Private shades

Rickb

Lid
Ik vind de sunset optie echt een minimale blindering. In mijn vorige auto's (Megane / 308 / Astra) was de fabrieksoptie echt een stuk donkerder.
Mijn kinderen moesten echt achterin een zonnebril op als de zon scheen. Nu hoeft dat niet meer.

Maar juist de combinatie van de Sunset optie en de Sonniboys maakt het zo dat je de Sonniboys van buiten ook niet echt ziet zitten waardoor het weer een normale blindering lijkt.

Joh@n

Forumguru
Ook in de winter geen enkel probleem, ik zie alle achterliggers prima aankomen. En achteruitrijden doe ik vooral op de buitenspiegels, dus ook dat is geen probleem in het donker mede door mijn extra achteruitijlichten...
Ik vond het manoeuvreren de eerste keer met 4 mensen in de auto en sonniboys + sunset toch wel wat lastiger. Ik rij ook op spiegels en piepers, maar het is toch ook wel fijn om te zien of er iets aan komt wanneer je een vak uit rijdt bijvoorbeeld. Ik vond het wel echt erg donker.

Mijn toekomstige O3 combi heeft sunset, maar mijn vrouw twijfelt of dat voldoende verduisterend werkt. Nu zie ik hierboven een aantal mensen reageren die zowel sunset als sonniboys hebben. Hebben de sonniboys nog wel echt toegevoegde waarde als je al sunset hebt? en word het niet te donker?

Verder zit ik er ook aan te denken om het bagagerek van skoda aan te schaffen, maar kan dat überhaupt icm sonniboys?
Persoonlijk vind ik Sunset te weinig om de zon echt goed tegen te houden. Het is iets donkerder, maar verre van verduisterd. Je kunt ook kiezen voor een auto zonder sunset en later verduisteren naar eigen smaak:

http://glasstinter.nl/portfolio/skoda-octavia/

MaxN

Donateur
Zo ziet Sunset met Sonniboys er uit op onze auto.

o3-rs-gif-groot-gif.67441

kalespijker

Actief lid
@Rickb : Bedankt voor je reactie, ik rij nu een Megane dus als die al donkerder is dan sunset van Skoda dan komen er waarschijnlijk wel sunniboys ;)

@Joh@n : Bedankt voor je reactie, de bestelling is al definitief dus kan het niet meer aanpassen. Maar het resultaat van de glastinter ziet er wel strak uit, en even duur als sunset.

@MaxN : Ziet er goed verduisterend uit zonder een bestelwagen look te krijgen ;) sowieso een mooie verschijning, je RS :thumbsup:

• Leuk
Waarderingen: MaxN

haggard

Senior Member
Ik heb in mijn O2 en in mijn huidige O3 de schermen van Laitovo geplaatst... Passen perfect (achterraam = 1 geheel/geen naad oid) en zijn goedkoper... Je kunt ze bestellen via https://laitovo.eu/nl/about maar ook gewoon bij Winparts...

Joh@n

Forumguru
O.a. daarom parkeer ik altijd achteruit in een vak: je kunt het veel beter overzien, je hebt minder ruimte nodig en je bent véél sneller (in één vloeiende zwaai) onderweg... :pardon:
ik parkeer altijd achteruit in, maar soms moet je ergens keren... Feit is gewoon dat je minder zicht hebt rondom.

nietje72

Forumguru
Ik heb deze week toch maar Sonniboys besteld bij Winparts met het idee om de shades terug te sturen die het minste bevallen.
Gisteren kwamen ze binnen en ben meteen begonnen met de achterruit want daar was ik wel nieuwsgierig naar gelet op de moeilijke installatie en de kier met de privacy shades. Installatie ging in een paar minuten en hij zit als gegoten! :thumbsup: Geweldig ook dat het 1 stuk is. Is toch wel erg gaaf en geeft een stuk rust als je door de achteruitkijkspiegel tuurt. Het bevestigingsklemmetje waarmee je hem boven in het midden vast zet, was ik eerst vergeten te monteren maar zelfs zonder bleef-ie al prima zitten. Montage achteraf was ook geen probleem trouwens dankzij het handige tooltje waarmee je ruimte maakt om 'm vast te zetten achter de kunststof bovenrand.

De Sonniboys voor de achterportieren hebben een iets afwijkende montage dan de privacy shades (4 ipv 3 klemmen en op andere plaatsen en een klemmetje ter hoogte van de stijl in het achterportier) maar met behulp van de handleiding was dat ook zo gepiept. Helaas ontbreekt er aan 1 klemmetje het rubber beschermdopje dus ik heb het scherm bij 1 portier met 3 klemmetjes vastgezet. Ook de pasvorm voor de portieren en het zijraam bij de kofferbak is goed. Ik ben dus zeer tevreden en stuur daarom de privacy shades deze week retour. Da's geen probleem bij Winparts, recht van retour is maar liefst 30 dagen.

Hieronder de foto's. De kaartjes had ik ivm mogelijk terugsturen nog even laten zitten ;)

Achterscherm
sonniboys_achterklep_binnen.jpg

sonniboys_achterklep_buiten.jpg

Achterportier en zijraam kofferbak
sonniboys_zijramen_binnen.jpg

Bovenaan Onderaan