prijzen octavia II!

atsok

Lid
Dit was mijn reactie ook tegen de dealer die me deze 2 A4tjes gaf.
zijn antwoord was dat deze setting ongeveer 1/2 jaar maximaal aanhoud, en ze dan pas met business uitvoeringen en ander optie mogelijkheden komen.

Hill hold zo te zien alleen op de 4x4 uitvoering.

ik had graag half leder gewild en dit kan ook niet.... dealer zegt het is stof of leder... leder is wel 2 rootjes meerprijs!

helaas moet ik nu al bestellen want mijn lease bak zit bijna aan zijn Km's en moet vanaf 1 maart een andere auto hebben.

dus eerst maar een offerte laten maken en toch nog wat vergelijken met ander merken.

Michel

Forumguru
Een beetje rare manier van Pon om een nieuw (gefacelift) model te introduceren op de Nederlandse markt. Als je bijvoorbeeld op de Skoda-sites in Duitsland of Belgie kijkt, zijn de door mij aangegeven opties nu al leverbaar, dus vanuit de fabriek bestaan er zo te zien geen beperkingen. Pon cq. Skoda zijn mijns inziens niet erg slim bezig. Zo jaag je potentiële kopers alsnog naar de concurrentie.

Of is men bang dat er anders teveel concurrentie ontstaat t.o.v. de Superb of wellicht de Golf VI??

Mhh....ook ik heb mijn bedenkingen bij de mededeling dat de business-line uitvoering pas na enkele maanden leverbaar is. Mijn dealer heeft namelijk de business-line al wel besteld (dus incl columbus, 17 inch wielen etc): productieweek 7, leverdatum week 9.

LenK

Forumguru
Zijn de auto's allemaal wat rianter uitgerust?
De O2 uitvoering die ik had -Elegance- heeft nu standaard maxidot, audioinstallatie, electrisch inklapbare spiegels, telefoonvoorbereiding, warmtewerende voorruit en klein leerpakket. En de 1.8TSI Elegance was €27700 en nu is die € 26250
Dus prijstechnisch lijkt me de O2 best verbeterd.

Stylist

Senior Member
Het lijkt me dat PON nog bezig is met het huiswerk. De prijslijsten volgen er elkaar te snel op. Eerst de prijzen per soort, een dag later zijn er opeens business line packs (die mijn dealer als een vodje door had gekregen). Dan een dag later zijn er 2 A4-tjes met weer wat nieuwe gegevens.
Dealer zei ook al dat te weinig is om een bestelling goed af te ronden en dat er meer moest komen.
Het ligt aan PON. Andere landen hebben wel al meer info en bestelbare opties. Dus het is er allemaal, maar er moet nog een prijsje op. In de internationale folder is zelfs al de 170 PK CR weggehaald.
Maar goed, met de feestdagen op komst verwacht ik niet veel meer info meer voor begin januari.

Michel

Forumguru
Zijn de auto's allemaal wat rianter uitgerust?
De O2 uitvoering die ik had -Elegance- heeft nu standaard maxidot, audioinstallatie, electrisch inklapbare spiegels, telefoonvoorbereiding, warmtewerende voorruit en klein leerpakket. En de 1.8TSI Elegance was €27700 en nu is die € 26250
Dus prijstechnisch lijkt me de O2 best verbeterd.

Prijstechnisch is de O2 inderdaad wel interessanter geworden, alleen zijn de opties daarentegen wel weer tamelijk duur, omdat je één onderdeel nu vaak met één of meer andere opties moet bestellen, terwijl je vroeger gewoon afzonderlijk kon kiezen. Maar goed, misschien moet PON nog steeds de definitieve optielijst samen gaan stellen. In de basis is de Elegance inderdaad een stuk aantrekkelijker geworden (en ook nog goedkoper).

Om even op de business-line opties aan te haken (en ik had dit ook al in een ander draadje vermeld): er zouden volgens www.autointernationaal.nl twee business lines worden geleverd.

"Skoda gaat de Octavia ook leveren in een 2-tal Business Line uitvoeringen: Ambition Business (automatische airconditioning, klein leerpakket, 16-inch 'Crataris' velgen, bagagenet, parkeersensoren achter, zelfdimmende binnenspiegel en regensensor) en Elegance Business Line (navigatiesusteem ‘Columbus’, parkeersensoren vóór en achter, 17-inch velgen, telefoonvoorbereiding + rSAP, Xenon met AFS II en een multifunctioneel stuur. Het eerste pakket vertegenwoordigd 2.100 euro aan waarde, maar de dealers zulen voor het gebeuren geen geld in rekening brengen. De Elegance Business Line is 2.950 euro waard, maar bij Skoda rekent men niet meer dan 1.950 euro voor de inhoud."

Bron: www.autointernationaal.nl
(http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=9168&n=2)

Stylist

Senior Member
Die business packs zijn er. Ik heb zelf een fotocopy van de fax van de importeur.

Prijstechnisch is de O2 idd interesanter geworden. Uitgaand van een berekening met stelposten heb ik nu voor net zoveel geld als 3 jaar geleden dezelfde auto met Columbus i.p.v Audience, Xenon i.p.v. normale lampen + nog een paar kleine verbeteringen. Geen prijsstijging in 3 jaar, da's best knap !

Net wel even naar PON gebeld en gevraagd of de lijst definitief is en wat opties als sportonderstel en zelfdimmende spiegels kosten. De dame die ik sprak wist ook niks meer dan de dealer en ging het navragen. Wachten op een telefoontje dus :koffie:

Stylist

Senior Member
belletje terug (zeer correct te woord gestaan overigens) en daar schieten we niet zoveel mee op:
- Zelfdimmende buitenspiegels zitten nu in een pakket. Niet bekend of die los te leveren zullen worden (dat wisten we al).
- Sportonderstel komt er aan, maar dat is pas maart / april :confused:
- Trekhaak was nog een vraagtekenen, maar dat was natuurlijk geen probleem, want die makkelijk achteraf te monteren (wisten we ook al).

Het blijft een vaag verhaal. In Duitsland en België kun je het sportonderstel gewoon bestellen ! In België zijn de dimmende buitenspiegels ook los te bestellen. M.a.w. ze zijn bij PON nog niet helemaal klaar met het huiswerk en aan een particulier vertellen ze natuurlijk ook niet alles.

Stylist

Senior Member
Letterlijke tekst (Het logo zullen jullie wel kennen...), let op gebruikte termen en verschillen:

Octavia Business Line
Competitief in zakelijke markt

Ambition Business Line:
- Climatronic
- Klein leer pakket
- 16 inc. Licht metaal "Crateris"
- Bagagenet
- Parkeer Sensor achter
- Zelfdimmende binnenspiegel en regensensor

Meerprijs: 0 €
Klantvoordeel: 2100 €

Elegance Business Line
- Naviagatie Columbus
- Parkeer sensor control
- 17 licht metaal "Pallas"
- Telefoon voorbereiding 3+ rSAP
- Xenon met AFS II
- Multifunctioneel stuur (radio + navi)

Meerprijs: 1950 €
Klantvoordeel: 2950 €

Leverbaar op alle Ambition en Elegance modellen m..u.v. 4*4

Michel

Forumguru
Dat Elegance Business Line pakket klinkt aantrekkelijk, maar zal voor een particulier helaas minder gunstig uitvallen (lees: voor je inruiler krijg je gewoon minder terug).

Peter79

Actief lid
Ben van het weekend in Berlijn geweest en daar stond hij bij de dealer op de "unter den Linden", naast de Bugatti dealer (ook mooie auto trouwens...). Het is een chique auto geworden moet ik toch echt zeggen, maar het was een "sport Line". Gisteren bij de dealer in Venlo geweest en die kende die versie niet eens.

Ik vond het een beetje lijken op de S-line van Audi, maar verder kon ik niet echt wat anders ontdekken. Wat ik wel vreemd vond is, dat het geen sportonderstel had, stond enorm hoog op de wielen (misschien de transportblokken nog tussen de veren). En de prijs vond ik pittig: ruim 31.000 euro. En dat is veel voor Duitse begrippen. Maar hij was voor de rest wel helemaal compleet: maxidot, navigatie enz.

Kortom, binnen nu en 4 maanden een nieuwe auto: toch maar eens nogmaals nadenken over een nieuwe Octavia....

___JC___

Forumguru
Mmm, een 1.8TSI 4x4 Laurent & Clement met chip (210pk) is wel erg aantrekkelijk zo.
Maar ja vanwege de wens naar meer binnenruimte en de vage neus zal het voor mij toch wel wat anders worden.

mooie prijzen van die nieuwe octavia eigenlijk goedkoper geworden standaard maxi dot radio mp3 zilveren dakrailing allemaal extra,s waar je eerst voor bij moest betalen verschil tussen 1.6 fsi en 1.4tsi is dus toch miniem had dit al verwacht in verband met energie labels vindt wel dat ie verlaagd moet worden die hoge poten is het enige wat me stoort ik vindt de neus trouwens wel mooier geworden.

Hetzer

Forumguru
de verwachting is dat door de bpm afbouw, auto's per jaar goedkoper worden, op www.autoinbedrijf.nl staan ook al de prijzen van 2009 voor seat, daar zie je dat de Ibiza modellen allemaal rond de 400 euro goedkoper zijn

KaleFietsbel

Actief lid
mooie prijzen van die nieuwe octavia eigenlijk goedkoper geworden standaard maxi dot radio mp3 zilveren dakrailing allemaal extra,s waar je eerst voor bij moest betalen

Dat klopt, als dat tenminste zaken zijn die je in de vorige versie besteld zou hebben. Anders heb je nu een duurdere auto met meer zaken die je niet belangrijk vindt.

LenK

Forumguru
Die 1.8 is ook goedkoper omdat ie ineens een energieklasse lager zit (B ipv C)
Hoe hebben ze dat gedaan? Motor verbeterd of grotere bumpers?

elcocheSKODA

Actief lid
de verwachting is dat door de bpm afbouw, auto's per jaar goedkoper worden, op www.autoinbedrijf.nl staan ook al de prijzen van 2009 voor seat, daar zie je dat de Ibiza modellen allemaal rond de 400 euro goedkoper zijn

K'weet niet waar hoe je hier aan komt. Volgens mij zijn alle nieuwe Ibiza's 200 of meer euro's duurder geworden.

Prijslijst Ibiza mei 2008
http://www.autoinbedrijf.nl/uploads/modelchanges/663.pdf

Prijslijst Ibiza januari 2009
http://www.autoinbedrijf.nl/uploads/modelchanges/975.pdf

Bron: Autoinbedrijf.nl

Bovenaan Onderaan