Private shades

nietje72

Forumguru
Bij mij passen ze perfect. Ik zet ze er bij de zomer-/winterbandenwissel altijd in omdat ik ze 's winters eruit haal ivm zicht en vocht. Ik klem wel eerst de onderkant erin en dan pas de bovenkant.

Heb jij ook zo'n grote kier tussen de schermen in de achterruit? Er was bij mijn set geen klemmetje meegeleverd die ze bij elkaar houdt.

sunset+ps_achter_small.jpg

peterhuppertz

Forumguru
Bij mij passen ze perfect.

Da's de achterruit. Het ging mij om de zijruiten, met name om de kier aan de onderkant:
upload_2018-4-24_22-13-8.png

Op de ruit van de kofferbakdeksel heb ik geen klemmetje... maar ook geen kier volgens mij. Effe kijken:
upload_2018-4-24_22-14-44.png

In elk geval niet zo groot als bij die van jou. Maar zo te zien valt daar wat aan te doen.

nietje72

Forumguru
Dat ziet er inderdaad goed uit achter. Heb je die kier aan de onderkant van de zijruiten aan beide kanten? Heb je ze er wel eens uitgehaald en eerst de onderkant erin gezet?

JvW

Senior Member
Ik heb ze ook, maar zeker niet zo’n kier. De pasvorm is keurig! In mijn V70 heb ik ze ook gehad en ook daar een prima pasvorm.
Op de Touran (vanaf eind augustus) ga ik proberen of het met alleen het privacy glas lukt.

Rickb

Lid
Ik heb sinds afgelopen weekend de Sonniboys, en die passen echt perfect op alle ramen. Nergens kieren en snel gemonteerd. Ook geen kier op de achterruit aangezien deze uit 1 deel is.

nietje72

Forumguru
Ik heb gisteren de Car Shades binnengekregen die ik bij Winparts heb besteld. Ze passen helaas niet zo goed als de Britse variant die ik in mijn O2 FL had zitten. Ik heb daarbij voor het zijraam van de kofferbak maar 1 klemmetje gebruikt en geen 2 zoals in de instructie staat. Deze heb ik bovenaan het scherm bevestigd, ongeveer in het midden. De achterklep was een gedoe. Hier passen ze eigenlijk niet netjes naast elkaar. Als je ze in de middenstijl over elkaar laat vallen, ben ik bang dat er eentje uit valt. Na een hoop gepruts heb ik ze uiteindelijk wel naast elkaar gekregen. Helaas wel weer met een flinke kier in het midden :nono: Het scherm trekt daarom niet helemaal strak maar golft een klein beetje. Niet heel storend, hopelijk 'zakt' dit nog een beetje weg. Ik heb ze aan de bovenzijde met het extra klemmetje vastgezet dat ik overhad van het zijraam.

Al met al zitten ze er dus in maar ben nog niet helemaal 100% tevreden. Ik heb al wel gezien dat als je de twee achterschermen met een klemmetje aan elkaar kan bevestigen, ze wel strak zitten en de kier weg is. Heeft 1 van jullie hier een oplossing voor? Vreemd trouwens dat de leverancier dit klemmetje niet standaard meelevert! Hieronder het resultaat in beeld:

Achterportier
car_shades_achterdeur.jpg

Achterklep
car_shades_achterraam.jpg

Zijraam kofferbak
car_shades_zijraam.jpg

Canon-Eye

Forumguru
Tsja, kwaliteit heeft blijkbaar toch z'n prijs...
Ik had Sonniboys in mijn voorgaande O2C en heb 7 jaar geleden in mijn toen nieuweF2C ook weer direct Sonniboys laten zetten. Was in eerste instantie wel even een uitgave, maar over 7 jaar gerekend gaat het nergens meer over. En ik heb mezelf voor honderden euro's aan ergernis bespaard dankzij het achterste scherm uit één stuk.
Win-win situatie dus eigenlijk... :jaja:

• Leuk
Waarderingen: CDK

JvW

Senior Member
Tsja, mijn privacy shades pasten perfect zonder enige naad. Ook bij mijn achterruit.....

nietje72

Forumguru
Ik heb sinds afgelopen weekend de Sonniboys, en die passen echt perfect op alle ramen. Nergens kieren en snel gemonteerd. Ook geen kier op de achterruit aangezien deze uit 1 deel is.
@Rickb, kan je een paar foto's sturen van de Sonniboys in jouw O3C? Ik denk er sterk over om ze toch aan te schaffen. Ik kan ze dan vergelijken met de huidige Car Shades en die laatste terug sturen als ze beter blijken te passen. Wel vervelend trouwens dat er zoveel verschil zit in pasvorm. Maar ja, geen auto en scherm is gelijk :nono:

Joh@n

Forumguru
@nietje72 ik heb nog wat foto's op mijn telefoon staan toevallig.

full.jpg

full.jpg

full.jpg

full.jpg

Rickb

Lid
Mocht het nodig zijn dan wil ik ook nog wel wat foto's maken. Het enige verschil is denk ik dat mijn ruiten af fabriek al iets getint zijn (Sunset optie geloof ik).
Dus het geheel is iets donkerder, en vanaf buiten zie je eigenlijk vrijwel de Sonniboys niet.

Joh@n

Forumguru
@Rickb Ik heb ook sunset :) Afhankelijk van het moment van de dag of je belichting kan het nogal wat schelen op de foto's. In het echt ook overigens, zeker in de avond is het behoorlijk donker achterin. Zicht met manoeuvreren vind ik wel iets minder geworden.

Rickb

Lid
@Joh@n Ja dat is lastig te zien op de foto's. In de avond is het aardig donker inderdaad. De buitenspiegels dimmen ook niet meer omdat de lichtsensor op de binnenspiegel zit.

Maar dat weegt wat mij betreft niet op tegen de voordelen, zeker voor de kinderen achterin die ik niet meer heb horen klagen over het zonlicht. Ook is de warmte een stuk minder achterin.

nietje72

Forumguru
Ik heb ook Sunset maar vind de combinatie met extra 'verduistering' meer voordelen dan nadelen hebben. Iemand nog een foto van de Sonniboy in de achterruit zonder naad? ;)

Joh@n

Forumguru
@Joh@n Ja dat is lastig te zien op de foto's. In de avond is het aardig donker inderdaad. De buitenspiegels dimmen ook niet meer omdat de lichtsensor op de binnenspiegel zit.
Daar heb ik nog heel veel van gemerkt eerlijkgezegd, het is natuurlijk ook lang licht nu :) Ik denk dat ik in de winter wel een aantal shades er uit ga halen, net ff wat fijner :)

@nietje72 Ik maak zo even een foto voor je, op de een na laatste zie je al een klein stukje achterruit overigens.

Canon-Eye

Forumguru
dat ik in de winter wel een aantal shades er uit ga halen, net ff wat fijner
Ik rij over 2 auto's verdeeld al 11 jaar met Sonniboys, de laatste 7 jaar in combinatie met subset - en ze gaan er jaarrond nooit uit behalve als ik de ramen een keertje aan de binnenkant wil zemen (toch al snel elke 2 of 3 jaar...).

Ook in de winter geen enkel probleem, ik zie alle achterliggers prima aankomen. En achteruitrijden doe ik vooral op de buitenspiegels, dus ook dat is geen probleem in het donker mede door mijn extra achteruitijlichten...

kalespijker

Actief lid
Mijn toekomstige O3 combi heeft sunset, maar mijn vrouw twijfelt of dat voldoende verduisterend werkt. Nu zie ik hierboven een aantal mensen reageren die zowel sunset als sonniboys hebben. Hebben de sonniboys nog wel echt toegevoegde waarde als je al sunset hebt? en word het niet te donker?

Verder zit ik er ook aan te denken om het bagagerek van skoda aan te schaffen, maar kan dat überhaupt icm sonniboys?

MaxN

Donateur
Persoonlijk vind ik dat de sunset wel een beetje extra warmte buiten houdt en waarschijnlijk ook wel iets aan licht.
Maar mijn dochter zit nu een stuk fijner achterin met de Sonniboys. Naar buiten kijken kan nog steeds erg goed, maar van buiten naar binnen wordt een stuk lastiger daardoor. Geeft weer een mooie look.

En het bagagerek moet wel lukken denk ik, deze komen volgens mij niet voor de ramen en de sonniboys vallen binnen de ramen.

Bovenaan Onderaan