prijsverschil skoda versus VW

Dit topic sla ik normaal gesproken over. We kunnen hier namelijk heel lang over "discussiëren”
crazy.gif
. Gaat hetzelfde niet op voor VW vs Audi? Audi is ook weer een stuk duurder dan VW.

Persoonlijk vind ik Audi echt hele mooie wagens, maar toch te duur voor mij. Ik kies dan liever een VW die groter en aangekleder is. Nu word VW waarschijnlijk ook te duur voor mij en komt Skoda om de hoek kijken. Ook helemaal niks mis mee. Heb zelfs al een hele leuke Skoda samen gesteld. Waarom ik persoonlijk toch voor VW zou gaan? Simpelweg dat dat merk mij meer aanspreekt en dat ik daar meer voor moet betalen, neem ik voor lief. Neemt natuurlijk niet weg dat er een grote kans is dat ik straks toch een O2 ga leasen, waar ik me zeker niet in zal schamen hoor.

Waar het prijsverschil dan inzit? Vermoedelijk op heel veel punten. Kijk bijvoorbeeld maar een in Leusden, de showroom van VW straalt toch een andere sfeer uit dan de showroom van Skoda. Zulke kosten moeten ook betaald worden. Persoonlijk vind ik het dus heel slim van Skoda om het wat soberder te houden. Wat natuurlijk weer ten gunste van de auto prijs is. En zo zijn er nog tig verschillen op te noemen.
Maar of een Skoda nou een betere afwerking heeft? Of VW weer slechtere materialen gebruikt? Dit is denk ik een kwestie van smaak.

Jpoers

Lid
Inderdaad kan hier lang over gediscussierd worden, zoals al eerder gezegd wil ik me persoonlijk niet bij de massale polo en golf rijders horen (vooral gezien mijn leeftijd, en de vooroordelen hierover)

En nog altijd kan ik in een mooie showroom niet rijden, zoiets maakt mij dus helemaal niet uit, zolang er een dak boven zit en het er redelijk verzorgt uitziet zal ik tevreden zijn.

Huff

Lid
Ik ben vorige week 2 dagen aan het werk geweest in een nieuwbouw van een VW-AUDI dealer (geen Skoda), een verschil dat mij opviel was dat de in- en uitgang van de AUDI showroom elektrische deuren had en dat je bij VW ze zelf moet openduwen
crazy.gif

French

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Joost</font><hr />

Hangt van de uitvoering af volgens mij. Wij hebben zowel een Golf IV als een O1. Octavia heeft sportstoelen (verwarmd), leren sportstuur, leren handrem + pook en chromen randjes om de teller waardoor deze wat luxer is dan de Golf die dit allemaal niet heeft. Wel mooier aan de Golf is de kleur verlichting en wat chiquere ventilatieroosters. Voor de rest vind ik het allemaal behoorlijk vergelijkbaar qua interieur. Ohja behalve de boxen: veeeel beter geluid in de Golf!

[/ QUOTE ]

Chromen randjes om de tellers zijn nooit standaard geweest voor zover ik weet. Die kon je er destijds los bij kopen. Ook het leren stuurwiel, pookknop en handrem waren extra's. Ik heb een Elegance 1.8T uit 2003 en daar zit het in ieder geval niet op. Verwarmde voorstoelen waren daarentegen wel weer standaard.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Huff</font><hr />

een verschil dat mij opviel was dat de in- en uitgang van de AUDI showroom elektrische deuren had en dat je bij VW ze zelf moet openduwen
crazy.gif

[/ QUOTE ]
Daar mag je dan een paar mille meer voor achterlaten bij aanschaf. Bijna alleen voor status.

Laat ieder zijn eigen keus maken. Kik je op status en labels en vind je het niet erg daar teveel voor te betalen dan koop je Audi.
Wil je meer no-nonsense, value-for-money rijden dan koop je Skoda (en tot nu toe ook nog omdat de Skoda dealers meestal meer klantvriendelijk zijn).

Zolang we elkaar niet afkraken of uitlachen is het toch best. Je kiest zelf en voor jezelf, niet voor de buren, de straat of wie dan ook. Als ik een biertje drink dan vind ik het lekker of niet, ook al is het wikkel er vanaf gehaald.

Jpoers

Lid
nou dat biertje ben ik niet helemaal eens hoor, er zijn toch echt bieren waar ik allergisch op reageer(lees: katerverschijnselen) vooral de "aldi" bieren, weet niet eens hoe die zooi heet, maar heb dit ook met grolsch, en ook de smaak verschilt nogal.

Neeh geef maar een heintje of een hertog en jeroen is meer dan tevreden.

P.S. kom niet aan bier hé
grin.gif

Niets te maken met het topic maar ik vind het wel leuk. Bier en auto's, het blijven toch wel twee van de drie favoriete onderwerpen hé? Al gaan deze twee niet echt samen.
Maar wat ik wilde zeggen: vergeef het mij aub maar als echte Belg kan ik niet akkoord gaan met jouw smaak. Heineken??? Dat is wat eruit komt als je bijv Jupiler of Stella gedronken hebt
smile.gif
) Grapje hé mannen, ieder zijn smaak natuurlijk.

En wat het echte onderwerp betreft: laat de VW en AUDI fanaten maar meer betalern zal ik wel in mijn kwlaiteits Skodake rijden.

purk

Senior Member
Als we het nu over bier gaan hebben, wist je dat, als je grolsch drinkt en je krijgt er geen hoofdpijn van....dat je danpas een echt kerel bent.
cheer.gif
vandaar dat echte boeren uit de achterhoek grolsch drinken ( da bunt echte kerls )
473.gif
( 2 grollo's)

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />

En dan te bedenken dat er duizenden mensen nu in een Focus of Megane station rijden omdat er gewoon geen VW Golf station meer is.....

[/ QUOTE ]
Komt die Golf Variant er aan? news.auto.cz

VEEJAY

Forumguru
Net in de A3 van mijn collega naar huis gereden.

+motor iets stiller
-Net zoveel windgeruis als mijn octi.

veel minder opties voor meer geld. Maar hij is wel mooi.

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />

En dan te bedenken dat er duizenden mensen nu in een Focus of Megane station rijden omdat er gewoon geen VW Golf station meer is.....

[/ QUOTE ]
Komt die Golf Variant er aan? news.auto.cz

[/ QUOTE ]

Nounou.... Dat dat zo lang heeft moeten duren dan! Het is al moeilijk om op de weg het verschil te zien tussen een Passat en een Jetta, nu is het ook nog lastig om het verschil tussen een Passat station en een Golf station te zien.......

Alles begint daar bij VW wel akelig veel op elkaar te lijken. Of dat een goede zet is valt nog te bezien maar ik denk dat ze beter een duidelijke(re) scheiding hadden kunnen maken tussen de modellen.

Jpoers

Lid
volgens mij kan het nog gekker:

Golf V Variant:
VW-Golf-Variant-3hartsnl-1.jpg
VW-Golf-Variant-3hartsnl-2.jpg

Jetta Variant:
Jetta%20-%20variant-01.jpg

en de bekende passat variant (combi, staat chiquer vind ik zelf)
Passat-variant-8-3harts.jpg

Ik zie door de variants het verschil niet meer, en dan komt nog de tiguan erbij ook een raar kloontje, en allemaal komen ze met van die zielig kijkende koplampen
ooo.gif
zoals bij de EOs

Pim

Lid
De variant versies van de Golf kwamen altijd wat later dan de gewone versies, maar nu laat het wel heel lang op zich wachten. Tevens zijn er in de pers ook al tekeningen opgedoken van de Golf VI, welke VW volgens het gerucht eerder wil uitbrengen dan oorspronkelijk gedacht (2008). Ik denk dat hierdoor de kans op een Golf V gebaseerde Variant goed bedoelde Photoshop voorstellingen zijn, maar dat als er weer een Golf Variant komt, dat deze op de VI gebaseerd is.
Met een Golf Plus en een Touran is er wel een aanbod ontstaan in Variant alternatieven die VW voorheen niet had, maar ik denk dat ze zich toch wel ernstig verkeken hebben op de populariteit van de "good old" stationcar.
In de VS is de stationwagon halverwege de jaren 90 geheel overleden (geen US-merk heeft er nog een, alles wat je nog ziet rijden is Europees, terwijl het een US uitvinding was),
maar in europa is hij denk ik populairder dan ooit, vooral omdat de SUVs hier te duur in exploitatie/aanschaf zijn.

Bovenaan Onderaan