Ach, iedereen moet natuurlijk kijken wat hem of haar het beste past. Ik heb 25 jaar lang gemiddeld om de twee jaar een nieuwe auto gekocht. De afschrijving was in die tijd (1974-1999) ook nog te behappen, zelfs in de tijd dat mijn echtgenote vanwege de opgroeiende kinderen niet werkte. Daarna werd de afschrijving mij veel te gortig en heb ik een hele jonge Astra SW gekocht en daarin ruim 10 jaar gereden. Omdat ik geen jong gebruikte Astra SW diesel met weinig kilometers kon vinden ben ik uitgekomen op mijn huidige O2 TDI. En het kenteken stond voordat ik 'm kocht op naam van Pon. En wie die 30.000 in dat jaar erop heeft gezet weet ik dus niet. Wel kon ik zien dat de auto er pico bello bij stond, ook nog in onze favoriete kleur, met een geheel krasvrij en vlekvrij interieur. De vier banden waren nog in uitstekende staat en de productiemaand van de vier banden was gelijk. En met nog een jaar garantie van de off. dealer durfde ik het best aan.
Ik ben mijn hele leven al een echte autofan en heb er ook al heel veel geld in geinvesteerd. Maar investeren in een nieuwe auto (tenzij het een kleine A segment auto zou zijn) vind ik in mijn geval niet meer verantwoord, ook al is de basisprijs van een nieuwe Rapid best aantrekkelijk.
Ik ben ook heel erg benieuwd hoeveel Rapid's er in 2013 verkocht gaan worden. Het is misschien doemdenken, maar ik denk dat de particuliere autokoper het in 2013 t.a.v. auto's duurder dan het A segment helemaal laat afweten. De Citigo zal wel goed over de toonbank gaan schat ik zo in.