De ABS-toerentalsensorbekabelingtussen krimpverbinding -pijl A- en ommanteling -pijl B- doorknippen.
Inbouwen:
– Nieuwe toerentalsensorkabel aanbrengen en rubberen doorvoer weer op zijn plaats aanbrengen.
– Verwijder de isolatie aan de beide kabeleinden met een striptang over 6...7 mm.
– De beide draaduiteinden in elkaar draaien.
Aanwijzing
t De isolatie van de kabeleinden mag niet worden mee gedraaid.
t Er vooral op letten dat de juiste rode knijpverbinding voor 0,5 mm 2 wordt gekozen.
– Klemverbinding op de uiteinden van de kabel schuiven en met tang aan beide zijden samenklemmen.
Aanwijzing
t De klemverbinding moet van het midden naar buiten worden verhit, tot deze volledig afgedicht is en de lijm tevoorschijn komt.
t De föhn moet aan de hand van de gebruiksaanwijzing op de juiste temperatuur worden ingesteld.
t Bij het krimpen van persverbindingen dient erop te worden gelet dat andere kabels, kunststof onderdelen of isolatiemateriaal niet door het hete mondstuk van het pistool worden beschadigd.
Bovenstaand is een citaat uit Elsawin, ter hoogte van de achterbank moet er dus toch een soldering/koppeling in de draadboom naar voren zitten. Ik zou de draadboom voorzichtig opensnijden op dat punt(foto), en dat nog even nakijken.