Citroën is heel anders dan die in dit topic. Die dealer heeft gewoon geprobeerd het allemaal op te lossen, of heb je toen ook te horen gekregen dat het allemaal geen garantie was? Want dat is hier in feite het verhaal. Ik moet nog zien dat PON zomaar een nieuwe Yeti gaat leveren al dan niet met panorama dak.

SweetRevenge

Actief lid
Ik zou je verhalen kunnen vertellen over Volvo en anti skid systemen of Alfa en hun prachtige V6 motoren...als ik daar aan terug denk, zou ik blij zijn met een geprongen dak en vier weken mijn auto kwijt. En ja, het waren beide nieuwe auto's en volgens beide invoerders niet hun probleem.
Ik begrijp je reactie heel goed, en het is frustrerend als het met twee auto's na elkaar gebeurd, maar het is toch niet eigen aan het merk.

chris31866

Nieuw lid
hoi bakkertje
ik heb je DB en het zal de zelfde dealer zijn.
Ze laten je daar echt gewoon in je hemd staan want fatsoens normen kennen ze niet.
Vooral L.J is erg die liegt erg veel.
Hoop dat jij zelf geen problemen meer hebt maar ik denk ook niet dat je eenVAG produkt
meer rijdt

chris31866

Nieuw lid
leuke reactie alleen als je weet waar dit over gaat met bakkertje zou er niet zo een stom iets geschreven worden

Bovenaan Onderaan