Afgelopen vrijdag even bij Martin Schilder Alkmaar geweest. Ik had een wasstraat coupon gehad, dus ging hem even benutten op mijn vrije dag.
Ik was even bij de showroom binnen en sprak met de receptie. Ik meldde dat mijn motormanagement weer eens 150 km aan was geweest na een hele tijd uit te zijn geweest. Ik vroeg of het slim was om hem even uit te lezen. Wellicht dat het wat anders was dan de gasinstallatie die aldoor problemen gaf/geeft.
Zo gezegd, zo gedaan. Na een tijdje wachten de auto opgehaald, ik ben vanuit de showroom naar de werkplaats meegelopen. De deur was verderop dus was klein stukje lopen.
Zo'n 4-5 minuten later kwam ik bij de auto en de monteur was al klaar. Gasklep gereset in de basisstand, was een bekende melding. Auto kon weer mee.
Ligt er vanmiddag een factuur op de mat: €20.68 voor uitlezen auto.
Dat is €21 per 4 minuten! Ze hebben gewoon 0,25 arbeidsuur ingetikt en hatsee, rekening de deur uit.
Ik stond er van te kijken en vind het nog belachelijk. Ik heb de auto wel 5 keer of meer laten uitlezen in Schagen, ook vóórdat ik er een beurt liet uitvoeren. Allemaal gratis gebeurd! Stukje merkgarantie en service zou je zeggen.
Ik heb dan ook Martin Schilder gemaild en dit even uitgelegd met vermelding dat ik het belachelijk vind om dit plots op de mat te krijgen nadat ik het bij dezelfde firma als service gewend ben, en ik daar ook klant ben.
Ze hebben er geen notie van hoeveel geld het is voor 4 minuten werk. Ik moet er een paar uur voor werken ieder geval!
Ps. omgerekend is dit 310 euro arbeidsloon per uur.
Edit: van die factuurfout van laatst heb ik niets meer gehoord tot op heden, is alweer 2 maanden geleden zie ik.