Prijsverlaging?? 2015

Mk4

Senior Member
Gisteren nog een aantal keren met de dealer gesproken, het is mij inmiddels duidelijk dat het om een prijsverlaging voor de Business editions gaat. Die worden daarmee gecompenseerd voor het verhogen van de bijtelling door het wegvallen van de 14% klasse.

Voor een RS geldt dus geen verlaging en wordt door Skoda gezien als een "liefhebber" auto die over het algemeen bereid zijn om hiervoor te betalen.

Dat is al
Vaker geroepen.

YUe59GMU-OA6

Actief lid
Waarom pas over 2 weken? Mijne is al besteld tegen de nieuwe tarieven.
Ja, ook voor mij verwarrend. Vertraging bestelling, nieuw contract, dat verneem ik van de contactpersoon voor de LM, terwijl ik in de veronderstelling was dat de auto afgelopen week al besteld was. :arghh:

Misschien is dat ook wel zo, en wachten ze een herberekening op een al goedgekeurde offerte niet af, net als een optie meer of minder. De dealer gaf aan dat tot zo'n 3 weken na de bestelling fabrieksopties nog aangepast kunnen worden, dus maak ik in de komende weken een definitieve keuze over het panoramadak (nog even passen of ik niet teveel hoofdruimte moet inleveren).

Harrynak63

Actief lid
dus maak ik in de komende weken een definitieve keuze over het panoramadak (nog even passen of ik niet teveel hoofdruimte moet inleveren).

Word nu een beetje zenuwachtig. Heb hem besteld met panoramadak maar ben 1,96m. Als ik die verhalen hier zo lees.... Moet toch ergens gaan meten.

Harrynak63

Actief lid
Oh, gelukkig. Ik kan het me ook bijna niet voorstellen. Rijd nu in een O2 en heb een zee aan ruimte boven mijn hoofd. De lengte zit dan ook wel in mijn benen. Bij jou dus duidelijk ook @Corne.

Zou een O3 met panoramadag dan zoveel minder binnenhoogte hebben dan de O2? Lijkt me niet. Daarnaast heb ik handbediende stoelen, dat scheelt blijkbaar ook weer wat ten opzichte van de electrisch bediende versies.
Woensdag toch nog even proefzitten bij Noordhoek in Tilburg. Die heeft een demo auto staan met panodak, de dealer bij mij niet.
Als het nu echt niet past moet ik een optie vaarwel zeggen.
Maar zoals Corne zegt: Er is nog hoop :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Spector

Forumguru
Ik ben 1,99mtr en zat niet lekker in een auto met pano dak ( zitpositie t.o.v. het stuur ). Heb dit dus ook niet als optie meegenomen in de offerte. Sterker nog de dealer raadde het af...

YUe59GMU-OA6

Actief lid
Vandaag ben ik het panoramadak wezen passen. Ik was - twintig jaar geleden - 1,87m (daar zullen wellicht een aantal centimeters vanaf gesleten zijn), heb kort haar (ook niet meer in grote getale), maar in mijn ideale zithouding zat ik met mijn haar tegen het dak aan. :nono: Dus voor mij komt deze leuke optie te vervallen.

CDK

Forumguru
Is jouw zithouding misschien erg rechtop? Zelf zit ik namelijk maximaal omlaag en de zitting schuin achterover, dat zal de reden zijn dat ik zelf geen last had en ook niet heb met het solardak in m'n S2.

Laatst bewerkt:

Harrynak63

Actief lid
Ik dus ook. Laagste stand, tikkie achterover. In de O2 op deze manier bijna 10cm hoofdruimte over en 180000 probleemloze km's afgelegd.

• Leuk

YUe59GMU-OA6

Actief lid
Is jouw zithouding misschien erg rechtop?
Ik meen van niet, maar is moeilijk zelf te beoordelen. De stoel gaat in de laagste stand en (bijna) in de achterste. Dan de rugleuning zó dat ik prettig zit met lichtgebogen armen op de bovenkant van het stuur.

Ik denk een beetje zoals deze foto, waar de man ook 1,87m is. Trek daar voor het panoramadak dan nog een viertal centimeters vanaf en dan kun je het misschien voorstellen.
Zithouding.png

Laatst bewerkt:

Harrynak63

Actief lid
:tegek::yeah: Net even wezen passen in een EBL met panoramadak. Geen centje pijn.
Stoel omlaag zoals ik gewend ben en meer dan voldoende ruimte.

Mijn voordeel zijn denk ik lange benen en bijzonder kort haar (geen haar) met de scheiding naar links. :maakmegek:

• Leuk

Spector

Forumguru
Ik zit inderdaad niet in de laagste stand en graag wat kort op het stuur, maar nog wel comfortabel voor de lange afstanden. Ooit eens gezien in een instructiefilmpje van Tom ( of Tim ) Coronel voor de beste controle / overzicht
enz. voor de wat sportievere rijder, mij hieraan aangepast en bevalt goed.

CDK

Forumguru
@Spector, goed opgelet tijdens het kijken van dat filmpje :thumbsup: in de praktijk zit die houding niet altijd even lekker in mijn geval óf het past simpelweg niet op die manier ;)

LeCoq71

Actief lid
Mag binnenkort ook weer een nieuwe auto (Combi EL BL 1.6 TDI DSG Race Blue) bestellen. Gisteren even bij de dealer geweest om de offerte te laten wijzigen en in principe definitief te bestellen. Ik zie nog wel wat verschillen in prijzen t.o.v. de prijsinfo per 23-02-15 wat ik op het forum voorbij zie komen.

Zo is de basisprijs voor de Combi in de offerte EUR 33.120 terwijl ik 32.570 heb gezien in prijslijst per 23-02-2015. Of zijn deze dan nog aan veranderingen onderhevig ? Valt me op dat bij de dealer meerdere prijzen hier een daar afwijken van de prijzen op de site. Wanneer ik dit echter aangeef wordt er ook niet moeilijk over gedaan.

Ik wacht nog even met bestellen aangezien in de leaseportaal nog de oude prijzen worden gehanteerd. Nou ja, dan heb ik nog even tijd om nog na te denken over wat opties zoals Dynamic- en Bagagepakket......:sterretjes: Met links en rechts wat opties er bij schieten de kosten al snel omhoog.

Bijlagen

• Combi prijzen.PNG
    Combi prijzen.PNG
    82,4 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan