Private shades

dimi74

Banned
Mijn collega heeft voor zijn O3 Combi bij Superskoda zonnewering besteld. Nu krijgen we alleen zijn achterraam niet goed sluitend. Ook niet met de bij geleverde montagematerialen, zie de foto.

Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen

2073p88.jpg

Canon-Eye

Forumguru
Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen
Door een andere keuze te maken:
  1. hetzij Sonnyboys (passen perfect, redelijk prijzig, zeker voor de hele set = achterruit en achterste zijruiten), ik heb er inmiddels dik 10 jaar ervaring mee in twee verschillende auto's;
  2. dan wel Privacy Shades (iets voordeliger keuze, passen ook goed maar voor de achterruit een erg lelijke scheiding in het midden, want in 2 delen).
Staat wel het een en ander over op het forum (zoekfunctie) en verder kan Google je helpen ze te vinden.

Baphi

Forumguru
Misschien een domme vraag, maar heb je de boven- en onderzijde niet omgedraaid? Zo op het plaatje lijkt ie verkeerd om te zitten...

dimi74

Banned
Nee, hij zit zeker niet omgedraaid.
In de onderkant zit een uitsparing voor de ruitenwisser.
Onderkant en de zijkanten klemmen netjes tussen raam en binnenbekleding alleen de bovenkant krijgen we
niet goed.
Je kunt het frame niet buigen

xmsnpw.jpg

Hakar

Donateur
Als ik de foto bekijk, lijkt het niet 100% te passen, zie achter onder ook nog een lichtspleetje waar het raam niet volledig wordt afgedekt.

Door een andere keuze te maken:
  1. hetzij Sonnyboys (passen perfect, redelijk prijzig, zeker voor de hele set = achterruit en achterste zijruiten), ik heb er inmiddels dik 10 jaar ervaring mee in twee verschillende auto's;
  2. dan wel Privacy Shades (iets voordeliger keuze, passen ook goed maar voor de achterruit een erg lelijke scheiding in het midden, want in 2 delen).
Staat wel het een en ander over op het forum (zoekfunctie) en verder kan Google je helpen ze te vinden.

@dimi74 vraagt om een oplossing, krijgt te horen: koop anderen. Lekker forum werk weer! -_-

Canon-Eye

Forumguru
Tsja, als het niet past en je wilt tóch passende dan zit er niet veel anders op, lijkt me.
Mag jij natuurlijk best zuur over doen (artikel 7 lid 1 van de grondwet), maarreh... waar blijft jóuw oplossing dan? :pieker:

Japanese Power

Donateur
@dimi74 vraagt om een oplossing, krijgt te horen: koop anderen. Lekker forum werk weer! -_-
Gaat het goed met je @Cabanaz of ben je met het verkeerde been uit bed gestapt? Met de reactie van @Canon-Eye vind ik persoonlijk niets mis maar jouw reactie raakt nog kant nog wal. Laten we het hier vooral gezellig houden en een andere toon aanslaan. Heb je zelf al een positieve bijdrage aan deze vraag?

Hakar

Donateur
@Cabanaz is niet zo van de forums, en leest het liefst alleen maar positieve dingen.
Dat ook in anderen hun gen negatieve opmerkingen positieve ervaringen kunnen opleveren is wellicht nog niet bekend.

Ik ben normaal niet zo van forums maar hier heb ik al een paar nuttige dingen gelezen dus waarschijnlijk zal ik wel blijven plakken.

Hakar

Donateur
Citaat tekst van Superskoda.
Description:

- fits ALL Octavia III Combi models
- delivered as a 5pcs set
- easy to install for everyone
- mounting hardware included

Mailtje richting Superskoda aan wagen is mijn idee.
Het lijkt me dat het aantoonbaar is dat het niet past.
Eventueel fotootjes van binnen en buiten waarop duidelijk de afwijking is te zien, en dat aan hen doorsturen.
Ook bij hun leverancier kan soms iets mis gaan, dus laat het hen in ieder geval weten.

Laatst bewerkt:

Rofffel

Forumguru
Gaan we eerst aangeven dat we het gezellig moeten houden, gaan nu 10 mensen de aanval inzetten..... Ik begrijp de reactie van de TS. Hij baalt dat het niet past. Dan heb je niets aan een reactie: had je maar een andere moeten kopen.
Dan zou voor ieder probleem op dit forum een antwoord als: 'dan had je een BMW moeten kopen' afdoende zijn.
Moraal: het past niet? Dan terug naar verkoper. Er kan geen stukje bij aangeplakt worden dus OF een nieuwe set, die past, laten aanbieden of geld terug voor de sonnyboys.

peterhuppertz

Forumguru
Ik begrijp de reactie van de TS.
De reactie waarover het gaat, was niet van de topicstarter, maar van heel iemand anders.

De mijns inziens enige oplossing (een andere set die wel past) is ook al een paar keer aangehaald. Je mag aannemen dat Superskoda, als het zo duidelijk niet past, met een oplossing zal komen.

turboturbo

Forumguru
Zullen we weer on-topic...

Idd even SuperSkoda mailen. Mochten ze niet afdoende (of helemaal niet) reageren en je collega heeft betaald via PayPal, dan kan hij/zij via hen een dispuut openen. In een eerdere ervaring mijnerzijds heeft dat al eens een zeer vlotte afhandeling opgeleverd: geld terug en een berichtje van SuperSkoda 'keep the goods, sell it yourself ' :geek:

nietje72

Forumguru
Hoi luitjes,

Ik heb privacy shades voor mijn O2 FL Combi. Heb ik het goed begrepen dat ze niet passen op een O3 Combi?

Bovenaan Onderaan