Panoramadak spontaan kapot gesprongen

Rosinfield

† In Memoriam
snap dat je gefrustreerd bent, maar blijf svp wel redelijk en een beetje fatsoenlijk. Wat ik bedoel is het volgende: het gaat hier over problemen met een bepaalde dealer en vervolgens wordt iets gesteld over het links laten liggen van VAG producten in het algemeen. Dat lijkt me nogal een overreactie, vandaar de vergelijking met de bakker. En afgezien daarvan kunnen we hier bij onze reacties uiteraard geen rekening houden met hetgeen in pb's met anderen wordt besproken.

chris31866

Nieuw lid
misschien wel maar het is wel toevallig dat dit vooral bij pon voorkomt
dat een probleem zo wordt behandeld.
Ik denk ook dat veel mensen mij zelf meegeteld na zoiets nooit meer een vag
produkt voor hun deur wil.

Rosinfield

† In Memoriam
of dit vooral bij Pon voorkomt, is maar helemaal de vraag. Die indruk heb jij nu, op grond van je eigen ervaringen en wat je op een Skoda forum leest. Ik maak me echter sterk dat je soortgelijke ervaringen ook heel gemakkelijk kunt vinden door een willekeurig automerk te googelen met de extra zoektermen "dealer", "slechte ervaringen" oid

Net even voor de gein zelf geprobeerd en idd, bij elk merk op die manier legio zeer slechte dealer-ervaringen te vinden. Maw, je maakt een klassieke denkfout.

MarcoO2

Forumguru
Daarnaast: vergeet niet dat je het over één van de grootste jongens hebt. Zij leveren zoveel auto's af dat, absoluut gezien, er veel meer slechte ervaringen zijn dan bijvoorbeeld bij Daihatsu, om maar eens een dwarsstraat te noemen. Maar wat telt is het relatieve aantal fouten en blunders.

Nogmaals: dat je baalt van je dealer en PON is terecht, maar je bent nu een beetjeaan het overreageren voor mijn gevoel.

Cordoba

Forumguru
@Chris31866: officieel heb je helemaal niet met Pon te maken, je hebt de auto bij dealer X gekocht, en daar heb je mee te maken. Dat dealer X zich verschuilt achter Pon, c.q. de schade daar op wil verhalen is zijn goed recht, maar daar heb je niets mee te maken: de dealer heeft jou de auto verkocht, en is verantwoordelijk dat jij een goed product krijgt (Europees recht).

Ik weet dat er meer mensen problemen hebben met Pon en met de garantie-afhandeling, maar ik heb het zelf ook anders meegemaakt: mijn nieuw gekochte Seat had wat probleempjes, maar de leverende dealer was na pakweg een half jaar failliet. Uiteindelijk heeft Pon na een paar brieven en een telefoontje de problemen op laten lossen bij een andere dealer in de regio, dus het kan soms ook goed gaan. Daar staat mijn ervaring met slOpel lijnrecht tegenover: binnen de garantieperiode buiten de terugroepacties, zo'n honderd!! keer terug geweest naar de garage voor de meest idiote mankementen, zoals een km-teller die tot twee keer toe vervangen moest worden omdat ie niet meer werkte, en verder hele onnozele mankementen zoals een hendeltje om de rugleuning van de stoel naar voren te klappen dat steeds van de stoel viel, tot mega-mankementen zoals een in elkaar gelopen blok doordat er een productiefout zat in de spanner van de distributieriem.

Chris, ik denk eerlijk gezegd dat je je rechtsbijstandsverzekering in moet schakelen voor dit geval, en op zoek naar een andere dealer, die je klachten wel serieus neemt.

Guest1

Ex-lid
Bakkertje, je hebt gelijk. Het verhaal wat ik schets is anders. Het was ook meer bedoelt om Chris een hart onder de riem te steken, want ik kan mij zijn boosheid over deze situatie heel goed voorstellen. Het lijkt mij ook niets bijdragen aan het probleem van Chris om hem te schrijven dat hij emotioneel is of o.i.d. Daar zit hij niet op te wachten. Een forum is leuk, maar soms lijkt het te ontaarden in vorm van gekissebis en ook wordt het te persoonlijk. Vaak een reden dat sommige mensen verdwijnen van een forum.

Zakelijk gezien, denk ik dat Cordoba gelijk heeft!

Rosinfield

† In Memoriam
Het ging slechts om begrip voor emoties. Dat begrip wordt uitgesproken omdat de indruk bestaat dat de reacties van Chris voor een groot deel door zijn emoties zijn ingegeven. Daar zal hij idd wel niet op zitten te wachten, maar als we hier elkaar alleen maar zouden mogen toevoegen waar een ander op zit te wachten, zou het erg saai worden. Overigens moge dat begrip mede blijken uit het laten passeren van een op zich nogal onaardige zinsnede over een "stomme opmerking" mijnerzijds. Dus kom mij hier alsjeblieft niet mee aan. We moeten hier toch als volwassen, redelijk denkende wezens met elkaar kunnen blijven communiceren?

MarcoO2

Forumguru
En daarnaast: soms kan het heel verhelderend zijn als iemand je laat zien dat er ook een andere kant van de medaille is...

piair1982

Forumguru
Probeer het anders is in Arnhem.

Daar heb ik zeer goede ervaringen mee.

(ken de vestiging in nijmegen goed, heb er een half jaar gewerkt, niet voor niets een half jaar. ;) )

Skoody Boo

Actief lid
Bakkertje, je hebt gelijk. Het verhaal wat ik schets is anders. Het was ook meer bedoelt om Chris een hart onder de riem te steken, want ik kan mij zijn boosheid over deze situatie heel goed voorstellen.

Jij steekt Chris helemaal geen hart onder de riem, je vertelt jouw eigen verhaal met een Franse auto om toe te voegen dat het bij Chris dan nog wel mee valt. Dat heeft er a. geen zak mee te maken, en b. wordt Chris natuurlijk niet blijer van mensen die zichzelf nog beklagenswaardiger achten.

@chris31866: Ik vind dat PON er in ieder geval naar had moeten (laten) kijken. Dat ze die moeite niet eens nemen is natuurlijk slecht.

Bakkertje

Forumguru
@Chris, die betreffende persoon aldaar zorgt voor heel veel irritaties, niet alleen bij mij, ook bij mijn buurman die een Skoda reed en nu een Opel..
Die beste man heeft gewoon totaal geen idee dat je met klanten=mensen te maken hebt. Ik rijd overigens nog steeds een Skoda en mag daar binnenkort weer naartoe hiep hoi, ik verheug me nu al op een 3-voudig bezoek voor m'n elektrische stoel verstelling.. Een kleine greep uit mijn persoonlijke frustratie:
3x auto brengen voor een carkit probleem, mensen konden me niet verstaan. Na de 3e poging nog niet opgelost, bel ik de man in kwestie vanuit de auto. zegt ie sorry ik kan je niet verstaan. Ja deuh, daar heb ik gvd m'n auto 3x voor gebracht pannenkoek
Ander voorbeeld, auto trilt antwoord van meneer oe dat kan wel eens met cuppende banden te maken hebben, kun je even langskomen. Tuurlijk, ik erlangs hij voelen banden zijn inderdaad gecupt, maken we even een afspraak voor. Auto 2e keer gebracht wordt ik gebeld dat de monteur een proefrit heeft gemaakt en het niet kan reproduceren, of ik even mee wil rijden. Ja hoor, ik heb verder geen baan ofzo, ik kom graag nog een keer. Proefrit gemaakt met de monteur erbij, ja nu merk ik het ook. (van te voren duidelijk aangegeven dat het tussen de 100 en 120 km/uur merkbaar was). Uiteindelijk werden er alsnog nieuwe banden gemonteerd..
En zo kan ik helaas nog wel een paar voorbeelden noemen..

Voor mij is een andere dealer niet echt handig, daar moet ik voor gaan reizen, hoewel ik nu langs Tiel kom dagelijks wellicht is het daar beter.

Soortgelijke ervaringen heb ik nu inmiddels bij 3 dealers (in Den Bosch, Nijmegen en Utrecht). Toen we nog in Den Bosch woonde ben ik eens naar Waalwijk gegaan, kleine dealer, die begreep wel dat je met dienstverlening klanten kunt binden, maar ja, dat is nu 60 km verderop.. In de regio Nijmegen ben je redelijk gedwongen om naar de dealer in Nijmegen te gaan.

piair1982

Forumguru
Arnhem is dichterbij.....

Nee ik werk daar niet. Kan ze van harte aanbevelen. Michiel de chef aldaar neemt elke klacht serieus met de nodige zorg.

chris31866

Nieuw lid
misschien dat ik soms fel reageer mijn excuus er voor maar heb nu de auto terug
naar 3,5 weken .
Heb nog steed niks gehoord van pon ook niet van hegeman nijmegen.
Heb de auto gekontroleerd en ben op verschillende punten gestoten .
Binnenhemel kapot
bekleding a stijl half vast
grondverf op plekken waar het niet hoort
lak eraf gestoten op lijst naast dak
en veel last van spuitstof

hoezo auto goed afleveren
Ik had een mooie auto toen ik hem kocht nu ziet hij eruit alsof ik hem al
tien jaar intens heb gebruikt.

Vraag me nog af of er nog wel enig respect voor een klant is nadat een auto betaald is

Guest1

Ex-lid
Chris met wat je hier schrijft, mag jij fel reageren. Dat is toch balen. Zou de juridische weg maar eens gaan onderzoeken.

SweetRevenge

Actief lid
De juridische weg lijkt me in dit geval de enige weg die je kan nemen. Eeerst de gebreken laten vaststellen en vervolgens een zaak van maken.

Guest1

Ex-lid
Jij steekt Chris helemaal geen hart onder de riem, je vertelt jouw eigen verhaal met een Franse auto om toe te voegen dat het bij Chris dan nog wel mee valt. Dat heeft er a. geen zak mee te maken, en b. wordt Chris natuurlijk niet blijer van mensen die zichzelf nog beklagenswaardiger achten.

@chris31866: Ik vind dat PON er in ieder geval naar had moeten (laten) kijken. Dat ze die moeite niet eens nemen is natuurlijk slecht.

Van dit soort reacties Skoody, die ik overigens niet van jou had verwacht, wordt ik dus helemaal schijtziek op forums. Altijd maar weer mensen hun goed doelde bijdrage afzeiken. Nog erger vind ik de "Marco2 like this". Afzeiken en meeheulen, gatverdamme. Deed hij ook al op dat eu. forum. Ik ga hier weg, want ik erger mij daar kapot aan.

Bovenaan Onderaan