Bakkertje
Forumguru
@hemi24 de 1.9 is inderdaad tot 2010 in de Touran geleverd.
Om heel eerlijk te zijn wordt het een auto die als people carrier moet gaan dienen voor een jaartje of 3 a 4, daarna wil ik weer een normale (niet bus-achtige) auto gaan leasen.
Daarmee maakt het me ook niet zo gek veel uit dat het een auto van 2010 is, als ik hem maar van +/- 150.000 km tot 270.000 km zonder al te veel problemen kan rijden.
In februari loopt mijn huidige auto uit de lease en als ik dan bijvoorbeeld een kodiaq zou gaan rijden (een beetje leuke) gaat me dat al snel meer dan 425 euro netto per maand kosten aan bijtelling (en eigen bijdrage).
Als ik geen auto ga leasen krijg ik de km-ers vergoed en het leasebudget verrekend. Per saldo is dat financieel veel aantrekkelijker. Maar dan moet ik wel een betrouwbare auto hebben en volgens mij leent de 1.4 tsi zich niet echt om van +/- 100.000 km tot 220.000 te rijden zonder te veel risico. Een DSG gaat het daarom ook niet worden.
Qua budget wil ik ook onder de 10k proberen te blijven, wetende dat als ik een TDI ga rijden ik deze in feite in 4 jaar zo'n beetje af moet schrijven. Erg uitgebreid heb ik er nog niet aan gerekend, maar ik gok dat zelf rijden sowieso voordeliger is dan lease, mits het risico niet te groot wordt op grote kosten.
Om heel eerlijk te zijn wordt het een auto die als people carrier moet gaan dienen voor een jaartje of 3 a 4, daarna wil ik weer een normale (niet bus-achtige) auto gaan leasen.
Daarmee maakt het me ook niet zo gek veel uit dat het een auto van 2010 is, als ik hem maar van +/- 150.000 km tot 270.000 km zonder al te veel problemen kan rijden.
In februari loopt mijn huidige auto uit de lease en als ik dan bijvoorbeeld een kodiaq zou gaan rijden (een beetje leuke) gaat me dat al snel meer dan 425 euro netto per maand kosten aan bijtelling (en eigen bijdrage).
Als ik geen auto ga leasen krijg ik de km-ers vergoed en het leasebudget verrekend. Per saldo is dat financieel veel aantrekkelijker. Maar dan moet ik wel een betrouwbare auto hebben en volgens mij leent de 1.4 tsi zich niet echt om van +/- 100.000 km tot 220.000 te rijden zonder te veel risico. Een DSG gaat het daarom ook niet worden.
Qua budget wil ik ook onder de 10k proberen te blijven, wetende dat als ik een TDI ga rijden ik deze in feite in 4 jaar zo'n beetje af moet schrijven. Erg uitgebreid heb ik er nog niet aan gerekend, maar ik gok dat zelf rijden sowieso voordeliger is dan lease, mits het risico niet te groot wordt op grote kosten.
Laatst bewerkt: