Koppeling is hydraulisch, kosten zijn peanuts, voor gever en nemercylinder onder de 100€ tezamen.
De bewuste schakelaar is idd een massa onderbreker, meestal word die gebruikt als anti diefstal, maar soms ook om leegloop problemen te voorkomen bij langere stilstand.
Voor onderdelen kijk je hier:
http://www.osttimer.de/Eshop/?cz_skoda,32
Bas.
Edit, ik zit nog eens naar die foto van de schakelaar te kijken; het lijkt alsof de dikke massa van de accu samen met een dun draadje op 1 pool van de schakelaar zit, correct? Als dat zo is, dan is de werking van de schakelaar 0.
Een massa schakelaar sluit je alsvolgt aan; de dikke massa van de accu gaat naar de schakelaar, vervolgens gaat aan de andere kant van de schakelaar (het andere draadeinde wat daar zit-) een dikke massa naar de carrosserie van de auto.
Sleutel er in en omgedraaidt betekent dat je massa zou moeten hebben en dat je ( in theorie, als de rest ook werkt-) zou moeten kunnen starten. Sleutel er uit betekent circuit dood, dus geen mogelijkheid tot starten ivm gebrek aan massa.
Ik word bij het lezen van je stukje over wat je als plus en min gaat gebruiken een beetje bang van je.... je schrijft dat je de lange zwarte draad gaat gebruiken als plus, ik weet niet hoor, maar dat is een MASSA kabel.... heb je al eens uitgezocht of het een positive ground of een negative ground is? (Dus de plus aan de carrosserie ipv andersom zoals tegenwoordig)
Voordat je lekker gaat hobby bobben alsjeblieft even zeker weten wat je aan het doen bent, anders eindigt dit nog in een afgebrande 100s....