Ik weet ook niet waarom deze mee vervangen wordt, ik zal dat wel eens vragen. Aan de andere kant is de waterpomp ook 141.000 km oud en sta je misschien over een paar maanden weer met problemen.Waarom meteen de waterpomp mee laten vervangen? Die wordt niet door de ketting aangedreven maar door de multiriem. Zolang die niet lekt zie ik geen reden om die mee te laten vervangen, toch?
In mijn vorige auto (Octavia Combi) zat deze motor. Heerlijke motor. Reed heel fijn en soepel. Echt de fijnste en soepelste motor die ik ooit gereden heb (daarvoor had ik een Fabia Combi met 2 liter motor). Nooit enig probleempje mee gehad. Ik heb die auto nieuw gekocht en zo'n 115.000km mee gereden. De auto is bij 5000km door JD getuned (van 122pk naar 155pk). Motor bleef even fijn en soepel, alleen met veel meer power. Vooral in de lage toeren.Ik ben benieuwd hoeveel mensen er tevreden zijn met de 1.4 TSI CAXA motor.
Ik denk er over om ook de motor te laten chippen als deze weer volledig in orde is.In mijn vorige auto (Octavia Combi) zat deze motor. Heerlijke motor. Reed heel fijn en soepel. Echt de fijnste en soepelste motor die ik ooit gereden heb (daarvoor had ik een Fabia Combi met 2 liter motor). Nooit enig probleempje mee gehad. Ik heb die auto nieuw gekocht en zo'n 115.000km mee gereden. De auto is bij 5000km door JD getuned (van 122pk naar 155pk). Motor bleef even fijn en soepel, alleen met veel meer power. Vooral in de lage toeren.
Ik gebruik nu de Valvoline Synpower 5W30, hiervoor zat er Castrol in door de dealer. Ik zat met de Castrol op 30.000 km, nu ik zelf de olie ververs ga ik het doen om de 15.000 km, dat zal dan om de 1,5 jaar worden.Welk fabrikaat olie / viscositeit gebruik je nu dan? En hoeveel km’s / tijd?
Ik gebruik nu de Valvoline Synpower 5W30, hiervoor zat er Castrol in door de dealer. Ik zat met de Castrol op 30.000 km, nu ik zelf de olie ververs ga ik het doen om de 15.000 km, dat zal dan om de 1,5 jaar worden.
Maar jij hebt wel een veel beter rendement qua vermogen na tuning. Ik krijg er een schamele 25 pk bij.......Da's mooi. En nu tuning en karren met de hap! De mijne is volgende maand aan de beurt voor tuning.
Dat zou idd ook nog kunnen, zit trouwens nu weer Castrol LL olie in. Volgens de garage prima te doen met deze motor.Waarom niet gewoon naar een vast jaarlijks onderhoud..?
Ik heb voor deze reparatie 925 euro betaald, onderstaand hebben ze dan uitgevoerd:@golfgti2009 mag ik vragen wat een dergelijke reparatie kost?
Ik overweeg om volgend jaar voor ee ntouran te gaan kijken, daar liggen vaak 1.4 TSI blokken in..
Waar kom je zelf vandaan?
Ok, dan kun je bij VAG techniek terecht, ook wel stukje rijden voor je. Ik ben zelf bij AVS auto’s geweest in Oud Beijerland. Maar het is natuurlijk niet zeker dat je een 1.4 met problemen koopt, voor hetzelfde geld is deze gewoon in orde.Wij wonen in Wijchen (vlakbij Nijmegen)
Die prijs valt me eigenlijk nog reuze mee als je ziet wat er allemaal vervangen wordt en de tijd die erin gestoken wordt..