PDA inbouwen in Octavia Combi

GTJ

Lid
In Januari krijg ik m'n nieuwe auto en nu zag ik op een duitse site een hele mooie oplossing om je PDA te monteren in het vakje op het dashboard! Ik heb een Mio P350 nu nog op zo'n houder met een zuignap aan het raam, maar daar wil ik eigenlijk vanaf, maar kan eigenlijk nergens iets vinden over de houder en over de montage! Zoals op onderstaande foto:

img8506ui4.jpg

Allereerst gefeliciteerd met je aanschaf!

Ik heb op 1-11 mijn O2 in ontvangst genomen. Toevalligerwijs heb ik ook een Mio P350 én vond zuignapmontage op de voorruit verschrikkelijk. Ik heb er dan ook voor gekozen deze middels een Brodit houder te monteren. Als je foto wilt zien stuur je maar even een persoonlijk berichtje met je e-mailadres.

Succes ermee!

Ik heb m'n TomTom op een Brodit Pro-Clip zitten. Perfecte oplossing en positie! In het bakje bovenin ligt mijn iPod die ik vanaf het stuur bedien.
In de fotogalerij zijn foto's te vinden. (niet van mij)

Btw: Gefeliciteerd met je keuze. Succes met het wachten.
koffie.gif

Ik heb een brodit pro-clip voor de skoda octavia over (aangezien ik deze volgende week moet inleveren.)
Die mag je voor een zacht prijsje overnemen.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: GTJ</font><hr />

img8506ui4.jpg

[/ QUOTE ]
Zoiets wil ik ook wel. Al die ander oplossingen of het nu zuignappen of brodits zijn, blijven dissonanten in het interieur.
Deze foto is klepje dicht, houder uit het zicht.
Helpt ook nog tegen mensen met pikvingers die verleid worden en je ruit eruit tikken voor "nader onderzoek".

Hoi GTJ,
Ik zit met dezelfde vraag omdat ook ik m'n Ipaq 5550 met TomTom 6.0 wil plaatsen in m'n O2.

Welke site komt deze foto vandaan?

Groeten,
Miguel

GTJ

Lid
"Ich habe meinen PDA gestern ins obere Ablagefach eingebaut:

Der PDA ist über zwei Metallscharniere aus dem Baumarkt mit Powerstrips befestigt. Hält bombemfest.
Line-Out an Radio Aux und Stromversorgung sind fest verkabelt, das Kabel geht über ein Loch unten in der Ablage hinters Armaturenbrett.
Dort ist das Ladekabel des PDA an Zündplus und der Line-Out parallel zum Aux-In des Radios geschaltet.

Das Display muß ich nur mal sauber machen.
GPS Maus liegt an der hinteren Seitenscheibe über der Steckode, so daß im Bedarf problemlos geladen werden kann.
Und an dieser Stelle sieht man die störenden LED's auch nicht im Rückspiegel.

Das größte Problem, war das Ablagefach auszubauen, das saß richtig fest.
Von oben habe ich es nicht rausbekommen, nach Ausbau des HSF konnte ich es von unten rausdrücken.
Weiterhin ist die Positionierung des PDA im Fach etwas tricky, die Klappe soll ja noch zugehen.
beim E800 geht das nur in einer bestimmten Position, aber es geht!"

Deze foto komt van een duitse Skodasite! Het is zelfbouw!

Ik vind dit niet de mooiste oplossing om eerlijk te zijn., In mij vorige auto (Modeo) had ik heb ook in een Brodit houder. Die zijn ook zonder gaatjes te maken te monteren in bijna alle auto modellen.

Succes

willempi

Nieuw lid
Ik vind het wel een mooie oplossing en ben dan ook zeer geinteresseerd. Ik ben namelijk nog op zoek naar een geschikte PDA met navigatie. En bij deze oplossing geen zuignap op de voorruit, wat alleen maar grijpgrage vingers aantrekt.

___JC___

Forumguru
Mooie oplossing hoor!
Ik heb nu een Brodit houder maar het is wel druk op het dashboard. Ga toch eens kijken of ik ook zoiets kan fabriceren. Gebruik dat bakje toch nooit !

Met een brodit houder heb je niet per se een zuignap .Er bestaan houders die je naast je radio kan monteren net als een car kit voor je telefoon. Er zijn zelfs versies die plek aan zowel telefoon als PDa bieden.

Wat de vingertjes betreft, heb je gelijk.

De Mio in deze O2 ligt dwars en dus het beeld ook..?

Ik he begrepen dat je ergens (?) je TomTom ook "liggend" in kan stellen...weet iemand hoe ?

Ik heb zelf een Ipaq 5550, als ik deze op de zijkant leg, dan zou het beeld dus met 90 graden moeten draaien ??

Dit gebeurt niet bij mij nl.

tim

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Miguel</font><hr />

Ik heb zelf een Ipaq 5550, als ik deze op de zijkant leg, dan zou het beeld dus met 90 graden moeten draaien ??

Dit gebeurt niet bij mij nl.

[/ QUOTE ]

Gaat niet vanzelf, moet je een tooltje voor installeren. Wat degrgiov bedoelt is dat Tomtom zich vanzelf aanpast aan het gedraaide scherm. Zoekt en gij zult vinden.

japiejo5

Actief lid
maarehh,..voorlopig heb ik nog geen link gezien waar je of een plaatje van de gefabriceerde beugel kunt zien,...

Wie is er handig met bijv. een tekenprogramma en kan een simpele opzet maken,...kunnen we allemaal naar de bouwmarkt en het namaken,...als je het mooi vind natuurlijk!!!

Bovenaan Onderaan