</font><blockquote><font class="small">Citaat: Remco28</font><hr />
Ik ben het ook niet eens met Purk,en hoe weet je dat dan?
Ik vind de golf v nogal plastic achtig aanvoelen en zeker niet beter afgewerkt.
Ik ken iemand,die had een golf v en rammelde al.
[/ QUOTE ]
Ik werk bij een vw dealer, die service dealer van skoda is, ik heb heel wat vw uit en in elkaar gezet, tegenwoordig heb ik ook al vele skoda's uit elkaar gehaal.
Je moet zeker geen Octavia II vergelijken met een Golf 4, ik persoonlijk vind de golf 5 geen succes nummer, maar inderdaad! je hebt gelijk als je zegt dat een Octavia II er mooier uit ziet aan de binnenkant dan een golf v, maar haal je een octavia II uit elkaar voor een trekhaak bv, en je doet het zelfde bij een golf V dan merk je wel dat het bij de golf toch net iets beter is dan bij een Octavia II.
Bij de skoda gebruiken ze mindere materialen voor achterklep, kofferbak en vloerbekleding ook is de afwerking veel beter denk maar aan de montage ogen van het bagagenetje, het is niet slechter maar wel minder mooi, ik heb er geen probleem mee (daarom rij ik ook skoda) maar ik denk dat door al die nieuwe dingetje en net iets nettere afwerking de prijs hoger is.
vergelijk de golf 4 maar een met een Octavia I
deurrubbers bij een golf zijn allemaal bekleed met stof, net als de A, B en C Sijl en de daklijsten langs de hemelbekleding.
Bij de skoda is het allemaal Plastic! Bij de golf 4 is het geluid uit de luidspreker veel beter.
Bekleding van de kofferbak is steviger net allemaal iets meer, aan de zijkanten zit een opbergvak, het klepje bij de vw is steviger daar kun je een wisselaar aan monteren, bij de skoda is het na verstevigen van de afdeking ook mogelijk maar het is allemaal wel dun. enz enz enz de golf is net ff iets beter, maar technisch zijn ze bijna gelijk en dat moet je rijdend houden en daar gaat het om, de meeste mensen kijken niet naar een bekleed stukje plastic en de ander wel en is daar ook bereid voor om er voor te betalen.