prijzen octavia II!

Hetzer

Forumguru
Volgens mij zijn alle nieuwe Ibiza's 200 of meer euro's duurder

ja je hebt helemaal gelijk, waarschijnlijk m'n bril vergeten schoon te maken :blush:, de instap ibiza met 1.2 12V motor , inclusief B-label word over een paar dagen gewoon 200 euro duurder, even navraag doen bij mijn vrienden van Vip-Autostudio , want zij houden mij toch echt aangegeven dat de prijzen lager zouden worden, leek mij niet meer dan vanzelf sprekend omdat ook vanwege de bpm verlaging

Heeft niets met BPM te maken, de kale prijs (dus zonder BPM en BTW) is gewoon verhoogd.
maw de importeur steekt het BPM voordeel in eigen zak en doet er nog een beetje extra winst marge boven op.

Hetzer

Forumguru
Heeft niets met BPM te maken, de kale prijs (dus zonder BPM en BTW) is gewoon verhoogd.
maw de importeur steekt het BPM voordeel in eigen zak en doet er nog een beetje extra winst marge boven op.

maar bpm word wel degelijk verlaagd, en dat heeft uitwerking op de prijzen

www.minfin.nl :

Het BPM-tarief gaat conform eerdere plannen in 2009 verder omlaag. Het tarief voor 2009 wordt verlaagd tot 40,0% (was in 2008 42,3%), verminderd met een korting van EUR 1.364 voor benzine en vermeerderd met een toeslag van EUR 290 voor diesel. De verwachting is dat door deze maatregel het gemiddeld leasetarief daalt met ruim 1%.

Zo kan het dus zijn dat de nieuwe 1.8 O-2 goedkoper is omdat ie in 2009 in een energieklasse lager zit
En de overall BPM-verlaging gaat met kleine stapjes; de jaarlijkse prijsverhogingen door de fabrikanten worden zo gedempt of tenminste dit zou de bedoeling moeten zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maar bpm word wel degelijk verlaagd, en dat heeft uitwerking op de prijzen

Had ik misschien even bij moeten "quoten"
Ik bedoelde dat de prijsstijging niets met de BPM te maken had.
De kale prijs van de seat is verhoogd,en daardoor is hij in 2009 200 euro duurder als in 2008, een gedeelte van de verhoging wordt weer ongedaan gemaakt door de verlaging van de BPM.
Gezien het feit dat de seat door de zelfde importeur wordt geleverd als de Skoda zou het me niets verbazen als het zelfde trucje wordt uitgehaald voor de Skoda's.

Bovenaan Onderaan