Problemen worden erger 33 storingsmeldingen in 1 week tijd.
Inmiddels staat de octavia alweer 2 weken bij de dealer.....:icon_smile_dead:
Hadden 1 week vakantie en dachten leuk te gaan skien. Hele auto nagelopen en alles leek ok.
Vorige zomer vervroegd Service laten doen en inmiddels 33.000km gereden (halve auto is al vervangen door garantie werkzaamheden).
Zondagmorgen 8,00u Limoges Frankrijk - 4 graden , auto start niet , daar sta je dan met zwangere vrouw (30 wkn), dochtertje van 3 en auto vol spullen.
Tijdens sleutel omdraaien gebeurde er niets. Na meermaals proberen , auto vergrendelen , 1 min. Wachten en daarna auto ontgrendelen startte de auto ineens weer wel.
-Daarna ging de DSG niet uit de ‘P’ stand , tevens brandde de verlichting naast de keuze hendel niet. Na lostrekken paneel van DSG keuzehendel ging de verlichting spontaan branden en kon de versnelling ingelegd worden.
-Tijdens rijden op de cruise control zwalkt soms de toerenteller op en neer (vlakke weg). Slippende koppeling?
Vrijdag , in parkeer garage , op de achtste verdieping ,
de Skoda start wederom niet , na meermaals proberen slaat de motor ineens aan , storingslampje van de motor lichtte op en de uitlaatgassen stonken naar benzine.
-Wederom ging de keuzehendel niet uit de ‘P’ stand , na paneel keuzehendel loshalen ging uiteindelijk de DSG uit de ‘P’ stand. Tegen de tijd dat de auto het deed had de kleine meid geen zin meer om te skien ,net skiepassen gekocht, skies gehuurd en ski schoenen gekocht. Ze stonden beneden te wachten en te wachten , grrrrr.
- De gehele rit terug naar Nederland brandde het motor storing lampje.
- Tijdens rijden viel tot 3X toe de DSG uit , motor bleef draaien maar auto versnelde niet bij gas geven, motor draaide wel toeren. Tevens was de stand v/d bak niet zichtbaar in het maxidot display.
De auto leek uit de versnelling te zijn geschoten!
Dit is levensgevaarlijk , zeker met een gezin aan boord , dit gebeurde o.a. een keer bergop en op een kruispunt , remedie was DSG in ‘P’ stand zetten , auto van contact halen , opnieuw starten , wegrijden ging daarna normaal. Toeterende Fransosen achter ons , grrrr.
-Tijdens rijden schoot de toerenteller ineens omhoog , zonder dat er meer gas gegeven werd , en motor leek even vrij te draaien en meteen ging het motorstoring lampje branden.
-Melding navigatie tijdens de rit naar Andorra, in de trant van 'motor starten om de accu te ontlasten' , had net 8uur gereden ofzo waanzin dus.
-Waterlekkage deurrubber A-stijl , op 2 plaatsen. (linker knie werd nat en linker pols.
-Achter ruitenwisser , werkt niet , na ruitensproeien wist deze ook niet. Ook op de interval stand stopt deze met wissen , lijkt een slecht contact in hendel stuurkolom omdat na de hendel alle kanten op te bewegen de wisser het ineens weer doet.
Dealer heeft ons keurig een leen auto gegeven , zonder protest.
Donderdag ben ik op hoogte gebracht met de stand van zaken,
-1 cel van de accu had sluiting, accu vervangen
-achter ruitenwisser motor moeten ze vervangen, is defect
-waterlekkage gevonden en opgelost
-ze zijn bezig met stekkers/bedrading van DSG en contactslot.
-problemen zijn ook door de dealer geconstateerd en werd bevestigd dat deze auto niet normaal is
Toen wij de auto brachten hebben we meteen aangegeven dat deze auto eruit gaat.
Een inruil is nog niet besproken omdat ze de auto eerst weer willen maken, snap ik niet goed. Dat ze nog een kans krijgen zou ik in hun plaats meteen aangrijpen en dan alsnog een tevreden klant erop na houden.
Mijn vrouw durft niet meer te rijden met deze wagen en we hebben besloten dat deze eruit gaat, hoe dan ook. (ze wil een hyundai i40 of iets Japans).
In 1994 haalde ik mijn rijbewijs , heb tig oude en nieuwe auto's gehad en meerdere jaren 60K km per jaar gereden,
maar ALLE auto's bij elkaar hebben nog niet zoveel ellende gegeven als 2 jaar Skoda rijden!!
Denk je goed te doen en een mooie nieuwe Octavia Elegance met 1,8 tsi DSG7 te kopen met xenon ,sound system,stuurwiel bediening,sunset ,multifunctioneel stuur,17inch wielen,bluetooth,Columbus navigatie etcetc. bahbah , wat een schijthok. Alleen de shredder is de oplossing....
De tijd , geld en ergernis deze auto heeft veroorzaakt is ongelooflijk.
Hoop dat de dealer nu wel met een aanvaardbaar inruilbod komt , anders breekt de hel losoo: