Als regelmatige bezoeker van dit forum heb ik de indruk dat ik zowat de enige ben die een O2 particulier rijd. Zo te zien wemelt het van de lease rijders. Die geven mij het idee dat je alleen kunt verantwoord dieselen als je erg veel kilometers maakt. Ik heb sinds 2 maanden een 2 jaar oude O2 2.0 TDI terwijl ik maar zo’n 15.000 km per jaar rijd. Eerst gekeken naar een 2.0 FSI omdat ik een caravan heb en graag meer vermogen wilde. Gebruikt nauwelijks te vinden en nog flink geprijsd. En al zeker niet het uitrustingsniveau waar ik naar op zoek was. Diesels zijn er aanzienlijk meer en schelen in prijs relatief weinig met een gebruikte 2.0 benzine en met veel meer leuke dingen (dat zal de lease wel doen). Mijn “nieuwe” O2 heeft 48.000 km op de klok, DSG, vol leer, audience + sound system en alle leuke dingen behalve elektrische stoelen voor een zeer redelijke prijs. Bij ongeveer gelijke aanschafprijs met benzine en 8 liter euro per 100 km en 6 liter diesel per 100 km als verbruik kom ik al eerder dan 15.000 km op het omslagpunt, zeker als ik ook nog bedenk dat 4000 km met caravan gereden wordt. Maak ik een reken of een denkfout, beste lease-rijders?