prijsverschil skoda versus VW

Die is er toch alleen als sedan??
Begrijp nog steeds niet dat ie er niet meteen ook als station is net als de golf trouwens.

En de Skoda fabriek is de modernste fabriek van Europa op dit moment, teminste dat zei de verkoper van mijn skoda.
Of die bevooroordeeld is weet ik niet.
 

Jpoers

Lid
jah klopt, oeps niet goed naar mijn bronnen gekeken, sorry.
ze zijn er wel mee bezig deze in productie te krijgen, en waarom niet meteen...pff marketingtechnische onzin reden.
Jetta%20-%20variant-01.jpg
 

Reizende

Actief lid
Hoewel ik zeer tevreden ben over mijn auto in alle facetten, ben ik het er niet mee eens dat de kwaliteit beter is dan VW of Audi. Ik vind het zeker vergelijkbaar, niet beter. Bij mij op het bedrijf rijdt ook een Passat 2.0 TDI Comfortline, waar ik ook nog wel eens in rij. Absoluut kwalitatief hoogwaardige auto en zeker geen plastic gevoel..
Skoda kies je in mijn optiek gewoon met als reden, veel voor weinig. Slimme keuze dus.
 

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

jah klopt, oeps niet goed naar mijn bronnen gekeken, sorry.
ze zijn er wel mee bezig deze in productie te krijgen, en waarom niet meteen...pff marketingtechnische onzin reden.
Jetta%20-%20variant-01.jpg


[/ QUOTE ]

ZO,..mooi is ie wel hoor,...
xyxthumbs.gif

Zal wel te maken hebben met het feit dat ze daarmee de passat variant teveel in de weg zitten,...maar die gaat zeker komen denk ik!
 

Octaviarijder

Actief lid
Ik rij Skoda omdat ik een lekkere luxe auto voor een strakke prijs kon krijgen, de kwaliteit inmiddels wel bewezen is en ik veel goeds hoorde over de dealer. Er zijn gewoon maar weinig auto's die dezelfde prijs/kwaliteit verhouding hebben en waarvan de berijders dan ook nog eens zo tevreden zijn.
 

tim

Lid
Passat in de weg?

Dat kan toch niet prijstechnisch gezien???

Golf lijkt me duidelijk een segment lager.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

jah klopt, oeps niet goed naar mijn bronnen gekeken, sorry.
ze zijn er wel mee bezig deze in productie te krijgen, en waarom niet meteen...pff marketingtechnische onzin reden.
Jetta%20-%20variant-01.jpg


[/ QUOTE ]

weet jij wanneer de Golf V variant in de toonzaal staat ?
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: French</font><hr />

Dat is mij ervaring ook. Ik vind mijn O1, ondanks dat het een heerlijke auto is, saai afgewerkt. Niet slecht maar gewoon erg eenvoudig en saai. Geen mooie chromen randjes om de klokken e.d. Heb ik altijd jammer gevonden.


[/ QUOTE ]

Hangt van de uitvoering af volgens mij. Wij hebben zowel een Golf IV als een O1. Octavia heeft sportstoelen (verwarmd), leren sportstuur, leren handrem + pook en chromen randjes om de teller waardoor deze wat luxer is dan de Golf die dit allemaal niet heeft. Wel mooier aan de Golf is de kleur verlichting en wat chiquere ventilatieroosters. Voor de rest vind ik het allemaal behoorlijk vergelijkbaar qua interieur. Ohja behalve de boxen: veeeel beter geluid in de Golf!
 

purk

Senior Member
Haal maar eens een golf en een octavia uit elkaar dan weet je het verschil, golf is veel beter afgewerkt.....en ik kan het weten.
 

Dutch4x4

Senior Member
Jammer alleen dat dat niet is te zien... :tongue:

Of te horen.
grin.gif


*heeft al in diverse rammelende Golfs rondgereden, terwijl de O1 nog zelfs geen kraakje laat horen*
 

JettaFreak

Actief lid
Volkswagen heeft het de laatste tijd zwaar. De kostprijs van een Golf is hoger dan die van een Audi A3. Dit schijnt te worden veroorzaakt doordat de VW techneuten te weinig aandacht besteed hebben aan denkwerk over het in elkaar zetten van de auto. Om deze reden hebben de techneuten moeten meelopen in de fabriek om te zien met welke designproblemen de monteurs dagelijks worden geconfronteerd. Uiteindelijk zal dit moeten leiden tot een lagere kostprijs en mogelijkheden om de verkoopprijs (van een volgend model) niet te veel te moeten hoeven laten stijgen. En natuurlijk is er ook nog het punt van 'branding'. Lekker marketing. Maar uit branding komt ook de positionering van Skoda en Seat voort. Laten we dus maar blij zijn dat de grootste Golf-derivaten (Octavia, Toledo, Altea (XL)) de (relatief)goedkoopsten zijn.

Groet,


JettaFreak
 
Ik heb 2 golfjes gehad, het vorige model, en mijn ervaring met de dealer, en dat zijn 2 verschillende, is dat ze bij Skoda ook nog eens veel vriendelijker zijn en een stuk minder arrogant.
Kwalitatief weet ik nog niet veel van Skoda, ik krijg um pas in januari, maar de ervaring met de dealer is vele malen beter.
 

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />

Haal maar eens een golf en een octavia uit elkaar dan weet je het verschil, golf is veel beter afgewerkt.....en ik kan het weten.

[/ QUOTE ]

Dan gaat het hier zeker om een Golf IV? De Golf V is in mijn ogen een duidelijke achteruitgang voor VW wat betrefd afwerking en styling... Van die iele deurpanelen waardoor je denk bijna geen bescherming te hebben in de flanken, kieren in de overgang middenconsole/dash, etc. Althans degene waar ik in gereden heb.

Ik had zelf eerst een Golf IV en was daar best tevreden over. De afwerking van een O2 tov een Golf IV is echter net een tikkie beter, maar dat mag je ook verwachten gezien de Golf IV al wat jaartjes meeging rond de tijd dat de O2 op de markt kwam.

De Passat is wel goed afgewerkt trouwens! Daar is nog wel wat van te leren her en der. (maar niet genoeg om het prijsverschil te verdedigen)
 

Remco28

Actief lid
Ik ben het ook niet eens met Purk,en hoe weet je dat dan?
Ik vind de golf v nogal plastic achtig aanvoelen en zeker niet beter afgewerkt.
Ik ken iemand,die had een golf v en rammelde al.
 

Wouter84

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik was erg verbaast over de dikte van de achterbank. Het is niet meer als een kussen van 7cm dik. Daaronder zat meteen de carroserie.

[/ QUOTE ]
Dat is dus de rede van het "harde" meubilair. We vonden tijdens de proefrit al dat de achterbank op zijn zachtst gezegd stevig is. Als het kussen idd maar 7cm dik is moet die ook wel zeer stevig zijn om te voorkomen dat je met je achterste op de carrosserie komt te zitten.
 

purk

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Remco28</font><hr />

Ik ben het ook niet eens met Purk,en hoe weet je dat dan?
Ik vind de golf v nogal plastic achtig aanvoelen en zeker niet beter afgewerkt.
Ik ken iemand,die had een golf v en rammelde al.

[/ QUOTE ]

Ik werk bij een vw dealer, die service dealer van skoda is, ik heb heel wat vw uit en in elkaar gezet, tegenwoordig heb ik ook al vele skoda's uit elkaar gehaal.

Je moet zeker geen Octavia II vergelijken met een Golf 4, ik persoonlijk vind de golf 5 geen succes nummer, maar inderdaad! je hebt gelijk als je zegt dat een Octavia II er mooier uit ziet aan de binnenkant dan een golf v, maar haal je een octavia II uit elkaar voor een trekhaak bv, en je doet het zelfde bij een golf V dan merk je wel dat het bij de golf toch net iets beter is dan bij een Octavia II.
Bij de skoda gebruiken ze mindere materialen voor achterklep, kofferbak en vloerbekleding ook is de afwerking veel beter denk maar aan de montage ogen van het bagagenetje, het is niet slechter maar wel minder mooi, ik heb er geen probleem mee (daarom rij ik ook skoda) maar ik denk dat door al die nieuwe dingetje en net iets nettere afwerking de prijs hoger is.

vergelijk de golf 4 maar een met een Octavia I
deurrubbers bij een golf zijn allemaal bekleed met stof, net als de A, B en C Sijl en de daklijsten langs de hemelbekleding.

Bij de skoda is het allemaal Plastic! Bij de golf 4 is het geluid uit de luidspreker veel beter.
Bekleding van de kofferbak is steviger net allemaal iets meer, aan de zijkanten zit een opbergvak, het klepje bij de vw is steviger daar kun je een wisselaar aan monteren, bij de skoda is het na verstevigen van de afdeking ook mogelijk maar het is allemaal wel dun. enz enz enz de golf is net ff iets beter, maar technisch zijn ze bijna gelijk en dat moet je rijdend houden en daar gaat het om, de meeste mensen kijken niet naar een bekleed stukje plastic en de ander wel en is daar ook bereid voor om er voor te betalen.
 

SkodaMan

Actief lid
Resumé: De VW's, Skoda's, Audi's en Seat's hebben dezelfde basis maar sommige details zoals het uiterlijk verschillen. Ook de afwerking van de een smoelt net iets beter als van de ander. Wat wel sterk verschilt is de prijs.

Zie hier een commentaar van Theo Stielstra van de Volkskrant:
Skoda is sinds 1991 het Tsjechische budgetmerk van Volkswagen. Ooit een automerk met een pruttelend en roestig imago, is Skoda al weer jaren een auto die zich kan meten met de producten uit Wolfsburg. Ook op veiligheidsgebied. Sterker, een flink deel van de onderdelen, komt gewoon uit Duitsland. Skoda en VW delen onderstellen, motoren en versnellingsbakken en heel veel onderdelen. Een blik onder de motorkap onthult talloze VWlogo’s op kastjes, buizen en andere techniek. Maar met eigen modellen, kleuren en een eigen marketing, spreekt de fabriek een ander publiek aan; consumenten die het liefst voor degelijk en Duits gaan, maar daar het geld niet aan willen spenderen. Dankzij een moderne fabriek in Kvasíny en arbeidsvoorwaarden waar de machtige Duitse vakbonden zich niet mee hebben bemoeid lukt dat.

In plaats van Skoda een louter goedkope auto te noemen, zoals de Roemeense Renaultdochter Dacia, presenteert Skoda zich als het slimme alternatief onder het motto ‘Simply Clever’, in Nederland ‘Volg de Skoda-rijder’. Dat zou moeten blijken uit slimmigheidjes als een gekoeld plekje voor een Marsreep, een elastiekje dat voorkomt dat wegenkaarten uit het portiervak waaien, en een bekerhouder voor een anderhalveliterfles. Die maken het subtiele verschil tussen een gewoon goedkope auto en een doordachte, goedkope auto.

Theo Stielstra
 
Bovenaan Onderaan