Passat B8 2017 (pre-FL) Variant - achterlicht

Tees

Donateur
LED lampen zijn sowieso moeilijk door te meten, dat zijn geen ohmse weerstanden zoals de ouderwetse gloeilampen. De zekering hoef je niet door te meten, dat is wel duidelijk dat die goed is. Te horen aan wat @Antera zei zal je toch de unit moeten vervangen ben ik bang.

SuperBeeb

Forumguru
@Tees @Kanerr Bedankt! Dat scheelt me weer 1x uitbouwen.
Nu nog even uitzoeken van welk merk ik m moet hebben.
Wie is de OEM producent, en welke kopen? Hella, Magneti Marelli, Diederichs, van Wezel?
En waar t best bestellen? Winparts, Autodoc, anders?

Tees

Donateur
Ik dacht dat Hella vaak de OEM van VAG was, maar dat hoeft niet voor alle modellen te gelden. En ik koop bij voorkeur bij Winparts, Autodoc heeft de naam goedkoper te zijn, maar zijn ze over de hele linie genomen vaak niet als je A-merken koopt. En Winparts heeft veel betere service.

Je kan ook overwegen even bij de dealer te informeren, dat scheelt voor dit soort artikelen vaak niet enorm veel. Wel even het goede onderdeelnummer op de lamp checken, dan weet je zeker dat je de goede koopt.

SuperBeeb

Forumguru
Heb net even gekeken: KMS doet (voor de Passat) alleen electronica, geen lampen.
Los daarvan: kan niet rijden zonder achterlicht-unit. En ze doen vast niet aan klaar-terwijl-u-wacht.

Tees

Donateur
Tsja, dat staat idd op hun website, maar LED lampen zijn toch grotendeels electronica. Dus t zou me niet verbazen als ze er toch wat mee zouden kunnen doen. Een belletje of mailtje is zo gedaan.
De vraag is vooral of die units makkelijk open te maken zijn.

EdK

Forumguru
En ze doen vast niet aan klaar-terwijl-u-wacht.
Jawel, dit doen ze ook en op afspraak ook wel op zaterdagen.
Zelf met Yeti toendertijd op een zaterdag langs geweest voor de verlichting in de tellerunit die voor deel was uitgevallen.

Dus wat @Tees ook al zegt, mail sturen met het probleem wat je hebt en of ze dit ook doen !?
En indien ja en je wil op een zaterdag dan dit ook vragen / afspreken.

SuperBeeb

Forumguru
Op de site kan je precies invoeren welk type auto je hebt, en dan geven zij aan wat er kan: van alles, maar geen lampen voor Passat. Maar de km's en tijd om naar A'doorn af te reizen maken het niet aantrekkelijk. Aks ik weer wat meer tijd heb, bel ik de dealer wel om te informeren.

SuperBeeb

Forumguru
Het is alleen maar een gedeelte van het buitenste deel van het linkerachterlicht. Ik heb dus nog steeds licht aan beide kanten. Dus idd geen haast - zie ook de 1e pagina.

• Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
@hemi24

Hij bedoelde overduidelijk, niet kunnen rijden met een gedemonteerd achterlicht ( vandaar "Los daarvan: kan niet rijden zonder achterlicht-unit" ) , ipv met een gedeeltelijk niet werkend achterlicht.

Bovenaan Onderaan