update
Gisteren weer terug gekomen uit Andorra met de Skoda, inmiddels ruim 18.000km gereden. Verbruik is ongeveer 1:12,5 en de hulpveren zijn een super alternatief, geen gedein meer met volle belading!
Voor ons vertrek nog nwe software voor de columbus bij de dealer laten laden, kon Oberhausen niet vinden en nwe regensensor laten plaatsen.
Helaas de dealer vanuit Andorra moeten bellen omdat de navigatie(columbus) totaal de weg kwijt was, volgens de navi was ons vertrekpunt Budapest ofzo en gaf 1000km teveel om naar huis te gaan.
Ook na een reset deed de navi het niet, kregen de melding Off-road.
Afspraak morgen bij de dealer om de navi te controleren werd vandaag helaas door de dealer afgezegt....
Op een gegeven moment navigeerde de navi weer wel, (nadat ik kaarten had gekocht bij de pomp) en leek het allemaal ok te gaan. Totdat in Parijs de navi en de muziek uitviel,scherm was zwart ook de optie "navi" en "audio" waren verdwenen uit het maxidot scherm. Na een poos ging de muziek weer ineens aan, zag je de columbus weer opstarten en zag ik het groene balkje laden van de navi. Daarna nog 2 keer hetzelfde probleem gehad.
Ook de DSG doet maar waar deze zin in heeft, ding trekt steeds op in de 2de versnelling , ook steile bergen op met als gevolg een nukkige lijkt op pingelende motor.
Indien ik de bak handmatig in de 1 ste versnelling zet en daarna weer in D ,knalt deze er direct 3 versnelling bovenop met weer een futloze motor bergop.
Schakelen gaat soms nog steeds erg ruw.
De motor loopt verder fantastisch en verbruikt nagenoeg geen olie (200cc op 15k)
Vandaag gereden in een octavia 1,6 tdi met DSG7, wat een soepel schakelende bak was dat vergeleken met de onze.
Heb m'n buik vol van deze auto , en denk de dealer ook.......
Had een berg geld gescheeld als we de C-Max hadden gehouden.
yal