Problemen O3 Greenline

CDK

Forumguru
Ik heb deze week een aantal dagen met een O3 1.2 TSI hatchback gereden, van bonken was geen sprake, maar ik voelde wel enige vorm van druk op m'n oren, een rare gewaarwording en een apart gevoel, het went wel moet ik zeggen, maar prettig is het niet....., kennelijk hebben ook niet-greenline modellen hier dus last van??

CDK

Forumguru
Klopt @Desperado maar dan wel sterk gereduceerd, je voelt iets en je weet niet wat het is en uiteindelijk weet je het..... Rare omschrijving maar zo ging het wel bij mij ;)

Hallo allemaal,

Sinds een maand in het bezit van O3 Greenline Businessline.
Heb een aantal punten die mij het plezier/comfort aardig verstoren.
Best jammer want ik vind het een dijk van een auto.

Herkent iemand 1 van de volgende punten:
- Bij een volle benzinetank, filerijdend bonkt het achter in de auto (bedoel niet dat je de diesel hoort klotsen)

- Indien je over een klinkerweg rijd of richels in het wegdek klappert/rammelt het achter in de auto,alsof er ergens speling zit op de schokbrekers

- Vanaf 130 km/u op de teller een terugkerend monotoon zoemend geluid welke verdwijnt als je de koppelingspedaal in trapt

- Sissend geluid van de brandstofpomp, dus echt goed hoorbaar.

Eerste 2 punten worden door de dealer toegekend aan een starre achteras.
Kan men dit niet voorstellen. Zal wat stugger zijn maar dat er zoveel geluid vanaf komt kan ik me niet voorstellen.

Graag verneem ik of bovenstaande bekend voorkomt bij vergelijkbare auto's.

Rodo

Lid
Hehe poepoe.. Mijn O3 gaat eind volgende week op transport naar onze Skoda importeur mbt het bonkende geluid. We zijn benieuwd wat eraan gaat gebeuren.

Jedewe

Forumguru
De eerste 300 km er even opgezet, op allerlei soorten wegen, maar echt nergens last van, rijd super, feller dan testbak, geen gebonk niets, alleen een beetje druk gevoeld op de snelweg, maar dat was ook weer weg ineens, misschien te maken met klimaatregeling ofzo ??

raymondv

Actief lid
Ik zag in het topic over Eibach-verlaging wat foto's en verderop ook een omschrijving van de rij-eigenschappen van een verlaagde O3 HB Greenline.

http://www.skodaforum.nl/forum/i/eibach-verlagingsveren-octavia-combi.19270/page-85#post-392880

De eigenaar van de Topaz Brown Greenline meldt dat het rijcomfort verhoogd is, het spartaanse veergedrag verbeterd en zelfs geluiden vanuit de achteras minder doorgegeven worden aan het interieur.

Aangezien mijn dealer 6 weken geleden heeft toegezegd zich te melden bij enig nieuws m.b.t. een oplossing, vond ik het wel weer tijd zelf te vragen naar de status. Hierbij heb ik direct aangegeven welke positieve gevolgen de Eibach-verlaging heeft voor de klachten met de O3.

UPDATE: "Voor de klacht "bonkende geluiden" van achter uit de auto ( zoals de uwe) wordt wel binnen afzienbare tijd een oplossing verwacht." aldus de Skoda-dealer.

Hoi, ik heb nu inmiddels bijna 2000 kilometer gereden met deze nieuwe veren en ik ben nog steeds erg tevreden. Het verschil was gigantisch en direct merkbaar. Het lijkt me dan ook dat PON/Skoda/Dealer dit verhaal ook naar tevredenheid kan oplossen indien er andere veren gemonteerd worden - wellicht niet eens verlaagde - met de juiste veerconstante voor de auto.

Remakil

Forumguru
De eerste 300 km er even opgezet, op allerlei soorten wegen, maar echt nergens last van, rijd super, feller dan testbak, geen gebonk niets, alleen een beetje druk gevoeld op de snelweg, maar dat was ook weer weg ineens, misschien te maken met klimaatregeling ofzo ??
Maar... jij hebt geen 2013 HB Greenline toch? Want dan heb je er sowieso geen last van, omdat ze het onderstel van de 2014 Greenline aangepast hebben...

hurmpie

Actief lid
Onlangs met een geluidmeter in de auto gezeten.. hierbij mijn bevindingen gemeten in dB(C) en db(A).

stationair; ca. 71,5 dB(C) en 45 dB(A)
snelweg 120kmp/u; ca. 80,9 dB(C) en 68 dB(A)
kasseienweg 15 km/u (repeterende 'bonk' met 'drukopbouw') 104,1 dB(C) en 80,9 dB(A)

99 dB(C) staat gelijk aan 85 dB(A), dus 104,1....

PON zou bij een Octavia Greenline ook gehoorbeschermers moeten meeleveren volgens de wetgeving.

Conclusie PON....producteigenschap......

Dus met z'n allen gewoon doorrijden dan worden ze vanzelf stiller.......... toch PON??

PON doe je voordeel ermee!!

Laatst bewerkt:

henriz

Forumguru
Ben je er bij de 24e?
Het zou een geweldig idee zijn om die geluidmeter eens mee te nemen in een auto zonder bonken en een met.

Bovenaan Onderaan