Volgens mij ruikt van alle geblazen auto's de olie naar benzine.
In mindere mate van ongeblazen auto's ook.
Ik denk dat je op sommige punten iets te kritisch bent (n.a.v. eerder opgedane teleurstellingen) en wellicht niet op de hoogte bent van alle ins en outs van automobieltechniek.
Geeft op zich niets, als je maar niet straks de dielert zijn vel over de oren trekt voor zaken waar je het bij het verkeerde eind hebt. Dat doet wellicht afbreuk aan de argumenten/gevallen die wel valide zijn en nog een nette oplossing voor gevonden moet worden.
Been there, done that.
In principe krijg je bij een benzine motor altijd benzine in je olie en condens, maar normaal gesproken verdampt hier een groot gedeelte van bij een lange rit.
Tevens rook de olie al naar benzine toen er maar net 2000km op de teller stond, en hadden toen alleen maar langere stukken gereden.
De dealer heeft de laatste keer de olie/filter vervangen en nu +/-2500km later ruikt de olie weer naar benzine. Zijn in Spanje.
Maakt mij verder niet veel uit, mits de auto niet zo veel blijft zuipen.
Met 52 liter haal ik net 500km.
Weet wel 't e.a. van autotechniek, vooral van oudere auto's en tdi's.
Mijn golf mk1 gti heb ik geheel zelf gerestaureerd, ook het laswerk,overspuiten,bedrading,wielophanging en vervangen van de versnellingsbak. Cilinderkop zelf verwijderd en laten reviseren.
Ik ben me er van bewust dat ik de dealer niet het vel over z'n oren moet trekken en dat indien ik het bij het verkeerde eind heb dat het afbreuk kan doen op andere argumenten. Bedankt voor de tip, ben ook maar een mens... Feit blijft wel dat de dealer het blijkbaar toch met mij eens is geweest en derhalve dat ze de auto grondig onder handen hebben genomen.
Hun argument was ook, dat deze problemen nooit voorkomen en dat ik daarom in eerste instantie niet serieus genomen werd. Achteraf onderkennen ze ook dat ze fout zaten en dat de problemen weldegelijk aanwezig waren.
Laatste 2 dagen schakelde de DSG wonderbaarlijk goed(alleen de 4de versnelling gaat lomp), heeft de DSG dan zo veel tijd nodig om zich aan de bestuurder aan te passen??
grtn yal