Problemen met nieuwe Octavia

yal

Lid
Auto is inmiddels terug v/d dealer , helaas geen oplossing.
De dealer heeft er voor de 4de keer nieuwe DSG software in de auto gezet en het bijgeluid is gebleven, natuurlijk.

Werkplaats chef is meegereden en heeft het geluid gehoord en bevestigde dat het niet normaal is, nu gaat de auto ergens volgende week naar Pon.

De 1 maand oude Columbus heeft ook nieuwe software gekregen ivm. een "bug".
De koplampen zijn vervangen en er zit nu geen vocht in, in de mistlampen zit nog wel vocht.

Grtn Yal

yal

Lid
Update mbt. de maandagmorgen skoda.

Afgelopen zaterdag is de auto terug gegaan naar de dealer, deze gaat hem naar Pon brengen ivm. slecht schakelen en bijgeluid bij gas loslaten.
Inmiddels is het geluid vanaf 50km/h duidelijk hoorbaar wanneer gas losgelaten is, zowel warm als koud.
Voorheen alleen hoorbaar met koude motor.

Hoop dat ze probleem nu eens fatsoenlijk aangepakken , zou je wel verwachten na 1 jaar lang gedonder.
Auto heeft nu ruim 19.000km op de klok staan , en de columbus was op weg naar de dealer weer helemaal van het pad af "off road,omkeren,off road"......

Om gek van te worden.

Yal.

Fabia

† In Memoriam
Hopelijk doet Pon z'n werk goed en heb je weer een probleemloze auto. Hier wordt je inderdaad gek van.

yal

Lid
Jaja, goed nieuws :winkie:.....dealer belde net, Pon heeft de dsg vervangen!
Ze zijn nu nog aan het testen en hoop dat ik de auto volgende week terug krijg.

Ze gaan nog kijken waar de koelvloeistof verdwijnt en aan de gang met de navigatie die kuren heeft.

Zou wel lekker zijn als de dsg nu goed is en geen bijgeluiden meer maakt.

Grtn Yal

Aangezien een vervangende auto ook niet kosteloos is, denk ik dat men gewoon - calculerend -het risico neemt. Of zit ik er naast???

yal

Lid
De dsg bak was volgens mij wel op voorraad alleen kreeg de dealer geen toestemming van Pon om deze te vervangen. Nu heeft Pon de bak zelf vervangen.
Zeer vreemd aangezien de dealer het zingende geluid er niet uit kreeg en dat de bak niet soepel schakelde en steeds optrok met een schok in de 2de versnelling.

Alle vorige keren heb ik ook een leenauto gekregen, moeten ze de problemen maar adequaat oplossen en mij niet o.a. 4 keer wegsturen met een software update.
Volgens de receptioniste had ik geen recht op een leenauto , alsof ik er wat aan kan doen dat ze mij een nieuwe bak ellende hebben verkocht! (best duur karretje, elegance 1,8tsi DSG7 met sound system,metallic lak,17 inch velgen,vission pakket,hondenrek,multif. stuur. etc).

Hoop maar dat nu goed is en dat wij eindelijk kunnen genieten van de auto...

Groet Yal

Bakkertje

Forumguru
Ik heb ontzettend veel respect voor je Yal voor al het geduld met de dealer / importeur! En inderdaad het zou fijn zijn als ze nu onderhand de problemen eens opgelost hebben. Wellicht wordt het langzaamaan tijd dat ze een nieuwe Octavia gaan bestellen ?

yal

Lid
Ik heb ontzettend veel respect voor je Yal voor al het geduld met de dealer / importeur! En inderdaad het zou fijn zijn als ze nu onderhand de problemen eens opgelost hebben. Wellicht wordt het langzaamaan tijd dat ze een nieuwe Octavia gaan bestellen ?

Dank je voor je reactie, de auto is nog niet 1 jaar oud! Is geen leasebak, gewoon prive gekocht van de spaarcentjes. Helaas alleen maar gedonder gehad.
Inruilen en een nieuwe auto bestellen was allang bij ons opgekomen ware het niet dat ik dan enorm afschrijf , aangezien de dealer en importeur ons niet genoeg tegemoet komen ga ik net zolang door totdat de auto goed is.

Indien ik er werk van zou maken moet ik de garage/dealer eerst de kans geven het probleem op te lossen , aangezien zij de problemen niet ontkennen heb ik geen zaak.

Indien de dealer zou zeggen : "u heeft geen defect" dan laat je onafhankelijke instantie zoals de ANWB een rapport opmaken en kun je een zaak aanspannen.

De lol is van deze nieuw gekochte auto wel af , heb nog nooit zo'n slechte auto gekocht.

Morgen komt de auto van Pon terug naar de dealer deze gaat o.a. nog onderzoeken waar de koelvloeistof verdwijnt.
Ruim een 1/2 liter G12 verliezen binnen 1 jaar is normaal volgens de dealer.

Vul nooit koelvloeistof bij mijn andere auto's. Golf mk1 gti en vw bora tdi....

Vraag, wie vullen er af en toe koelvloeistof bij?

Groet Yal

MarijntjeTDI

Actief lid
Koelvloeistof kan volgende oorzaken hebben: Lekke EGR koeler, lekke koppakking, of haarscheutjes in e kop (maar die van jou is nieuw dus denk dat kop in orde is) Komt er witte rook uit bij start? zo ja dan blaas hij de koelvloeistof eruit via o.a. de turbo en de uitlaat. Kan natuurlijk ook een slangetje zijn.

Zou zeggen hou vol en als alles gefixed ben je ook dit weer gauw genoeg vergeten en ook mijn respect verdien je!

Ziet er bij mij naar uit dat ik in 1,5 jaar ongeveer Eur 4000 aan reparatie's uit ga geven, het is balen maar die dingen komen dan i.ig. niet meer terug....

yal

Lid
Koelvloeistof kan volgende oorzaken hebben: Lekke EGR koeler, lekke koppakking, of haarscheutjes in e kop (maar die van jou is nieuw dus denk dat kop in orde is) Komt er witte rook uit bij start? zo ja dan blaas hij de koelvloeistof eruit via o.a. de turbo en de uitlaat. Kan natuurlijk ook een slangetje zijn.

Zou zeggen hou vol en als alles gefixed ben je ook dit weer gauw genoeg vergeten en ook mijn respect verdien je!

Ziet er bij mij naar uit dat ik in 1,5 jaar ongeveer Eur 4000 aan reparatie's uit ga geven, het is balen maar die dingen komen dan i.ig. niet meer terug....

Met mijn bora heb ik heel veel plezier gehad, en eigenlijk nooit gekke onkosten. Behalve dan raamgeleiders en luchtmassa meter.
Deze auto kocht ik ook nieuw, 10jaar geleden en heeft nu 2 ton gelopen. Ik heb de beruchte AJM motor, maar loopt lekker na JD/JB behandeling!

Buiten gewoon onderhoud, alle wielophanging rubbers laten vervangen incl. schokdempers/veren toen na de chip koppeling vervangen incl. 2 massa vliegwiel,toen tandempomp en nu was de turbo aan vervanging toe.
Kassa!! Maar auto rijd als een nieuwe.

Begrijp dat je ineens veel kosten op je af ziet komen maar in 1jaar tijd schrijf je veel meer af op een nieuwe auto, die niet per defenitie foutloos is.....

Ben er wel achter dat het probleem sneller/vakkundiger opgelost wordt als je zelf betaald ipv. garantie claimen.
Dan vervangen ze maar aan bij de meeste garages.

De skoda is een 1,8 tsi benzine motor, dus die rookt wit/condens na koude start.
Ruik ook verder geen glycol onder de kap, dus is ergens inwendige lekkage.

Bedankt voor de reacties ,

grtn Yal

Bakkertje

Forumguru
Indien ik er werk van zou maken moet ik de garage/dealer eerst de kans geven het probleem op te lossen , aangezien zij de problemen niet ontkennen heb ik geen zaak.

Indien de dealer zou zeggen : "u heeft geen defect" dan laat je onafhankelijke instantie zoals de ANWB een rapport opmaken en kun je een zaak aanspannen.

Ik denk dat het langzaamaan toch tijd wordt om de dealer formeel in gebreke te stellen met een redelijke oplos termijn. Volgens mij sta je aardig in je recht en heeft de dealer voldoende kansen gehad om het op te lossen. Hoe het precies zit weet ik niet (zelf heb ik een rechtsbijstand verzekering voor dit soort vervelende dingen). Volgens mij moet je de tegenpartij inderdaad de kans geven om het te herstellen, als in alle redelijkheid en billijkheid niet binnen een normale termijn lukt heb je volgens mij recht op volledige teruggaaf van het aankoopbedrag (het geleverde product voldoet immers niet aan de eisen). Als ik in jouw schoenen zou staan had ik even een belletje gepleegd met DAS om te horen hoe het precies zit. Ze kunnen ook niet echt meer van je verwachten dat je nog vertrouwen hebt in een goede oplossing.

yal

Lid
Indien de auto nu weer niet naar behoren gemaakt is ga ik nog eens met mijn rechtsbijstand praten.

De dsg bak is vervangen , dus die moet goed zijn.

Groet Yal

yal

Lid
Net de auto opgehaald en stukje gereden (39km) , resultaat is boterzacht schakelen :)
Zo heeft deze auto nooit geschakeld , geen kloenk/bonk, niet optrekken met een schok maar netjes wegrijden in de 1ste versnelling.
Alleen de 4 de versnelling is iets voelbaar , verder voel je niets!

Is misschien een voorbarige reactie maar lijkt positief.
Naarmate er wat kilometers bijkomen kan ik een beter oordeel geven.

Koelsysteem verliest geen druk tijdens afpersen , misschien een luchtbel volgens de garage.
We zullen zien.

Groet Yal

sitechris

Donateur
Zowel bij mijn GTI als Octi moest ik na paar duizend kilometer de koelvloeistof bijvullen. Blijkt dat VAG nieuwe auto's wat minder meegeeft (bezuinigingsoperatie). Dat wist iig de dealer mij te vertellen.

yal

Lid
Net even weg geweest met de auto, joelende geluid bij gas los laten is helaas toch nog aanwezig!:biggthumpdown:

Baal hier enorm van , zeker omdat Pon 335km heeft test gereden met mijn auto :mad:.

Schakelen gaat super maar dat rotgeluid bij gas los is niet weg , dus heb vanmiddag gebeld naar mijn dealer.
Die weten welk geluid ik bedoel en bevestigen dat het NIET normaal is maar weten verder ook niet wat het is....

Yal

yal

Lid
Morgen Jos van www.jbautoservice.nl maar eens laten luisteren naar het bijgeluid, aangezien hij al meer problemen oploste bij deze auto.
Dit in de vorm van een slecht koelende airco en slechte uitlijning.

De nieuwe bak schakeld wel een heel soepel, een wereld van verschil.

Joelende geluid zal wel ergens anders vandaan komen......
kan nooit weer uit de versnellingsbak komen

Groet Yal

Bovenaan Onderaan