problemen bij de fabia2

Desperado

Forumguru
Maar de markt evolueert, en er is inderdaad erg veel vraag naar airco. Binnen x jaar vind je m.i. nog amper auto's zonder. Of dat wel zo gezond is weet ik niet.
Dat is waar.Zo was het ooit ook met stuurbekrachtiging.

Gieliovd

Forumguru
Precies!

Zo is het al jaren met de airco, en het volgende is ESP!

Auto te koop zonder ESP? Tssssss... wat een hondenhok! (toekomstvisie Michiel ®)

Jochus

Actief lid
Jammergenoeg betekent meer elektronica niet alleen meer comfort, maar meer kans dat er wat stuk gaat. Hiermee bedoel ik niet dat snufjes snel stuk gaan, maar gewoon hoe meer onderdelen iets bevat, hoe gevoeliger iets wordt.

Gieliovd

Forumguru
En dat raakt meer ontopic.

Hoe moderner de auto wordt (waaronder de F2) hoe meer elektronische snufjes erin verwerkt zitten, dit maakt nieuwe modellen kwetsbaarder.

Er was een tijd dat je de klep open deed en de motor welke slecht stationair liep even nakeek. Nu moeten er 300 computers aan te pas komen om het ding uit te lezen.

Er was een tijd dat de ruitenwissers met een hendel in het dashboard bediend werden en niet met een hendeltje op het dashboard.

Snufjes... just like women. You can't live with them but you can't live without them.

Fabia II Sport

Actief lid
hallo allemaal,

zijn er tot nu toe al problemen bekend van de nieuwe fabia?
wij willen er een aanschaffen, en is was benieuwd of er al problemen bekend waren tot nu toe?

groetjes bea.

Een lek dak ... vanaf fabriek ! (Opendak water afvoer, linkerzijde).

Verder een top auto ... stuur er iedere dag met veel plezier mee rond.
Geen problemen nog mee gehad, kan niet zeggen dat het een slechte koop is.

Ik heb sinds een week de nieuwe fabia combi 1.4 en heb er nu ongeveer 500 kilometer mee gereden. Ik kan alleen maar zeggen dat hij fijn rijdt. Het brandstofverbruik is nagenoeg hetzelfde als de vorige combi. De enige minpuntjes die ik heb kunnen ontdekken is windruis bij de voorportieren en het zicht naar boven(stoplichten) is niet optimaal. Maar het is een mooie auto en zit kwalitatief goed in elkaar. Ik heb al veel positieve reacties gehad.

Stoplichtkijker bij Halfords: met een beetje vocht (water) vast te zetten (dus geen geplak enzo), makkelijk weer te verwijderen en werkt optimaal.

Voor de kosten hoef je het niet te laten: € 3,59

Ik gebruik het al jaren en het werkt perfect!

http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=203027

Okki, dit is gewoon geweldig. Ik heb de auto ook besteld en tijdens het proefrijden merkte ik dit ook al, dit was overigens het enige minpuntje dat ik had, maar dat kan ik nu dus ook oplossen als ik de automdaadwerkelijk binnen heb!

thx

tomh

Nieuw lid
Afgelopen maandag reed ik tijdens een flinke regenbui over de snelweg toen ik ineens een druppel op m'n arm voelde. En kwam iets water door de linkervoorportier naar binnen (in totaal een druppel of 8 gok ik in zo'n 10 minuten). Nou heb ik hier eerder een topic gezien over een lekkage (kan die zo niet weer vinden...) maar die ging geloof ik alleen maar over lekkage bij een zonnedak. Die heb ik niet maar toch kwam er alleen bij het linkervoorportier water naar binnen. Ik heb het nog niet weer gehad (de regenbui was ook vrij heftig en ik reed ca. 140km/h, ik heb nog geen vergelijkbare situatie weer gehad) maar ik hoop niet dat ik daar een lekkage heb zitten. Volgens m'n vader was het gewoon een kwestie van deur opnieuw stellen maar dat weet ik zo net nog niet... Meer mensen ervaring mee?

Fabia

† In Memoriam
Balen joh maar het lijkt mij ook een kwestie van de deur goed afstellen. Misschien dat íe niet helemaal goed sluit.

Kirsten

Senior Member
Gasinstallatie

Goedenavond,

Ik heb sinds januari een schitterende Fabia II Sport alles erop en eraan, met een AG gasinstallatie. Sinds afgelopen vrijdag blijft hij op gas niet stationair draaien. Zonder enige waarschuwing valt de motor tijdens het rijden uit. Is iemand bekend met dit probleem? Inmiddels staat de auto al bij AG, maar ben wel benieuwd of het een bekend probleem is.

Groeten,
Kirsten

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige :xyxthumbs: forum Kirsten, weer een dame erbij. Ik kan je helaas niet helpen maar er zijn meerde F2 rijders op dit forum met een gas installatie. Ik voor je dat het probleem snel verholpen kan worden.

Kirsten

Senior Member
Thanx :aangenaam:, ik hoop ook dat het snel verholpen kan worden. Het is best lastig als je om de 2 dagen moet tanken

Gieliovd

Forumguru
Met het risico weer buiten mijn straatje te praten (Fabia 1 rijder) post ik dit.

Niet stationair lopen of onregelmatig is gebruikelijk een indicatie van een defect of vervuild gasklephuis. Hier wordt het mengsel gemengd ter injectie.

Anders wordt het zoeken naar de drukgroep, injectoren, verdamper etc. Nogal een dure hobby, dat weet ik wel.

Ik heb het in het begin ook gehad. Na duizenden kilometers onder mijn kont rijdt de auto steeds beter. Nooit meer problemen met het motormanagement, zeer sporadisch een beetje wisselende stationaire toerental (1,3 liter/uur is mijn indicatie).

In het begin wel eens uitgevallen, nu nooit meer.

Zo te horen is jouw probleem wat serieuzer. Heeft niets met de F2 te maken.

Is de installatie al eens gereset? Dat wil zeggen, accupolen eraf?

Kirsten

Senior Member
Bedankt voor je reactie, de auto is 4 maanden oud en heeft nu al 27.000 km gelopen. Alleen voor de eerste beurt naar de garage geweest en voor een paar kromme remschijven. Dus ik denk, lees weet niet zeker, dat ze niets gereset hebben.

De man van de anwb die mij vrijdag kwam helpen gaf ook aan dat er iets met de gaskleppen was, maar ik moet je eerlijk zeggen dat mijn kennis niet zo ver gaat. Daarna reed hij weer een tijdje goed, tot vanmiddag, toen begon het weer.

Ik geloof ook niet dat het een probleem van de auto zelf is, aangezien hij goed op benzine rijdt.

bing69

Actief lid
herrie blower

Valt me op dat de blower in stand een, daar staat hij meestal in, een wat zwaardere irritante brom begint te maken. Binnenkort eens contact met de dealer opnemen.

bing69

Actief lid
Valt me op dat de blower in stand een, daar staat hij meestal in, een wat zwaardere irritante brom begint te maken. Binnenkort eens contact met de dealer opnemen.

Weet niet wat er aan de hand is maar heb nu al twee keer per mail een melding gehad dat ik het verkeerde draadje zit. De laatste van OT (via de mail van het forum)
De berichten kan ik hier dan weer niet terug vinden en ik zit toch echt in het juiste draadje nl problemen met de F2:super:

teksten zijn:
Verkeerde draadje :ot:
en
Wat heeft dit te maken met de gasklachten in Kirsten d'r auto? van Higgy

Bovenaan Onderaan