PDC en gebruik trekhaak.

aiva tco adoks

Forumguru
Toevallig vandaag de fietsendrager gemonteerd om ff lekker te mtb'en.En ja hoor zoals ik lees in dit topic pieeeeeeeeeeeppppppp.
Zal ook even langs de dealer moeten en hopen dat het niet zo'n geouwe.... wordt als dat met Johan.

ps mijn trekhaak is 7-polig Maakt vast niet uit met de instelling 7 of 13 of wel????

octaaf11

Actief lid
Volgens mij is dit helaas met de 7 polige idd niet mogelijk, maar neem contact op met de leverancier van het merk van de trekhaak.
Johan

hemi24

Forumguru
Volgens mij is het bull-...

uitschakeling is bij 7p net zo goed mogelijk als bij 13p, detectie van een gekoppelde stekker vind namelijk plaats door weerstandmeting over het verlichtingscircuit...

Of kan iemand mij een logische verklaring geven waarom dit bij een 7 polige aansluiting niet mogelijk zou zijn?!?

deusjevo

Forumguru
Volgens mij is het bull-...

Straffe woorden hemi :eek:oo:

Mijn info komt van Skoda dealer, op mijn oude Octavia zat PDC icm een 7 polige stekkerdoos en het piepje was volgens dealer niet uit te schakelen.
Logische verklaring kan ik je verder niet aan helpen... :ahum:

hemi24

Forumguru
Logische verklaring is dat het hoogstwaarschijnlijk aan de toegepaste trekhaakmodule ligt en niet aan het aantal polen in de stekker...

octaaf11

Actief lid
Ik denk ook dat het komt door de terkhaak module of de gebruikte kabelset. Zoals bosal al aangaf is bij een bepaalde kabelset uitschakelen van de PCD niet mogelijk.
Voor de 2 andere sets van Bosal geldt: of extra module plaatsen, of complete kabelset gebruiken waar volgens mij deze module al in verwerkt is.
Johan

octaaf11

Actief lid
Het werkt, het werkt,; of eigenlijk bedoel ik natuurlijk; het werkt NIET!!!!!
De PDC gaat uit bij het achteruit rijden met ingeschakelde stekker.
Volgens de garage zat de goede kabelset er wel degenlijk onder vanaf het begin. Overleg met de Skoda dealer leverde op dat de kabelset ingelezen moest worden!
Tja, er is wel gewerkt aan de auto, wat zal ik dan geloven? En wat is minder slim (lees dommer).
Op het bijgeleverde installatieschema staat duidelijk dat het moet worden ingelezen! Maar het maakt me eigenlijk geen biet uit, wat ze zeggen of wat er nu gebeurd is.
HET WERKT NIET MEER, en daar ben ik dus gelukkig mee.
Johan

Hallo Allemaal,
Ik had ook problemen met mijn PDC, die bleef piepen als de caravan er achter zit.
Vorige week de caravan gehaald en bij het in z’n achteruit zetten inderdaad Pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep. Heel iritant.
Ik naar de garage, maar alles bleek goed aangesloten te zijn dus maar oordopjes in!
Wel hebben ze de moeite genomen om bij Pon te informeren overigens vandaag een telefoontje gahad met een mogelijk oplossing.
Maar dat is gelukkig niet nodig want andaag de caravan aangekoppeld voor een korte voorjaarsvakantie.
Ik was het mistachterlicht aan het testen en ja hoor dat werkte.
Als je de stekker van de caravcan in de trekhaakdoos stopt met het mistachterlicht aan gaat het mistlicht van de auto automatisch uit en dat van de caravan aan.
Super dus.
En ja je geloofd het niet gaat ook de PDC uit.
Super dus.
Waarschijnlijk een leermoment van de autoelectronica,
Ik heb gelijk de garage gebeld met dit heugelijke feit,.
Ik weer een tevreden Skoda rijder en de garage blij met de oplossing.
Ze gingen het noteren.
Ook gaven ze aan bij de volgende beurt het een en ander uit telezen.
Dit hadden ze nog niet eerder meegemaakt.
Groet,

Gertjan

Bovenaan Onderaan