Dank voor de reacties weer, ik zal er voorlopig even geen grafietpoeder bij gooien. Met een beetje wrikken krijg ik de sleutel erin/eruit, dus voor nu moet het maar even zo. Nog meer goed nieuws: de auto hebben we gisteren lopend en rijdend gekregen! De koppeling had compleet geen druk, maar nadat we de hoofd- en hulpcilinder losgemaakt en schoongemaakt hebben en het systeem ontlucht koppelde hij weer. Hij gaat nog niet compleet soepel, dus waarschijnlijk gaan we hem opnieuw ontluchten en even bijstellen. Remmen ging ook wel, maar daar moet ik alsnog even naar kijken aangezien het nog niet compleet lekker gaat.
Die dag hebben we ook maar de olie eruit laten lopen aangezien deze nodig toe is aan vervanging, daar gaan ook mijn volgende vragen over:
Welke soort olie gaat erin en in welke hoeveelheid? (heb helaas geen handleiding waar dit eventueel in zou moeten staan)
Hoe vervang je het bijhorende oliefilter? Dit is nog zo'n oud type waarbij er een patroon in een soort beker gaat. Ik heb er wel twee losse vervangende patronen bij gekregen (uit 1984!) die er nog netjes uit zien. Daar ga ik nu even de compressor doorheen halen om het stof eruit te blazen.
Zijn er nog andere dingen die ik moet weten voordat ik het filter en de olie ga vervangen?